Matsbuer

Har litt diverse spørsmål fra en ny bruker.

27 innlegg i emnet

Hei hei, ny her på forumet og etter 1 time med lesing må jeg si at jeg er ganske imponert over kunnskapene deres.

Så til saken.

1. Burde jeg bruke avfetting føre jeg skal polere bilen, eller holder det med meguiars NXT wash (husker ikke navnet)

2. Kan det være skadelig og polere ute selv om jeg står i skyggen? Tenker da på støv som kan komme på lakken mens jeg holder på.

3. Hva er erfaringen deres meg Quick detailer fra Meguiars, Ødelleger den voksen eller bare legger den seg på toppen av voksen?

4. Har dere noen anbefalinger til polerings pad, Har kjøpt inn de til Turtle Wax da Meguiars sine til nesten 400kr er litt dyrt for en gangs bruk.

4,1. Kan Meguars polerings pad brukes om igjen?

5. Finnes det et middel som kan friske opp rutene på bilen. Har en del riper og hakk i front ruten min som irriterer meg i sollyset.

5,1 Skifter ikke frontruten før den sprekker.

Takker for alle svar.

MVH Mats Buer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Jepp + clay for å forsikrte deg om at overflaten er helt "ren"

2. Det skal gå bra, så lenge du ikke lar den stå altfor lenge og tørke, og det ikke blåser eller noe..

3. Ikke prøvd, men skal "booste" voksen, dvs. få opp glansen og beskyttelsen.

4. Sjekk scandicshine.no, der har du Sonus og Scholl(i forskjellige størrelser)

4.1 Ja, bare vask de for hånd med f.eks Zalo/såpe først.

5. Riper og hakk blir nok vanskelig å fjerne... Glass er knallhardt!

5.1 "Fiks det selv" ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei hei, ny her på forumet og etter 1 time med lesing må jeg si at jeg er ganske imponert over kunnskapene deres.

Så til saken.

1. Burde jeg bruke avfetting føre jeg skal polere bilen, eller holder det med meguiars NXT wash (husker ikke navnet)

2. Kan det være skadelig og polere ute selv om jeg står i skyggen? Tenker da på støv som kan komme på lakken mens jeg holder på.

3. Hva er erfaringen deres meg Quick detailer fra Meguiars, Ødelleger den voksen eller bare legger den seg på toppen av voksen?

4. Har dere noen anbefalinger til polerings pad, Har kjøpt inn de til Turtle Wax da Meguiars sine til nesten 400kr er litt dyrt for en gangs bruk.

4,1. Kan Meguars polerings pad brukes om igjen?

5. Finnes det et middel som kan friske opp rutene på bilen. Har en del riper og hakk i front ruten min som irriterer meg i sollyset.

5,1 Skifter ikke frontruten før den sprekker.

Takker for alle svar.

MVH Mats Buer

Avfett alltid før du polerer og bruk clay etter vask, før lakkrens.

Er det mye støv sånn som det er nå om dagen er det fort gjort at det legger seg støv og små sandkorn legger seg på lakken spm du drar med rundt og lakker små riper.

QD er alltid kjekt å legge på etter vask eller når du tørker bilen, som en tørkehjelp...

Både Megs og Turtle Wax sine kan brukes om igjen etter vask.

Vanskelig å få ruten fin igjen, da må du eventuelt polere til den sprekker så du kan bytte da :)

Lykke til og velkommen hit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raske og konkrete svar :)

Noen som hvet hva diameteren på de CYCLO PADS som selges på scandicshine?

Forresten, hva bruker dere til å fjerne lakkrens og polish med? gjør dere dette for hånd eller med maskin?

Hvis dere bruker maskin bruker dere den Finish padden som selges på scandicshine?

MVH Mats Buer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

velkommen hit...

Cyclo er vel 4" dvs de passer som spot pads med liten bakplate på 1 hodet poleringsmasikn, men ikke noe du polerer en bil med på en roterende, på 2 hodet DA funker det bra...

stemmer i med de over her jeg, Meguiars pads gul og beige er de to du trenger, de holder en evighet, vaskes med Zalo før du tar de i maskin på 40c etterpå, gode som nye da. Er kjempe pads det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takker for raske og konkrete svar :)

Noen som hvet hva diameteren på de CYCLO PADS som selges på scandicshine?

Forresten, hva bruker dere til å fjerne lakkrens og polish med? gjør dere dette for hånd eller med maskin?

Hvis dere bruker maskin bruker dere den Finish padden som selges på scandicshine?

MVH Mats Buer

Jeg bruker microfiberkluter beregnet for lakk til å fjerne.. Scandicshine har ett godt utvalg der til en fornuftig penge, og dette gjøre for hånd..

Jeg har både finishpad fra Scholl og Sonus som kjøpes hos Scandic.

Ta gjerne med litt snappy padcleaner hvis du skal handle hos Scandic, den synes jeg er god, og du har den lenge...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Meg scratchX og de Meg 1 2 3 step produktene brukes med roterende maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks, ingen av de skal sammen med roterende, laget for hådbruk de. Sammen med DA maskin er det ok, bare bruk den nye ScrtachXn som er ment sammen med DA også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Swissvax da, kan alle demmes produkter brukes med roterende maskin?

Endret av Matsbuer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner Fluid Medium, Strong og Professional kan brukes på roterende. Vanlig Cleaner Fluid er for hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blekager maset her folkens, men jeg er fryktelig nysjerrig og har lyst til å lære :)

og voksen til swissvax skal føres på for hånd og tørke føre den fjernes igjen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legges på for hånd, la ligge 10-20 minutter og så fjernes ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg satt sammen en pakke med masse snadder :D

*Swissvax Saphir Voks 200 ml

*Swissvax Car Bath 250 ml

*Swissvax Nano Express - sett 250 ml

*Swissvax Water Blade

*Swissvax Waschpudel

*Swissvax Cleaner Fluid 250 ml

*Swissvax Cleaner Fluid Medium 250 ml

*Swissvax Cleaner Fluid Strong 250 ml

*Swissvax Paint Rubber Sett Blå

*Swissvax Cleaner Fluid Håndkle

*Swissvax Voks Håndkle

*Swissvax Voks Påføringspute

*Swissvax Cleaner Fluid Påføringspute

*Swissvax Polerpute sett for maskin m/bakplate

*Swissvax Master Cooler bag

Bare vente på skatte pengene nå:)

kom gjerne med innspill om det er noe jeg har glemt her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Cleaner Fluid Professional isteden for f.eks Medium? Den er helt utrolig herlig å jobbe med, også er det bare å slenge på voks etterpå. RÅ pakke forresten :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg leste litt om den, men det sto at hvis jeg først brukte strong så måtte jeg deretter legge et lag med medium og så et lag med vanlig cleaner føre jeg kunne legge på voks. Har noen saftige riper på panseret som må bort og en ganske stor en på bagasjelokket, også er bilen full av swirls. Fargen på bilen er saphir sort så det er ikke akkurat vanskelig å se alle ripene hvis jeg titter 2 ganger. Har plaget meg i 1 år nå så nå skal det bort.

Men var ganske stiv pris på Swissvax, noe jeg egentlig er klar over. Men man får vel det man betaler for?

Bilen blir levert til oppretting og lakk den 27. Bakskjermen og døra på venstre side blir fikset fordi jeg ble kjørt på. Da må jo resten av lakken matche den nye lakken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Cleanerfluid Professional er nok litt dyrere enn andre poleringsmidler, men du kan jo evt. bestillte det du trenger av poleringsmidler fra Scandic Shine? Kjør på med Swissvax pakken uten CF Strong og Medium, og kjøp istedenfor Menzerna SIP og Final Finish eller Scholl S03+ og S30+/S40. Da legger du vanlig CF forhånd etterpå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjorke kommer med ett godt råd her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men var jeg deg ville jeg ha droppet den water bladen, og heller kjøpt et tørkehånkle fra Scandicshine :) Men ellers en veldig bra pakke der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Men var jeg deg ville jeg ha droppet den water bladen, og heller kjøpt et tørkehånkle fra Scandicshine :) Men ellers en veldig bra pakke der ;)

Har waterblade fra TW synes det den er knall. bruker den på rutene, panseret, taket og bagasjelokket. Resten tørker jeg med Meg watermagnet

Tenkte siden jeg skulle handle Swissvax så kunne jeg like gjerne handle litt accesories i samme slengen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at han mener at du burde droppe det er fordi waterblade riper mye fortere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive