Gå til innhold

Hjortland sin 190e 2.3-16v

Recommended Posts

Skrevet
Hvordan går det med prosjektet?
Nei, hva skal vi si.. Det går på frem men motivasjon til å oppdatere har vært litt fraværende. Bilen er ferdig lakkert og mer eller mindre komplett mangler å montere dørhåndtak og noen pakninger på takluken. Og justere alle dørene, panser, bakluke og skjermene. Og fått gjort ferdig Oz felgene.

Lagd endel nye problemer med større bremser.. Siden da passet ikke felgene uten 20mm spacer så

Legger ved noen bilder av bilen og hva som skjer. IMG_20201214_164531_BURST004.jpegIMG_20201130_180621.jpegIMG_20201201_192325.jpegIMG_20201028_180556.jpegIMG_20201201_192210.jpeg
  • Liker 2

Biler

• Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

Skrevet

Ok, ja hvordan syns det ser ut? Er det kamera som er ute av fokus eller dårlig lakk på døren? Skal noe felg og dekk tll for å fylle opp i slike hjulbuer.

Skrevet
Ok, ja hvordan syns det ser ut? Er det kamera som er ute av fokus eller dårlig lakk på døren? Skal noe felg og dekk tll for å fylle opp i slike hjulbuer.
Er endel støv på bilen og sikkert litt møkk på kamera linsen også siden den er i et deksel..Men er litt appelsinhud i lakken men det er ikke til å komme unna, så blir nok våtslipt å polert opp igjen.

Men er vel ikke mulig å fylle disse hjulbuene helt med felg/dekk da det vil ta i innerskjerm når det er "flush" og kommer til å subbe som et uvær. Så blir nok ikke noe lavere for min del da den skal brukes også.

Biler

Logg

Skrevet
4 timer siden, Hjort201 skrev:

Er endel støv på bilen og sikkert litt møkk på kamera linsen også siden den er i et deksel..Men er litt appelsinhud i lakken men det er ikke til å komme unna, så blir nok våtslipt å polert opp igjen.

Men er vel ikke mulig å fylle disse hjulbuene helt med felg/dekk da det vil ta i innerskjerm når det er "flush" og kommer til å subbe som et uvær. Så blir nok ikke noe lavere for min del da den skal brukes også.

Ok, hva fikk du betale for lakkeringen? Men er du fornøyd selv med prosjektet så langt, hva gikk du for av interiør? Hvordan har det blitt høydeforskjell fra forskjerm til dør, falsen flukter ikke lenger?

Skrevet
Ok, hva fikk du betale for lakkeringen? Men er du fornøyd selv med prosjektet så langt, hva gikk du for av interiør? Hvordan har det blitt høydeforskjell fra forskjerm til dør, falsen flukter ikke lenger?
Lakket den selv så er helt greit fornøyd med lakken. Våtslipt litt av sakko platene så det ser nå ut til å bli meget bra. Litt små ting rundt om i lakken som skulle vært gjort om igjen men det blir vel bra til slutt. Interiøret er full skinn 2+2 med El.styring fremme. Endel ting jeg ser i ettertid som burde vært gjort annerledes men gjort er gjort. Blir egentlig bare å få den så ferdig at jeg kan få skilter på den til våren også heller fikse opp litt etter på igjen. Skjerm/dør flukter ikke lengre siden skjermen må justeres og skrues fast. Men når den står på bukken nå så får jeg ikke åpnet døren nok til å skru den fast. Så det er litt plukk igjen enda. IMG_20201120_194404.jpegIMG_20201120_201320.jpeg

Biler

Logg

Skrevet
10 timer siden, Hjort201 skrev:

Lakket den selv så er helt greit fornøyd med lakken. Våtslipt litt av sakko platene så det ser nå ut til å bli meget bra. Litt små ting rundt om i lakken som skulle vært gjort om igjen men det blir vel bra til slutt. Interiøret er full skinn 2+2 med El.styring fremme. Endel ting jeg ser i ettertid som burde vært gjort annerledes men gjort er gjort. Blir egentlig bare å få den så ferdig at jeg kan få skilter på den til våren også heller fikse opp litt etter på igjen. Skjerm/dør flukter ikke lengre siden skjermen må justeres og skrues fast. Men når den står på bukken nå så får jeg ikke åpnet døren nok til å skru den fast. Så det er litt plukk igjen enda. IMG_20201120_194404.jpegIMG_20201120_201320.jpeg

Ser meget bra ut! Har du lakkboks da eller jobber som lakkerer? Dette er vel ikke 199?040 du har valgt?

Skrevet
Ser meget bra ut! Har du lakkboks da eller jobber som lakkerer? Dette er vel ikke 199?040 du har valgt?
Langt ifra perfekt, men har tro på at med full våtslip og polering så skal jeg få det mer en godt nok for meg. Er bare en glad amatør som liker å gjøre alt selv på godt å vondt. Har en oppblåsbar lakketelt som jeg bruker som fungerer forsåvidt greit nok men langt ifra noe lakkboks kvalitet. Er ikke lakkerer nei. Og fargen er 040 så jeg slapp å lakke opp motorrom og alt det andre.
  • Liker 1

Biler

Logg

Skrevet
1 time siden, Hjort201 skrev:
5 timer siden, MB190E skrev:

Langt ifra perfekt, men har tro på at med full våtslip og polering så skal jeg få det mer en godt nok for meg. Er bare en glad amatør som liker å gjøre alt selv på godt å vondt. Har en oppblåsbar lakketelt som jeg bruker som fungerer forsåvidt greit nok men langt ifra noe lakkboks kvalitet. Er ikke lakkerer nei. Og fargen er 040 så jeg slapp å lakke opp motorrom og alt det andre.

Viktigste er at du blir fornøyd selv etter å ha lagt ned så mange timer, showroom kvalitet koster skjorta i disse dager. Lykke til videre med prosjektet, så får vi vel se ferdig bil til våren her.

• 4 weeks later...
Alfaduden
Skrevet

Jeg satte bort lakkering av 75en min nå. Det blir nok dyrt ja.. Men jeg tenkte skitt au. Gjør det en gang, og bilen fortjener det. Ellers er jeg egentlig en type som også liker å gjøre alt selv og sikkert kunne funnet på å lakkere bilen selv hvis jeg hadde hatt utstyr til det :)

Ser frem til flere ordentlige bilder etterhvert. Ikke lett å få helt riktig perspektiv på de siste du postet her ;) 

Stå på! Så får vi kjørt bil til våren begge to!

• Liker 1

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet

Ja., burde nok gjerne gjort det samme selv. Men er jo litt gøy å prøve seg frem og. Blir endel ekstra arbeid med å våtslipe hele bilen for å få en fin finish på den. Ja vanskelig å få god bilder egentlig med bare mobilen tilgjengelig [emoji28]

Men skal nok greie å få noen bedre bilder når jeg får tid og bilen nærmere seg ferdig. Litt småting igjen som må fikses men blir nok prioritert skilt og heller fikse litt på det når jeg får tid og lyst[emoji1]

Målet er å bli ferdig til våren ja, så får vi se

Jeg satte bort lakkering av 75en min nå. Det blir nok dyrt ja.. Men jeg tenkte skitt au. Gjør det en gang, og bilen fortjener det. Ellers er jeg egentlig en type som også liker å gjøre alt selv og sikkert kunne funnet på å lakkere bilen selv hvis jeg hadde hatt utstyr til det [emoji4]

Ser frem til flere ordentlige bilder etterhvert. Ikke lett å få helt riktig perspektiv på de siste du postet her [emoji6] 

Stå på! Så får vi kjørt bil til våren begge to!

Biler

Logg

• 5 months later...
Skovdahl
Skrevet

Ble du ferdig til våren? 

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Hjort201
Skrevet
12 minutter siden, Skovdahl skrev:

Ble du ferdig til våren? 

Hehe, nei nesten.. Har en større oppdatering som jeg ikke har fått gjort ferdig enda, men kort fortalt så var alt klart for skilter her tidlig i juni, hadde en hel dag med prøveskilter å fikk testet den skikkelig. Men dagen før den skulle innpå eu kontroll så skulle jeg vaske av den litt og når jeg skulle kjøre den inn i garasjen igjen så fant kjeden ut at den skulle hoppe en tann, så endte med havari på motoren og 8 bøyde ventiler... Så venter på nye deler akkurat nå. Er et lite håp om å få skilter på den i sommer men mistet litt motivasjon når det endte som det endte. Bilen er forsåvidt klar utenom et deksel som må fikses. Våtslipe bortimot hele bilen med god hjelp fra en kamerat. 

IMG_20210524_163325.jpg

IMG_20210516_153845.jpg

IMG_20210520_210605.jpg

IMG_20210407_193408.jpg

• Liker 3

Biler

Logg

vsbilpleie
Skrevet

Så utrolig kjedelig da. Kan tenke meg frustrasjonen var stor når man ser ferdig bil og skilter så nærme etter en så stor jobb.

Håper du får den klar til noe kjøring i sommer. 

Hjort201
Skrevet
29 minutter siden, vsbilpleie skrev:

Så utrolig kjedelig da. Kan tenke meg frustrasjonen var stor når man ser ferdig bil og skilter så nærme etter en så stor jobb.

Håper du får den klar til noe kjøring i sommer. 

Ja, nesten så jeg er blitt vandt til det med denne bilen.. Alltid vært noe som går i stykker når du nærmer deg. Men venter på nye bolter til toppen så er vi klar for et nytt forsøk.

Biler

Logg

Skovdahl
Skrevet

Så utrolig kjipt! Godt du ikke gir den opp allikevel da. Tipper den blir å se i Åsanetrakten når den får skilter? Skal se etter den i hvert fall!

• Liker 1

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Hjort201
Skrevet
1 time siden, Skovdahl skrev:

Så utrolig kjipt! Godt du ikke gir den opp allikevel da. Tipper den blir å se i Åsanetrakten når den får skilter? Skal se etter den i hvert fall!

Kan ikke gi oss enda.. Ligge for mye tid og penger i den nå:) ja blir nok å se rundt om i åsane. Når den blir ferdig. 

• Liker 1

Biler

Logg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår