Hans Marius 1 267 Skrevet 2 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 April, 2009 Råbra! Bra bilen ikke så slik ut som den gjorde etter kjøp i alle fall. Bra du tar annsvar Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 3 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2009 Det er vel bedre å la vær å klargjøre bilene hvis de blir fulle av kjørespor og hologrammer etterpå vel?? Bra jobb med S40. Kjempeprodukt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 3 April, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 April, 2009 Focus'en til broren min etter klargjøring i fjor; Huff... Ble bra etter en runde med MG#83 og ett lag med Victoria da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny_ 0 Skrevet 16 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 16 Mai, 2009 Hehe.. Leste denne tråden for en stund siden, men glemte og svare.. Er selv Klargjører hos en Privateid VW forhandler, og sånt som på bildene her leverer jeg sjelden ut.. Problemet her enkelte ganger, er at selgerene ikke vil betale for f.eks 10.timer med arbeid på en bruktbil, som ******* Bilpleie de leier inn noen ganger bruker 2.timer på, blir blank og ren ja, til første vask Jeg orker ikke tenke bonus på sånne jobber, og jeg bruker alt fra 3-4.t til 8.timer på en bruktbil, alt etter farge, åssen den har vært behandlet osv. Noen biler trenger kun vask, clay/prickbort og voks, andre er ett hælvete noen ganger.. Interiør pleier og gå fort uansett Vi har mye AutoGlym på lager, og må derfor bruke mye av dette, men har fått lurt inn litt Megs bla. Quick detailjer, produkter laget for maskin måtte også til.. MEN, jeg har alltid ett lite lager av mine private produkter i bilen, som jeg ofte må ut og hente Skulle sett selgerene kom løpende inn når jeg sto og SW Onyx, frisk luft der da På Nybiler, er det satt opp ca 5 timer på Klargjøring uten ekstrautstyr monterting osv.. Går ca. 2. timer til Tekn. Klargjøring, Av med folie, Programering, prøvekjøring osv, resten vask,tørk og voks/shining.. Bruker som regel rundt 4.timer på dette, på svarte biler blir det nesten alltid ekstra arbeid med riper etter Transportfolie osv.. En NY bil, skal se NY ut Så riper, "vaskeriper" osv. blir aldri levert med nye biler hos oss Er litt vanskelig og være Detailer på sånne steder, men ettersom jeg er "litt" over middels int i Bil/Bilpleie er det bare og legge sin sjel i det Var det jeg hadde og si.. Men bildene i tråden her syns jeg er groteske, og skjønner ikke at Salgsjef godtar dette.. Send de på "Bilpleie" Kurs ASAP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 17 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Mai, 2009 Er selv Klargjører hos en Privateid VW forhandler, og sånt som på bildene her leverer jeg sjelden ut.. Problemet her enkelte ganger, er at selgerene ikke vil betale for f.eks 10.timer med arbeid på en bruktbil, som ******* Bilpleie de leier inn noen ganger bruker 2.timer på, blir blank og ren ja, til første vask Betyr ikke "sjelden" at det kan skje en gang i blant da Men skjønner godt at det kan være frustrerende å være "Detailer" når man har f.eks 2t pr bil tilgjengelig..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 17 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Mai, 2009 Er nemelig det som er feilen. For kort tid. Jeg var der borte en dag med hele scholl samligen min for å fikse litt på en 1 mnd gammel v50 som fuglene hadde gjort sitt med. Når jeg startet på panseret startet en annen på bakskjemen på en sedan. Når jeg hadde tatt panseret 1 steg, var han ferdig med hele siden + panser. Så kom han bort til meg å lurte på hva i h.... jeg holdt på med!!! Jeg lå på 2200rpm og medium press.Han kjørte laveste hastighet hele tiden. Da tok jeg IPA og sprayet på, og da ble han bare stående og måpe. MAO, han jobber med null temp... Men jeg har lagt ut et forslag til de. siden tiden er så liten. Vask, clay og voks. Er nesten bedre på den måten enn å lage hologramheaven, uten å fjerne noe i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.øver 8 Skrevet 17 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Mai, 2009 Hva gjør de/bruker de for å få slike hologramer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 17 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Mai, 2009 http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+D15101 , den skulle alle klargjørere hatt, lakken blir fresh, MEN ikke kjørespor.. Da hadde bruktbilparken som forhandlere har sett mye bedre ut De kjører bryter ikke ned produktene, og de benytter seg ofte av grove kombinasjoner for at ting skal gå så fort som mulig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_K 20 Skrevet 17 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Mai, 2009 http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+D15101 , den skulle alle klargjørere hatt, lakken blir fresh, MEN ikke kjørespor.. Da hadde bruktbilparken som forhandlere har sett mye bedre ut De kjører bryter ikke ned produktene, og de benytter seg ofte av grove kombinasjoner for at ting skal gå så fort som mulig.. Har du prøvd denne (Meguiars D151 Paint Conditioning Cream)? Har lest mye bra, men greit med lokale tips. Har en gallon på vei fra blankbil, som jeg tenker å bruke på "hurtig-jobber" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meguiars Fan 1 Skrevet 17 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 17 Mai, 2009 Ikke mye fine biler gitt :| Men over til noe annet. Istedet for å prate skit om klargjørere...... LÆR DE HELLER OPP!! Har selv vært klargjører og hadde heldigvis en sjef/selgere som verdsatte/krevde bra resultater. De fleste steder ser på klargjøring kun som ett onde, det er lixxom ikke mye å bry med. Folk får sjelden den nødvendige opplæringen. Var heldigvis såpass bitt av basillen med det å få kurant resultat etterhvert att jeg selv begynte å forske på hvordan man skulle få det greit nok til en brukbar tid. Men å drive med detailing på nye/brukte biler som skal selges....... Det finner du ikke mange som er villige til å betale for. Desverre. Det er trist å se att folk som driver med biler på heltid gir fullstendig faen til tider, iaff når det er noe som skal selges. Er det sitt eget man gir faen i så velbekomme. Men skal andre betale penger for det så bør det være en viss standard. Dette er da min mening. GOD 17 MAI. Hilsen Tidligere Klargjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.