Gå til innhold
truhaa

TEST: Ferro-Bet Rustvask

Recommended Posts

truhaa    1 520
truhaa

Ja kjopte da med denne fra Bernhard/Torshov en dag jeg var der, leste en artikkel ang denne i vedlegget i finasavisen (motor) og da den der ble rost opp i skyene måtte den også testes for å se om Tore B der har noe "peil" på bilpleie også ikke bare testing av bilene han får fingrene i (han må jo ha en drømmejobb)

Vel nok om det... flaska ble hentet frem fra garasjen (igjen) har testet den en gang før, men da bare som en spray på og spyl av type felgvask på kangoon, funka greit da på å fjerne møkk, men noe rust fjernet den ikke i den prosessen, så i dag ble det til at jeg skulle gå mer nøye tilverks og da ble rustvasken + en stiv børste hentet frem, dette sammen med hansker og vernebriller faktisk, fikk litt av denne på handa sist jeg testetog merket da at den er bra sterk og skjønte selv med mitt blonde hode at Ferro-Bet Rustvask + mine blå øyne ikke var en god kombinasjon.

Så påført hansker og briller satte jeg igang med å påføre rustvasken og jobbet så det godt på felgen med børsten (denne har STIV bust) og så med en gang at dette var veien å gå da det ble fort brunt skum, og at rusta som var på felgene ble borte etter noen iherdige runder med børsten..

Så var det frem med hageslangen og spylte av igjen, og WOW.... wow WOW... ved første blikk så det ut som om alt av rust var borte, men ved nærmere innspeksjon var ikke alt borte, vel, rusta var borte egentlig, men disse felgene har nok fått stå med rust på for lenge, og det er grenser for hvor mye denne skal fjerne, hadde den fjernet alt, så måtten den fjernet lakken også og det som var under den, så jeg sier meg strålende fornøyd med hva den klarte jeg og kan trygt anbefale denne her til de som har herja felger som er plaget med rust... på alufelger fu nker den også, emn denne er som sagt sterk, så vis forsiktighet med den om du har skader på felgene dine, da bør den ikke benyttes san den kan få lakken til å flasse.

Her er noen bilder fra prosessen

Hva som ble brukt:

IMG_5261Large.jpg

Hansker og briller ja, begynner å bli soft her, etter å ha vasket i gården så begynte det å bli såpass glatt også at jeg vurderte hjelm en stund men av fare for at naboene trodde jeg hadde tippa over (enda mer) droppa jeg dette og tassa heller rundt forsiktig..

Her er felgen før jeg startet:

IMG_5247Large.jpg

IMG_5248Large.jpg

IMG_5249Large.jpg

IMG_5250Large.jpg

Jobba godt inn med kosten:

IMG_5251Large.jpg

IMG_5252Large.jpg

Ferdig felg, ikke 100% men så mye mye bedre en det den var:

IMG_5253Large.jpg

IMG_5254Large.jpg

IMG_5255Large.jpg

IMG_5256Large.jpg

IMG_5257Large.jpg

IMG_5258Large.jpg

Ferdig..

Ferro-Bet rustvask er å anbefale, men den kommer best til sin rett om den brukes som navnet tilsier, den kan også benyttes på rustmerker/vann på lakken på bilen også, har ikke testet dette enda da jeg ikke har biler her med nevneverdig rust på seg til å få demonstrert det bra nok..

Som nevnt, vis litt forsiktighet med den da den er sterk både mht deg selv og mht bilen/felgene du benytter den på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Ikke dårlig, men feiging..........................

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Bra test! Tror jeg må gå til anskaffelse av denne også :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Ser ut som jeg trenger denne gitt.

Stålisene på caddyen min har sånn ca, 10 ganger mer rust enn på Kangooen din Truls.

Bernhard: Har alle Torshov har denne rustvasken? Også Torshov Ski?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    534
Dennis

Tok rusta veldig bra den :D . Må nok bruke den på vinterfelgene, er ikke rust på dem, men er noe brun drit som jeg ikke får av med vanlig felgvask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard
Ser ut som jeg trenger denne gitt.

Stålisene på caddyen min har sånn ca, 10 ganger mer rust enn på Kangooen din Truls.

Bernhard: Har alle Torshov har denne rustvasken? Også Torshov Ski?

Det tror jeg ihvertfall, det er ihvertfall noe alle skal ha i sortimentet sitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Har sett den på de fleste Torshov jeg har vært på.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 219
NeDD

Spennende! Blir nok fort en slik til stålfelgene på firmabilen ;)

Bra writeup Truls :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErikH    1
ErikH

Hvor kjøper vi det hos oss mon tro ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RuneV    0
RuneV

Jøss, så effektivt! Golfen har har fått brune felger den også.

Får kjøpe med en sånn flaske neste gang jeg drar til Bernhard for å hente foma stæsj. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 219
NeDD
Hvor kjøper vi det hos oss mon tro ?

Mekonomen på Hillevåg vil jeg anta...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner

... hvis man putter Ferrobet i foamcannon og spruter på en Mercedes, vil da hele bilen forsvinne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Det samme vil Opelen som står parkert ved siden av gjøre.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner

Kul idè: Fylle en brannbil full av Ferrobet... sprute godt ut over en fullparkert parkeringsplass og se hvor mange biler som bare sier "poff poff" og blir borte. Ville tro det bare er Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini og Bugatti som står igjen... kanskje et par BMW'er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ulf    0
Ulf

Haha, skal du begynne å detaile den og NeDD?

Så sykt effektiv ut den der ass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard
Kul idè: Fylle en brannbil full av Ferrobet... sprute godt ut over en fullparkert parkeringsplass og se hvor mange biler som bare sier "poff poff" og blir borte. Ville tro det bare er Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini og Bugatti som står igjen... kanskje et par BMW'er.

Kan ordne en god deal på noen tusen liter jeg.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoTner    94
skoTner
Kan ordne en god deal på noen tusen liter jeg.......

Får spørre om TV2 vil sponse... kunne jo vært god underholdning det der. Kanskje dem vil ha det med i nye showet til Jan Erik Larssen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Og evoer vil være der da... alu ruster ikke nevneverdig, plasten på audi kan nok reagere noe da..

men vi holder det på topic her guttebasser...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig