Gå til innhold

Megs Nxt Gen Tech Wax 2.0 og temperatur


Stoles

Recommended Posts

Nå er det rundt 7-8 grader her i Bergen og jeg lurer på om dette er egnet temperatur for å legge på et lag med Mgs Nxt Gen Texh Wax på bilen min etter vask. Eller er det litt for kaldt ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jeg vil si at det er litt kaldt, så herdetiden blir lang før det kan komme vann/fukt på den. Fukt er også mer eller mindre drepen på en sealer som den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel i grunnen det jeg tenkte meg. Har ikke brukt denne voksen noe særlig før, så vet ikke hvor følsom den er for temperatur.

Var oppholdsvær her idag, så ble bare litt ivrig etter å stelle litt med bilen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det bare være....

Har vasket den godt og akkurat fått tørket den. Skulle til å spraye Quick Detailer på, men så kom regnet <_<

Kjipt å ikke ha garasje.

Endret av Stoles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også tatt første vår-vask i dag :)

1) Mikroavfetting 1:5 KCL Micro Royal

2) Skumlegging (Superspray) 1:50 Biltema Høyttrykkshampo

3) Kraftig shampo-vask (2 bøtter, 2 vaskehansker) 1:50 KCL Autoshampo (digger denne!)

4) Avtørking med Sonax Hurtigvoks (spray)

5) Sonax Dekk Glans

6) Sonax Glasspuss

Bilen ble ren, blank og fin :)

Poenget mitt her er at Sonax hurtigvoksen kan fint brukes i lave temperaturer. (Var 5'C i skyggen, men kanskje 10-15'C i sola).

Jeg skal ta en skikkelig vårshine om ca en mnd, så hurtigvoksen holder fint så lenge ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rundt 7-8 grader her i Bergen og jeg lurer på om dette er egnet temperatur for å legge på et lag med Mgs Nxt Gen Texh Wax på bilen min etter vask. Eller er det litt for kaldt ute?

Minst 12-15 grader når du jobber med den, og aller helst grei temperatur og relativt fuktfritt de påfølgende 12-24 timene (alt etter temperatur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lagt på NXT voksen (etter DC1 og DC2). Her er det bare 2-4 grader C. Litt tung å jobbe inn men det går greit. Jeg syns microfiber pad gjorde jobben lettere. Med vanlig skum pad var den mye tyngre å jobbe med. Lot den stå 1,5 time før jeg tørket den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en grundig vårvask på bilen for noen uker siden med grundig avfetting, claying, Megs DC step 1+2 og et lag Nxt Gen Tech Wax 2.0.

Idag ble det en god vask med Megs Nxt Gen Car Wash, rask behandling med QD (etter at regnet ga seg igjen), Megs Endurance High Gloss på dekkene og et lag med Megs Metal Polish på felgene.

Er en fryd for øyet nå B)

Gleder meg til det blir litt varmere i været. Gleder meg også veldig til pakken jeg bestilte fra cleanyourcar.co.uk kommer i posten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Jeg er redd det får bli med bilder til neste gang. Bilen var i bruk igjen på kvelden igår, og etter en tur på motorveien i regnvær følte jeg nesten av vasken var forgjeves... :(

Ser frem til våren når det er lettere å holde bilene ren.

Skal snart i gang med et prosjekt på en Carisma, så jeg skal årøve å være litt flink å ta bilder da. Venter bare på pakke med produkter fra CYC.

Bestilte på fredag, men ennå ikke fått noe mail om at den er sendt. Håper den kommer snart. ;)

Endret av Stoles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...