Ståle

Produktrester

Hei

Tok mine første prøvende omdreininger med roterende og Scholl pute samt Scholl S17 her om dagen.

Fordi jeg har sett at dere som kan dette taper og maskerer rundt om og lager felter (ja har lest guiden til rotary og tips 30x30) så hermer jeg naturligvis.

Resultatet ble over all forventning, men det var et lite skår i gleden - nemlig at det satt fast hvite harde små klumper i "kanten" av tapen da denne ble fjernet og den var ikke enkel å få av lakken.

Er det vanlig å maskere/tape alle felter - eller kan man ta feks ei hel dør over lista i 30x30 felter før man tørker bort så man ser hvor man har arbeidet ?

Blir veldig glad for tips und trix

ståle - :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La litt av produktet kan eventuelt ligge igjen helt opp mot det ubehandlede området..

De klumpene du snakker om kan du fjerne med en QD el Menzerna Top Inspection....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel trenger du ikke å lage slike felter over hele bilen... Lager bare en på enten bagasjerom eller panser el slik at jeg kan se forskjellen godt når jeg skal finne ut hvor grov combo som trengs! Etter det maskerer jeg bare plastdetaljer, lister osv. For å fjerne di klumpene du beskriver kan du bruke Menzerna Top Inspection eller IPA wipedown (50/50 destiert vann og isopropanol)

EDIT: IGJEN var det noen som var raskere :P

Endret av gomega
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama skryter ikke av at jeg er så kjapp, ho klager bare :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Som regel trenger du ikke å lage slike felter over hele bilen... Lager bare en på enten bagasjerom eller panser el slik at jeg kan se forskjellen godt når jeg skal finne ut hvor grov combo som trengs! Etter det maskerer jeg bare plastdetaljer, lister osv. For å fjerne di klumpene du beskriver kan du bruke Menzerna Top Inspection eller IPA wipedown (50/50 destiert vann og isopropanol)

EDIT: IGJEN var det noen som var raskere :P

Takker

Jeg tror det blir dette som blir greia for meg ihvertfall til jeg får bygget meg noen erfaringer.

Wipedown - Jeg har blåvask fra Alkol eller hva det heter...det er vel isopropanol - noen som vet om dette kan brukes ?

mvh Ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isopropanol/2-propanol + destillert vann (f.eks batterivann) funker, eller evt. avfetting (f.eks prikkbort) funker også bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være, hvis du drar borti teipen, at det rett og slett er teiplim i kantene. Dette kan være litt knotete å få vekk, men de tipsene som har kommet til nå bør fungere fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive