Gå til innhold

Forumoppdatering 24. juli - Tilbakemeldinger

Recommended Posts

• Admins
Skrevet

På VIP-siden med forhandlere, når en klikker på forhandlerlink kommer en til ..... Ja VIP-siden med forhandlere, i et nytt vindu riktignok :blink:

Fikset nå, bra du sa ifra :) trodde jeg hadde fått fisket alle artiklene men var vist noen jeg hadde glemt.

• DCN Poeng 1
  • Admins
Skrevet

Blir det noen ordning på forhåndsvisning av tråder med bilder (S&S) eller er det noen som har en forståelig guide til hvordan man gjør dette enkelt nå. Hilsen en som for det meste spilte snake i edb timene på skolen (var vel det hotteste spillet som var på disse kontiki100 maskinene på 80 tallet)

Hvis du bruker Legg til andre filer knappen og sett inn bilde fra url (nettadresse) så skal bildet bli vist med en gang i tråden.

Har lagt inn ønske om at forhåndsvisning knappen blir lagt til igjen.

Skrevet

Fikset nå, bra du sa ifra :) trodde jeg hadde fått fisket alle artiklene men var vist noen jeg hadde glemt.

Flink du ;)

Tommy
Skrevet

Hvis du bruker Legg til andre filer knappen og sett inn bilde fra url (nettadresse) så skal bildet bli vist med en gang i tråden.

Har lagt inn ønske om at forhåndsvisning knappen blir lagt til igjen.

Flott, får prøve det.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Hos meg henger ikke "siste fra forumet" helt med i svingene. Selv om jeg har lest en tråd blir den ofte stående med fet skrift når jeg returnerer til forsiden. Jeg regner med et er meningen at den skal "fades" ned når en tråd er lest.

Og ofte når jeg skriver et innlegg vises ikke dette i "siste fra forumet" før etter en noen minutter. 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

• Admins
Skrevet

Det blir cached og oppdateres hver 5 minutt. Det er for å få mindre spørringer mot serveren.

Skal se om jeg setter litt ned på tiden der etterhvert :) 

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen, Dennis. Da vet vi at det ikke er en bug. Så får dere vurdere hva slags frekvens dere vil ha på spørringer mot serveren, alt etter hva som er best for ytelsen på forumet :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet

Det blir cached og oppdateres hver 5 minutt. Det er for å få mindre spørringer mot serveren.

Skal se om jeg setter litt ned på tiden der etterhvert :) 

Jeg har litt mangler på varsler, spesielt når jeg blir sitert ser ikke ut til å bli registrert. Jeg antar det skjer på samme intervaller som over, men det skulle jo dukke opp et varsel hvis jeg refresher browseren før fem min har gått ?

Har huket av for det ja ;)

Ser også i varselinstillinger så er det noe som heter "noen nevner meg". Er dette en funksjon som er på?

• Moderatorer
Skrevet

en liten observasjon jeg har gjort, er at det ser ut til at det er færre oppdateringer i tråder og generelt litt færre innlegg i løpet av en dag etter oppdateringen forumet.

Det tar lenger til å få svar i tråder og en del ganger får man ikke svar i det hele tatt. alt i alt tyder det på mindre aktivitet og mindre folk som følger tråder.

Jeg anntar at det er fordi folk synes det fortsatt er for komplisert å finne frem til innhold de følger eller har postet i. Men det kan være mange andre årsaker. Vi har tross alt over 10000 registerte medlemmer her inne. mtp antall poster på en gjennomsnittlig dag de siste ukene, virker ikke aktivitetsnivået veldig høyt.

Kan jo selvfølgelig være at det bare er fordi det er sommer og folk er ute og vasker bil isteden for å snakke om det, men tror fortsatt at det er en ide å se på hva som var mer brukervennlig i forrige versjon av forumet, og se om ikke man kan gjøre noe for å forbedre brukervennligheten litt på den nye versjonen av forumet. Er tross alt bare 20-30 stk som her funnet denne tråden og kommet med innspill. Mange av de andre brukerne har nok bare gitt opp å lete seg frem til ting når de ikke fant sine gamle poster osv på forumet.

• DCN Poeng 2
  • Admins
Skrevet

Har statistikk og er ikke noe mindre innlegg nå enn tidligere på samme tid. Trafikken og antall innlegg her er alltid størst på våren og tidlig sommer og roer seg utover sommeren og er lavest i desember. Slik er det vært år ;) 

Selv synes jeg det er veldig brukervennlig men mye mulig jeg tar feil. Er jo så klart noe som fungerer litt anderledes nå en før men ellers er det meste så å si likt.

Noen vil ikke like endringer uansett. Vet jo hvor lite glad du er i å bytte Windows versjonen Magne :D

Hvis det er noe flere her ikke finner fram til kan jeg få laget noen brukerveiledninger på det.

Jeg har litt mangler på varsler, spesielt når jeg blir sitert ser ikke ut til å bli registrert. Jeg antar det skjer på samme intervaller som over, men det skulle jo dukke opp et varsel hvis jeg refresher browseren før fem min har gått ?

Har huket av for det ja ;)

Ser også i varselinstillinger så er det noe som heter "noen nevner meg". Er dette en funksjon som er på?

Varsler skal komme med en gang man refresher ja hvis man blir sitert osv.

"nevn meg" funskjonen er at man kan skrive navnet til en bruker så blir det tagget slik som facebook har.

Skrevet

Varsler skal komme med en gang man refresher ja hvis man blir sitert osv.

"nevn meg" funskjonen er at man kan skrive navnet til en bruker så blir det tagget slik som facebook har.

Funka nå iaffal...får holde et øye med det.

Men "nevn meg" er ikke slått på da? For skriver jeg navnet ditt så får jeg ikke noe tilbakemelding i det jeg skriver iallefall? I andre felter her inne (forfatter i søkbildet feks) foreslår den jo etterrhvert som man skriver. Som facebook gjør også. 

• Admins
Skrevet (endret)

test bsa

Beklager dårlig info fra meg her, er jo ikke helt likt som facebook. Man må bruke @ foran så slår den opp brukernavnet ;)

Endret av Dennis
Skrevet

test bsa

Beklager dårlig info fra meg her, er jo ikke helt likt som facebook. Man må bruke @ foran så slår den opp brukernavnet ;)

Aaaaahhhh...da er jeg med. Snedig funksjon.
Fikk varsel å greier 
:thumbup:

Skrevet

Blir det jobbet noe mer på eldre linker @Dennis ? Det er ikke alle linker som fungerer enda.  

Du må velge riktig navn fra dropdownmenyen Øyvind G, hvis ikke blir det ikke noen kobling der. 

• Admins
Skrevet

Blir det jobbet noe mer på eldre linker @Dennis ? Det er ikke alle linker som fungerer enda.  

Alle forum innlegg skal linker fungere på. Eller har du funnet noen hvor det ikke gjør det?

Kan hende det linker noen linker i artikler samt signaturer som ikke funker som må endres.

• Moderatorer
Skrevet

Noen vil ikke like endringer uansett. Vet jo hvor lite glad du er i å bytte Windows versjonen Magne :D

Det var bare windows 8 jeg var uvenn med! Jeg er veldig fornøyd med å være kvitt windows 8 og ha fått windows 10! :P

Har et annet lite problem etter forumoppdatering jeg ikke har funnet ut av, hver gang jeg prøver å svare på akkurat denne tråden med nettbrettet, samsung, og bruker chrome nettleser, quoter padden automatisk hele tråden. Det skjer ikke på pc. Et litt merkelig problem egentlig. Kan like gjerne være padden som selve forumet det er noe tull med, men den gjør det bare i akkurat denne tråden. Har hvertfall sagt fra, hvis det skulle skje noen andre.

Øyvind G
Skrevet

Alle forum innlegg skal linker fungere på. Eller har du funnet noen hvor det ikke gjør det?

Kan hende det linker noen linker i artikler samt signaturer som ikke funker som må endres.

Det er mange linker som fortsatt ikke fungerer. Ihvertfall de i første post i loggen min. Der har jeg lagt litt arbeid i å lage en innholdsfortegnelse slik at jeg lettere kan finne frem (klikk på min logg i signaturen min og se selv).

Disse linkene fungerer ikke nå og jeg vet de har fungert tidligere (mulig det var noen få som det var feil på, men de aller fleste fungerte). Jeg håper at dette kan fikses da det er vanskelig å finne frem i loggen med andre metoder (google viser ikke dette da loggen er "skjult" her i forumet for de som ikke er innlogget).

Alle disse linkene fører deg til en bestemt post i tråden, mulig det er dette som skaper problemer?

Du må velge riktig navn fra dropdownmenyen Øyvind G, hvis ikke blir det ikke noen kobling der. 

Ser at dette ikke fungerer på samme måte som f.eks VCCN.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

TapaTalk har begynt å tøyse med å vise leste emner sammen med uleste igjen...

Ellers er søkefunksjonen i denne versjonen verre enn noensinne - er det mulig å få inn Googlesøk igjen snart? Finner jo ingenting, selv med 100% spesifikk emnetittel... :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Admins
Skrevet

Det er mange linker som fortsatt ikke fungerer. Ihvertfall de i første post i loggen min. Der har jeg lagt litt arbeid i å lage en innholdsfortegnelse slik at jeg lettere kan finne frem (klikk på min logg i signaturen min og se selv).

Disse linkene fungerer ikke nå og jeg vet de har fungert tidligere (mulig det var noen få som det var feil på, men de aller fleste fungerte). Jeg håper at dette kan fikses da det er vanskelig å finne frem i loggen med andre metoder (google viser ikke dette da loggen er "skjult" her i forumet for de som ikke er innlogget).

Alle disse linkene fører deg til en bestemt post i tråden, mulig det er dette som skaper problemer?

Ser at dette ikke fungerer på samme måte som f.eks VCCN.

Ja ser at linker som peker til et spesifikt innlegg ikke er i samme format som tidligere. Skal se om jeg får laget en url regel som ordner det.

TapaTalk har begynt å tøyse med å vise leste emner sammen med uleste igjen...

Ellers er søkefunksjonen i denne versjonen verre enn noensinne - er det mulig å få inn Googlesøk igjen snart? Finner jo ingenting, selv med 100% spesifikk emnetittel... :P

Ja enig, søk er ikke veldig bra. Håper å få ordet google søk til uka.

Når vi fikk du problemer med Tapatalk? 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Tapatalk begynte vel å rote inn leste emner i uleste-listen etter siste oppdatering for vel en uke siden eller så. Frem til da funket alt som man forventet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Jeg får ikke lagt ved bilder fra Photobucket fra mobil. Skriver IMG-tags, men bildet blir bare en link når jeg legger ut posten.

I tillegg blir en random post fra tråden sitert hver gang jeg prøver å svare i en tråd. 

Og "mine innlegg" funksjonen virker av og til, og av og til ikke. Søkefunksjonen er også helt på tur.

Merker jeg begynner å gå lei av hele forumet når alt er så utrolig tungvindt. :( Bruker forumet 10% av det jeg pleide å gjøre.

• Moderatorer
Skrevet (endret)

tillegg blir en random post fra tråden sitert hver gang jeg prøver å svare i en tråd.

Har samme problem på pad og mobil uten tapatalk. Blir bare rot når jeg skal sitere. 

Endret av magne
  • Admins
Skrevet

Tror det sitering problemet på mobil/tapatalk skal være løst nå.

Skrevet (endret)

Tror det sitering problemet på mobil/tapatalk skal være løst nå.

Nei. Jeg trykket ikke på siter nå.

Endret av ovlov86

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår