Gå til innhold
ErikH

Det ble en nedtur...nå med noen bilder

Recommended Posts

ErikH    1
ErikH

Nedtur

Hadde bilen inne til Forus Bilpleiesenter for å få fjernet riper fra en litt for kraftig vask fra tidligere av. Desverre hadde de ikke greid å fjerne noen av ripene nesten, når det jo var nettopp det jeg spesifiserte jeg ville de skulle gjøre.

Her er et bilde fra førerdør, behøver faktisk ikke vise dere resten;

1232036015_resized.jpg

Ripene er ikke synlig ved å stå rett mot døra å se på, men ved inspeksjon fra siden eller med sterkt lys som jeg har brukt her er det jo "klart som glass". Til info kjenner jeg ikke ripene ved å dra neglen over.

Dum som jeg var betalte jeg FØR jeg fikk bilen, men de har lovet å fikse dette free of charge (Selvsagt!!). Spørsmålet er om jeg skal la de gjøre det eller få pengene igjen og få en lokal i klubben i området til å ta det ?

Fikk også vite hva de hadde brukt av utstyr (alt er Meguiar produkter);

Ultra-Cut 105

Quick Detailer 66

Last touch D-155

Gloss cleaner D-120

All season dressing D-160

High Tech Yellow wax

De bruker Flex maskiner også....

Nå er det jo Ultra-cut'en som vil ta merkene vil jeg tro, men enten har de ikke holdt på lenge nok eller så har de hatt feil pads eller .......

Uansett - kommentarer til dette ? Etter hva jeg nå har lest omkring på diverse fora så skulle dette kunne fikses, da er det jo dumt at en "proff" bedrift som Forus Bilpleie er ikke har greid det. Alexander som jobbet der sa til meg at de ikke hadde sett stripene når de jobbet i hallen, og det kan jeg jo forstå, hvite vegger overalt, men alikevel !

Endret av My2Cents

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

De ripene der skulle nok være mulig å fjerne ja... Kjente du ripene før bilen var der? Nå har ikke jeg prøvd 105 før men 85 har jeg prøvd, og med riktig pad/press/hastighet osv skulle nok de der la seg fjerne med den også... Og 105 skal jo også være hakket råere enn 85 så!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Første tanken min er at hvis de ikke klarte og fjerne ripene første gangen,hvorfor skal de klare det andre gangen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErikH    1
ErikH
Første tanken min er at hvis de ikke klarte og fjerne ripene første gangen,hvorfor skal de klare det andre gangen?

Forsåvidt enig i det, men hvis de ved første øyekast ikke har sett noen riper så har de kanskje ikke heller brukt nok press/tid på Flex'en ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Sikkert stått i dårlig lys og jobbet, så om de får påpekt stedet vil det nok være kjapper å fjerne det tipper jeg. hender alle det å "overse" ett område under korrigering, forskjellen er vel at de fleste her går nøyere over panelene etter korrigering, samt går over med en milder polish etterpå og at den også fjerner litt.

Det er ingen undskyldning for å glemme noe, men tror ikke en skal slå beina unna folk asap, i allefall når de ser det selv og sier de kan ta det "free og charge" (som de hør og bør) så send den en runde til og se hvordan det blir da...

personlig motto: selvgjort er velgjort ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErikH    1
ErikH
Sikkert stått i dårlig lys og jobbet, så om de får påpekt stedet vil det nok være kjapper å fjerne det tipper jeg. hender alle det å "overse" ett område under korrigering, forskjellen er vel at de fleste her går nøyere over panelene etter korrigering, samt går over med en milder polish etterpå og at den også fjerner litt.

Det er ingen undskyldning for å glemme noe, men tror ikke en skal slå beina unna folk asap, i allefall når de ser det selv og sier de kan ta det "free og charge" (som de hør og bør) så send den en runde til og se hvordan det blir da...

personlig motto: selvgjort er velgjort ;)

Iflg. kjøpsloven har de nok rett til å "utbedre" først kontra å betale tilbake og jeg velger å tro at dette kun er et resultat av noe slett arbeid til å begynne med som har gjort at de ikke har sett stripene.

MEN - jeg vil nok etterhvert, når utstyret er på plass, gjøre slike ting selv eller ved å bruke noen her.....

Endret av My2Cents

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

At de ikke har klart å få vekk de ripene der er latterlig...bestemora mi kunne klart det...de må ha stått i mørket å jobbet :thumbdown:

Ihvertfall hvis det spesifikt ble sagt at disse ripene skulle fjernes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Tror du seriøst bestemora de kunne ha fjernet dem? hihi.

De burde jo ha godt lys når de driver med sånt! Jeg ville latt dem få en sjanse til, det fortjener de. Men klarer de det ikke da, så er det bare å be om pengene og ringe kjell ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErikH    1
ErikH
Tror du seriøst bestemora de kunne ha fjernet dem? hihi.

De burde jo ha godt lys når de driver med sånt! Jeg ville latt dem få en sjanse til, det fortjener de. Men klarer de det ikke da, så er det bare å be om pengene og ringe kjell ;)

Ja veien blir nok kort da ja, de neste tre uker har vi to biler i familien og da kunne det gått greit å sette vekk Touranen til Kjell en dag eller to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ErikH    1
ErikH

Her er svar jeg fikk fra Meguiar;

"...Me personally, I would do a Test Spot using a wool pad on a rotary buffer using M105 with a wool cutting pad while you were standing there and then see what the results of the test spot were, (check to see if all the scratches are removed to your liking), and how long it took to do that one little spot."

Så da blir det til å "overvåke" en testspot de gjør. Lurer på om jeg skulle fått lånt meg en lakktykkelse måler å ha med meg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd    1
Odd

Tror ikke det er så vanlig at "bilpleiesenter" pleier å se så mye etter vaskeriper/dype riper.....oftest skal de vel bruke minst mulig tid som er kalkulert i forhold til hva det koster.

Hva betalte du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne
Tror ikke det er så vanlig at "bilpleiesenter" pleier å se så mye etter vaskeriper/dype riper.....oftest skal de vel bruke minst mulig tid som er kalkulert i forhold til hva det koster.

Hva betalte du?

Han betalte $170 ,ca 1200.- ,det syntes jeg var billig for og være hos et firma som lever av dette.

Kjenner ikke til firmaet men vet at normalen ligger vel fra CA 4000.- +

For 1200.- hadde ikke jeg giddet og tatt i bilen en gang

Endret av Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Min erfaring er om du forlanger ca 2500-3000 for full shainings av bil ser jo folk bare rart på en..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne
Hvem betalte i dollar?

OPS,kom litt feil ut,sorry,leste det på MOL,hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

internasjonal du vet du Arne, jolly good...he he

uansett var det billig det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

Bestemora mi ja...hehe...170 dollar? har jeg gått glipp av noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne
internasjonal du vet du Arne, jolly good...he he

uansett var det billig det..

Jepp,lærer mye av fimer på TV1000 etter 2400.Kan og si :yes ,med 18 tonefall nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig