chrisb

Rav4 fra side 2 (update 26.04)

51 innlegg i emnet

Hei,

Etter år med krangling på at jeg ikke gidder og vaske bilen til samboeren min p.g.a at det er hennes bil og røyker :thumbdown: i den ble det til at

Jeg endte opp med og ta en full vask på den..

Det startet med at vi kjøpte oss en Rav for 2 uker siden og det skulle bil "min" bil, Yes tenkte jeg da får jeg ha bilen min rein og fin :lol: og ikke minst i fred...Ble bitt av basillen og polerte og styrte på for og få den fin...

Misunnelsen tok over og samboeren forlangte at tiltak måtte gjøres på hennes bil...

Jeg grøsset... bilder forklarer resten.. :blink:

P3210084.jpg

Panseret...

P3210085.jpg

ScratchX jobbing

P3210086.jpg

Ferdig...men langt ifra fornøyd..

P3210088.jpg

Tror jeg blir nødt til og jobbe en del timer mer med denne..

P3210079.jpg

Bilen min...heldigvis ser sommerfelgene bedre ut..

Endret av chrisb
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe å grøsse over der, du har gjort en kjempejobb og det er jo mest moro i å ta biler som ser helt j* ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så veldig bra ut, og ikke minst mye bedre enn det gjorde ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he takk for det..Er så fersk enda at jeg ikke har fått kjøpt meg maskin enda...så alt ble tatt for hånd... Og S@.... så sliten jeg var på slutten :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
He he takk for det..Er så fersk enda at jeg ikke har fått kjøpt meg maskin enda...så alt ble tatt for hånd... Og S@.... så sliten jeg var på slutten :lol:

Scratch-X er tung ja... den nye Swirl-X skal visst være lettere å jobbe med, og samtidig mer agressiv. Gleder meg som en unge til å teste ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det var artig lesning, og bra bilder. Dessuten kjenner jeg meg godt igjen i historia di da jeg var i samme situasjon i fjor vår.

Det merkes på kroppen når man har gått over en hel bil med scratch-x for hånd.

V40 en ble veldig mye finere når den ble blank igjen, og det der er en farge som fortjener å få være blank - men jeg skjønner at du mister motet når fruen røyker inni bilen.

Gratulerer med RAV4 - det er flotte biler. Mitt beste tips for å holde den fin er å respektere det truha skriver i denne guiden:

http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=33

- og legg spesielt merke til det å skifte ut svamp med mitt, og det å bruke 2 bøtter fordi :

Toyota har fantastisk myk klarlakk, og selv har jeg en far med Rav4 og en svigermor med Yaris - begge disse menneskene graver frem en skitten svamp og gnukker ivei når "årets" bilvask skal taes - og selv om bilene er relativt nye er de så fulle av swirls og hologrammer at man blir svimmel av å se på de.....

Lykke til med ny hobby - det kommer til å bli dyrt :D

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den V40'n hadde ikke fått mye pleie nei... Flott jobb det der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengte en liten oppfriskning den lakken der ja, bra jobba :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen :)

Huff, den lakken så virkelig jævlig ut.

Blir bra når du får den en maskin og får kjørt igang en skikkelig korrigering..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, du har en sinnsyk motivasjon iallefall.. Det skal du ha! :) Sinnsykt bra forbedring!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for flotte komplimenter :wub: Syns det er kjempe flott og få positive tilbakemeldinger!!

Ja det ryker vel snart til med en maskin... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha ja kjenner meg igjen i den situasjon der. Husk masse billeder du kan sikkert få en fin show and shine :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tusen takk alle sammen for flotte komplimenter :wub: Syns det er kjempe flott og få positive tilbakemeldinger!!

Ja det ryker vel snart til med en maskin... :lol:

Hvis du vil starte i det små mht maskin og ripefjerning så kjøp en tohodet DA på biltema og få Kazzper eller Pirex på forumet til å hjelpe deg med

pads og dertil egnede produkter.....da er du igang med ting som faktisk får bort en hel del i stedet for å skjule :)

Jeg vet at en del plast på V40 er grå i utgangspunktet, men hadde du brukt plastfornyer på de siste bildene på bilen ?

mvh

ståle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, brukte kun plastX på lyktene..Tok ikke noe på plastdetaljene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nei, brukte kun plastX på lyktene..Tok ikke noe på plastdetaljene.

Oki...da har du litt å hente der også, blir klar forbedring med en god plastfornyer på gummilister og plastdeksler. :)

Jeg har skjønt at turtlewax produkter er fyfy her på forumet, men jeg har prøvd litt forskjellig og synes ikke at TW sin

nano..et eller annet tyre&bumpershine (rød flaske) står noe tilbake for andre mere velrennomerte produkter jeg har prøvd, og jeg har XC 70 så

karrosseriplast det har jeg nok av - fordelen med nettopp denne er at den er så tilgjengelig overalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, så bra sliten ut i lakken den der ja.... Ble en KLAR forbedring med scratch-x i alle fall ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PlastX er til klar plast da ikke noe plast fornyer det.. baklykter feks kan du benytte plastX på volvon..

Ellers så det ut som litt av en jobb med ScratchXn der ja, en hel bil med den fortjener kred det.. Hvis det står på scratchX tuben at de kan benyttes sammen med den DA kan du som nevnt over her shoppe en DA fra biltema og teste med den også, bare bytt ut pads med noen bra fra scandicshine feks (koster ikke mye, men gir en helt annen feeling med den maskinen) ScratchX liker best å bli jobbet på forholdsvis små områder av gangen om du jobber for hånd og at du gjerne går over samme sted flere ganger (3-4) for å få det best, pass på at du bryter den bra ned også samt jobber frem og tilbake med paden ikke rundt og rundt.

Her står det også litt om den:

ScratchX test

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sier bare bøst jeg.. Sykt bra forbedring!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PlastX er til klar plast da ikke noe plast fornyer det.. baklykter feks kan du benytte plastX på volvon..

Heilt korrrrrekt som vanleg T, til utvendig vinyl syns jeg ikkeno funker bedre enn Trim Detailer... (sorry nanolotus, TW-nano osv ;))

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei !

Kjempeflott forbedring på Volvoen, og Toyotaen ser jo bortimot perfekt ut, trenger bare sommerfelgene på ; )

Jeg prøvde PlastX på mine lykter for et par uker siden. Tok de både med maskin og for hånd, men var ikke helt fornøyd. Men lyktene mine var relativt bra i utgangspunktet, hadde sikkert sett forbedring om lyktene var verre. http://www.detailersclub.no/forum/index.ph...ic=757&st=0

Lykke til med shiningen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive