Ole Gunnar

Mini deatilig: Skoda Octavia

En kollega har slitt med at Octavian har blitt ripete i vinter etter ivrig hjelper som gjerne vil skrape is av lakken også.

Hva gjør man så ?

Jo, - Inviterer han hjem og viser hva som er mulig å utrette for en ekte detailer.

Det var en del tildels dype riper oppå v. f. skjerm, mye av høyre side og på panser + litt til rundt om.

Bilen har vært lakkforseglet med teflon men det er en god stond siden og det er trolig ikke mye beskyttelse i det lenger.

Dette var ikke ment som en full shine-up. men en begrenset korrigering av problemområdene.

Resultat ble at vi fikk fjernet så og si alt av riper.

Prosessen i korte trekk:

Foam Canon m Ciitrus W&G

HT spyling

Bøttevask med washmitt og Meg NXT

Skylling og tørk med Meg Water Magnet

Korrigering med S17 på blå Scholl Pad og S40 på sort Scholl

(ble ingen kjørespor selv om det står S40 skal brukes på orange, Mao, deler Ørjans erfaring med sort her.)

Noe Meg Scrath-X bak dørhåndtak

Bøtte med GritGuard

Flex 3403 VRG

Bilder før:

IMG_2031.jpg

IMG_2032.jpg

IMG_2033.jpg

IMG_2034.jpg

IMG_2035.jpg

IMG_2044.jpg

IMG_2053.jpg

IMG_2054.jpg

Bilder etter:

IMG_2036-1.jpg

IMG_2037.jpg

IMG_2040.jpg

IMG_2041.jpg

IMG_2046.jpg

IMG_2048.jpg

IMG_2051.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent Ole G., men huff du har mye lære.. Du tar bare halve panseret hans for å vise.... Så må han betale for å få resten bra ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet dette Ole Gunnar...

Godt du viser folk hva som kan uttrettes med gode produkter og en stødig mann som styrer maskinen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så strøkent ut det der. Gleder meg til fortsettelsen på A4'en. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig bra dette, syntes det er flott at man hjelper venner og bekjente:)

Hvordan føles egentlig kroppen din etter å stå slik i en time eller to?hehe

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra dette Ole Gunnar!

Å skrape is av lakken utgår vel etter denne jobben?

Endret av ClearCoatChristR
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobb dette... iskraping av lakk var ny for meg :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid artig å undervise andre :) Flott jobb Ole Gunnar, men jeg liker ikke at ledningen til Flex'en ligger oppå lakken :o;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pent Ole G., men huff du har mye lære.. Du tar bare halve panseret hans for å vise.... Så må han betale for å få resten bra ;)

Å ja selvfølgelig.... Er det slik dere gjør i Moss ?

Her har jeg noe å lære... ;)

Planen min var egentlig å være litt snill med denne karen og bruke det som reklame B).

Ble veldig bra dette, syntes det er flott at man hjelper venner og bekjente:)

Hvordan føles egentlig kroppen din etter å stå slik i en time eller to?hehe

Kroppen føles bra den, he,he, men det skyldes at dette bildet ikke er representativt for arbeidsstillingen....

Alltid artig å undervise andre :) Flott jobb Ole Gunnar, men jeg liker ikke at ledningen til Flex'en ligger oppå lakken :o;)

Takker og bukker, det med ledningen er en stor tabbe ja, huff....

Forøvrig takk for alle kommentarer og innspill til forbedringer.

Har snakket med han flere ganger i kveld etter at jobben ble avsluttet og dette overgikk hans forventninger.

Skal ikke bli noe trekk på denne bilen når den leveres inn etter endt leasingavtale nei. :lol:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba, og bra du tar annsvar og viser hvordan det skal gjøres ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig må jeg tilføye at det føles helt "fløyel" å kjøre med S40 på sort Scholl.

Kan vel umulig få gjort mye galt med denne combo'n. (Ja jeg vet Scholl sier Orange.)

Synes det tok bra med swirls også. Dessuten veeeeldig blankt etterpå.

Testet litt på en forskjerm på gjohn's konebil A4 og det ble tydelig highgloss :D

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å bruke finishing pad på S40, men går du fra f.eks S03+ og over på S40 kan det være lurt med orange da den korrigerer litt mer..

Og hva med bilder av familien til gjohn's stolthet?? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke noe problem å bruke finishing pad på S40, men går du fra f.eks S03+ og over på S40 kan det være lurt med orange da den korrigerer litt mer..

Og hva med bilder av familien til gjohn's stolthet?? :)

Her kommer nok gjohn med en billedserie selv når han kjører igang med Hitatchi'en og 3M produkter.

Ikkesant gjohn ?

Kanskje en sammenligning av nabo-paneler m/hhv 3M og Scholl ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør 50/50 på lik ripe med litt maskeringstape imellom, da blir sammenligningsgrunnlaget så og si likt....

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjør 50/50 på lik ripe med litt maskeringstape imellom, da blir sammenligningsgrunnlaget så og si likt....

God ide. En annen spennende ting med vår A4 er at den i utgangspunktet er Ditec behandlet. Siste rebehandling ble gjort i fjor sommer. Skal derfor bli spennede å se hvordan de ulike produktene oppfører seg. Men starten så jo bra ut. Ble tydelig forskjell i glansen.

Psst! Ole Gunnar. Bør ikke bilen vaskes først før du drar over med maskinen, hehe. ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør den så absolutt ja ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive