Gå til innhold
christian

Ønskes: Guide til rep. av steinsprut!

Recommended Posts

christian    0
christian

Noen med kunnskap/erfaring med rep. av steinsprut skader som har lyst å lage en guide? For oss som vil reparere steinspruten vi har fått gjennom vinteren. Hva som trengs av materiell, fremgangsmåte osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

X3

Har prøvd mange teknikker men blir aldri helt fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErikH    1
ErikH

X4

Skal igang med en bil snart som har litt sprut foran så det hadde vært greit med en guide ja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Garret gjorde vel dette for en tid tilbake og fikk et ganske bra ressultat! Kanskje han tar seg tid til det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Skal tå å fikse en fanger nå snart, + steinsprut seinere, kan ta noen bilder + liten forklaring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle-T    0
Eagle-T

Grei guide, bra resultat. Men hva med klarlakk, er det unødvendig på så små flekker hvis man er nøye med voksing (og det er man jo) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 214
NeDD

3M selger en genial liten "stift" som man kan fest små sandpapir rundeller til.

Mener det var en på forumet her som nettopp kjøpte et ark med dem.

De skal visst være upperlige til rep av steinsprut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Var vel tommy, citrus eller bernhard du så hadde kjøpt? Var i alle fall scholl concepts :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

3M har de også.. stone chip guide på detailingworld er fin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Går det ann å få det til å bli så bra?? Wow! Funker det på svart bil også? Helt svart lakk uten effekter, ei heller klarlakk (originalt ihvertfall)

Endret av Talker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas_Sleipnes    0
Andreas_Sleipnes

Hmmm... Ser ut som om jeg må ta steinspruten min en dag og ja. Er det noen som vet hvor/om man kan kjøpe produktene i guiden i norge? Eller må det bestilles over nett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
Hmmm... Ser ut som om jeg må ta steinspruten min en dag og ja. Er det noen som vet hvor/om man kan kjøpe produktene i guiden i norge? Eller må det bestilles over nett.

Jeg har :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Jeg lurer også på om det er nødvendig med klarlakk på toppen av en reparert steinsprutskade..

Og hvilken lakk er det man må bruke? Må man virkelig få blandet seg en boks med lakk, og kjøpe herder i tillegg? Eller holder det med sprayboks i rikitg fargekode, også bruke fytikk eller noe til å fylle opp med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Originallakk-stift og klarlakk-stift kan oftest fås kjøpt hos bilforhandleren din..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

det er ikke alle lakkstifter eller spraybokser som trenger klarlakk så hør med de du kjøper dem av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Talker    2
Talker

Bilen har visst tett svart lakk, så den har jo egentlig ikke klarlakk. Men de fleste paneler har det nå.. :P

Kjøpte en sprayboks med riktig fargekode hos gjenstad av merket Dupli-Color. Videre står det: Auto Color og Acryl Spray

Kan jeg spraye litt slik lakk i en kopp, og pensle på med denne? Eller er ikke denne hard nok? Kan jo såklart kjøpe en slik penn, eller stift, eller en slikt lite glass med kost i toppen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo    4
fredsjo

Sliter litt med tanken bak å bruke klarlakk.. Man legger i litt basecoat, for så å gå over med klarlakk, for SÅ å pusse det hele "flatt.. Da går jo klarlakken til h...?

Audien min har vel slik keramisk klarlakk om jeg ikke tar mye feil? Har lyst å prøve meg litt på dette i dag..

Og hvor lenge bør lakken herde før man pusser over?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLie    1 033
AndreasLie

la det herde godt i hvertfall og legg tynne lag og bruk en hårføner/varmluftpistol mellom lagene for at det skal herde ordentlig. Du får prøve deg litt fram. blir det lakkrester på papiret så har den ikke herdet godt nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig