Gå til innhold

Bil fra våre klargjørere


Petter

Recommended Posts

Hans Marius
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Petter

    8

  • Scandicshine.no

    4

  • truhaa

    3

  • Bernhard

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Det er vel bedre å la vær å klargjøre bilene hvis de blir fulle av kjørespor og hologrammer etterpå vel?? Bra jobb med S40. Kjempeprodukt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hehe..

Leste denne tråden for en stund siden, men glemte og svare..

Er selv Klargjører hos en Privateid VW forhandler, og sånt som på bildene her leverer jeg sjelden ut.. Problemet her enkelte ganger, er at selgerene ikke vil betale for f.eks 10.timer med arbeid på en bruktbil, som ******* Bilpleie de leier inn noen ganger bruker 2.timer på, blir blank og ren ja, til første vask ;)

Jeg orker ikke tenke bonus på sånne jobber, og jeg bruker alt fra 3-4.t til 8.timer på en bruktbil, alt etter farge, åssen den har vært behandlet osv. Noen biler trenger kun vask, clay/prickbort og voks, andre er ett hælvete noen ganger.. Interiør pleier og gå fort uansett :)

Vi har mye AutoGlym på lager, og må derfor bruke mye av dette, men har fått lurt inn litt Megs bla. Quick detailjer, produkter laget for maskin måtte også til..

MEN, jeg har alltid ett lite lager av mine private produkter i bilen, som jeg ofte må ut og hente :D Skulle sett selgerene kom løpende inn når jeg sto og SW Onyx, frisk luft der da :wub:

På Nybiler, er det satt opp ca 5 timer på Klargjøring uten ekstrautstyr monterting osv.. Går ca. 2. timer til Tekn. Klargjøring, Av med folie, Programering, prøvekjøring osv, resten vask,tørk og voks/shining.. Bruker som regel rundt 4.timer på dette, på svarte biler blir det nesten alltid ekstra arbeid med riper etter Transportfolie osv.. En NY bil, skal se NY ut ;) Så riper, "vaskeriper" osv. blir aldri levert med nye biler hos oss :)

Er litt vanskelig og være Detailer på sånne steder, men ettersom jeg er "litt" over middels int i Bil/Bilpleie er det bare og legge sin sjel i det ;)

Var det jeg hadde og si..

Men bildene i tråden her syns jeg er groteske, og skjønner ikke at Salgsjef godtar dette.. Send de på "Bilpleie" Kurs ASAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv Klargjører hos en Privateid VW forhandler, og sånt som på bildene her leverer jeg sjelden ut.. Problemet her enkelte ganger, er at selgerene ikke vil betale for f.eks 10.timer med arbeid på en bruktbil, som ******* Bilpleie de leier inn noen ganger bruker 2.timer på, blir blank og ren ja, til første vask ;)

Betyr ikke "sjelden" at det kan skje en gang i blant da :P

Men skjønner godt at det kan være frustrerende å være "Detailer" når man har f.eks 2t pr bil tilgjengelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Er nemelig det som er feilen. For kort tid. Jeg var der borte en dag med hele scholl samligen min for å fikse litt på en 1 mnd gammel v50 som fuglene hadde gjort sitt med. Når jeg startet på panseret startet en annen på bakskjemen på en sedan. Når jeg hadde tatt panseret 1 steg, var han ferdig med hele siden + panser. Så kom han bort til meg å lurte på hva i h.... jeg holdt på med!!! Jeg lå på 2200rpm og medium press.Han kjørte laveste hastighet hele tiden. Da tok jeg IPA og sprayet på, og da ble han bare stående og måpe. MAO, han jobber med null temp...

Men jeg har lagt ut et forslag til de. siden tiden er så liten. Vask, clay og voks. Er nesten bedre på den måten enn å lage hologramheaven, uten å fjerne noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+D15101 , den skulle alle klargjørere hatt, lakken blir fresh, MEN ikke kjørespor.. Da hadde bruktbilparken som forhandlere har sett mye bedre ut ;)

De kjører bryter ikke ned produktene, og de benytter seg ofte av grove kombinasjoner for at ting skal gå så fort som mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.meguiarsdirect.com/detail/MEG+D15101 , den skulle alle klargjørere hatt, lakken blir fresh, MEN ikke kjørespor.. Da hadde bruktbilparken som forhandlere har sett mye bedre ut ;)

De kjører bryter ikke ned produktene, og de benytter seg ofte av grove kombinasjoner for at ting skal gå så fort som mulig..

Har du prøvd denne (Meguiars D151 Paint Conditioning Cream)? Har lest mye bra, men greit med lokale tips.

Har en gallon på vei fra blankbil, som jeg tenker å bruke på "hurtig-jobber" :)

post-218-1242556587_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Ikke mye fine biler gitt :|

Men over til noe annet. Istedet for å prate skit om klargjørere...... LÆR DE HELLER OPP!!

Har selv vært klargjører og hadde heldigvis en sjef/selgere som verdsatte/krevde bra resultater. De fleste steder ser på klargjøring kun som ett onde, det er lixxom ikke mye å bry med. Folk får sjelden den nødvendige opplæringen. Var heldigvis såpass bitt av basillen med det å få kurant resultat etterhvert att jeg selv begynte å forske på hvordan man skulle få det greit nok til en brukbar tid. Men å drive med detailing på nye/brukte biler som skal selges....... Det finner du ikke mange som er villige til å betale for. Desverre. Det er trist å se att folk som driver med biler på heltid gir fullstendig faen til tider, iaff når det er noe som skal selges. Er det sitt eget man gir faen i så velbekomme. Men skal andre betale penger for det så bør det være en viss standard. Dette er da min mening. GOD 17 MAI. :D

Hilsen

Tidligere Klargjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...