Gå til innhold
sw77

Blåmandag

Recommended Posts

Tiger    0
Tiger

Må oppleves som et sjokk:)

Hva tenker du når man ser bilen står slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Dekker forsikringen slikt?

Uannsett ville jeg ikke ha kommet ut for noe så dumt.Hva skriver man i skademeldingen? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredrik    0
fredrik

Finnes ikke grenser for hvor folk trykker seg inn for å parkere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster
Dekker forsikringen slikt?

Uannsett ville jeg ikke ha kommet ut for noe så dumt.Hva skriver man i skademeldingen? hehe

Forsikringen dekker den! Vel og merke hvis du har kasko forsikring :thumbs: Men E.A tilkommer selvfølgelig.... Hvis du bare har delkasko er det kun bergningen som blir dekket( som oftest 500 i e.a) Hvis bare ansvar er det ingenting som blir dekket( untatt hvis du bergningsmedlemskap).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

huff og huff... stod den i gear da? skeptisk ;)

men jeg har hørt at en aldri skal benytte håndbrekk når en parkerer flatt, samt at en skal (om en står på h side av veien) vri hjulene innover (v) om en står i nedoverbakke og utover (h) når en står i oppoverbakke (mye mht fortauskant da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger
huff og huff... stod den i gear da? skeptisk ;)

men jeg har hørt at en aldri skal benytte håndbrekk når en parkerer flatt, samt at en skal (om en står på h side av veien) vri hjulene innover (v) om en står i nedoverbakke og utover (h) når en står i oppoverbakke (mye mht fortauskant da)

Hvor har du det fra? det er flere som anbefaler t.o.m biler med automatkasse å sette på håndbrekket på flatt terreng for å unngå at wire og slikt ruster fast over tid.

Endret av Tiger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Er en grunn til du har håndbrems i bil. Risikere bilen fordi du stoler på en liten metalldings i automatkassa eller satse på at motoren klarer å holde igjen bilen med manuellkasse visst den ikke hopper ut av gir da... blir bare dumt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

tja, kjør bil med låste bakhjul er sikkert ikke artig.. Har hørt det bestandig jeg mht håndbrekket (fryse fast etc) skjønner det er der av en grunn ja ;) men ikke på "flata", har ikke benyttet det jeg i allefall annet en med bilen i fri/motor igang etc.. mer skeptisk til varme dekk og isunderlag jeg en håndbrekket på flata.

Sikker feil informert/vranglært jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Parkerer du på glatta med varme dekk hjelper ikke mye :D Sand og kjetting kanskje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LLH    3
LLH

Bruk hånbrekket HELE tiden, da fryser det ikkke.. Og gir, og stoppekloss og svingen rikting og fallskjerm:P

Ja, jeg har lært den harde veien selv.. 20.000kr fattigre etter at bilen hadde trilla seg en tur.. Ny støtfanger,panser, lykt + lakk. Lykka i uhellet var at når jeg parkerte bilen (trudde jeg) så var parkerings plassen FULL.. Det har den tydelig vis ikke vært når bilen har vært på vift:P ingen lapper på ruta. Jeg fant igjen bilen 30 meter lengre ned med fronten planta i en gjerde stople av stål:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Hvis det er skikkelig kaldt så er det kjipt å ha parkert med håndbrekk på, hadde en leiebil for et par år siden på jobb i Finnmark,

parkerte bilen for natta i Kautekeino i minus 7-8 grader, når jeg sto opp var det minus 30 og jeg kjørte laaaangt før bakhjula slapp...hehe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Er ikke skikkelig kaldt før hjula fryser fast :D. Noe vi hadde problemer med i Hammerfest for noen år tilbake...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Sikkert ganske kjedelig for bileieren det der ja.

Ikke skrem meg med ikke å bruke håndbrekk da.

Hadde håndbrekk som virka i 2 uker kanskje, så blei den fiksa på verksted og varte i 3 dager eller noe i sommer en gang. Siden har jeg parkert på gira, litt skummelt siden akkurat nå står bilen ved vannet og jeg må nesten dra for å se at den står der enda hehe.

Endret av Terjeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig