Gå til innhold
truhaa

Omformer til høytrykksvasker

Recommended Posts

truhaa    1 520
truhaa

Noen som har sett dette i en butikk?

Dvs omformer som gjør at du kan bruke karcher utstyr på Foma?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle
Noen som har sett dette i en butikk?

Dvs omformer som gjør at du kan bruke karcher utstyr på Foma?

Det enkleste er helt sikkert å kjøpe en karcher pistol i forbruker segmentet, og henvende seg til nærmeste tess e.l og få en

eller annen form for kvikk skift på slangen - eller på selve pistolen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Som Smellycat sier, få lagd en Foma kobling på Karcher slangen din... Så kobler du den rett på maskinen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Ja det kan sikkert funke det, tror ikke det er mye forskjell på koblingene der når det kobles til maskinen.. men mener jeg ahr sett en omformer også til foma maskinen så min søken fortsetter ;) kjekt å ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Vet at du kan komme unna med å montere en stuss med skrukopling på hver spylepistol, og benytte samme slange.

Hvis du finner en overgang så håper jeg du gir oss et tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 220
NeDD

Gi lyd om du finner Truhaa.. Vurdere selv en ny Foma HT-spyler nå, men ønsker gjerne at Karcherutstyret også skal passe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tekstmelding    0
tekstmelding

Også veldig interessert i dette. Rart hvis det skal være så vanskelig å få tak i en slik overgang. Syns ikke ønsket er sååå sært...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Ja men ikke annet en at en pusher i verda`n solgte meg en ny foamcanon istedet...he he

har hørt litt rundt ellers, men ikke funnet noe, fikk beskjed i dag om å sjekke hos foamforhandlere, så mulig bernhard vet om det finnes til denne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 220
NeDD

Ble pusha på en ja, hehe :D

Saken er jo at jeg har div utstyr til Karcher, og ønsker ikke lagre dette på det øverste loftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Som flere har foreslått tidligere, å skifte mellom ulike spylepistoler er nok det enkleste. På de store Foma vaskerene (i forbrukerserien) så er det 1/4" innfestning mellom slange og pistol(Foma 825 og 925).

Foma har også i sortimentet sitt slike hurtigkoblinger som burde kunne settes på mellom slange og pistol. -Kunne gå å sette på en slik på slangen og en motsatt på hver pistol.

En PDF jeg hadde liggende med extrautstyret til Foma ligger her:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 220
NeDD

Var innom en lokalbutikk og hørte om omformer, og det ente opp i at jeg fikk et kanontilbud jeg ikke kunne si nei til..

Ble denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Var innom en lokalbutikk og hørte om omformer, og det ente opp i at jeg fikk et kanontilbud jeg ikke kunne si nei til..

Ble denne

Tror du blir fornøyd med den spyleren, har hatt min i noen år nå og den funker veldig bra, maskinen er en av de som har nokk trykk og vann til å bla drive terassevaskene på den måten de sikkert var men å brukes.

Eneste bakdel er at det ikke er proff håndtak og armert gummislange, blir lett snurr på slangen når pistolen sitter fast og ikke har en slik snurre/svivel kopling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Tror jeg har en løsning på det nå :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 228
Hans Marius
Tror jeg har en løsning på det nå :D

Vi forventer svar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 220
NeDD

La også merke til at slangen ikke var forsterket, noe den burde vært.

Var heller ikke sving på pistolen, men det er jeg ikke vant med så det kommer ikke til å irritere meg.

MEN! Kan den være for kraftigt, eller ha for kraftig vanntrykk slik at foam-lancen omgjør skummet til såpevann??

Skulle dysje inn en bil i går me relativt normal såpeblanding i foam-lance´n, og da ble det for flytente..

Andre som har opplevd dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MadsH    44
MadsH

Bumper denne, noen som fant en løsning på foma -> karcher kobling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig