Hans Marius

Toyota Corolla ss lakk

Toyota Corolla

IMG_1838.jpg

Dette er en 1-stegs jobb som ble gjort for å prøve å få tilbake noe av rødfargen til bilen. Det har nok gått lenge mellom hver gang denne har sett noe til lakkvedlikehold... Eieren ville først og fremst få tilbake rødfargen i lakken, men få det så billig som mulig, så om det ble noen hologrammer i lakken så var ikke det så farlig. Det var også noen større steinsprut i fronten som det skulle legges litt lakk i.

Gikk så friskt til mote i gang med den vanlige vaskeprosessen. Espuma 1:3 på felger, Surfex 1:3 på dekk og alt over ca midt opp på dørene, og Prickbort på resten. Dette fikk ligge i nærmere 10 min før bilen ble skummet. Denne blandingen fikk igjen ligge i 5-6 min til før den ble grundig avspylt. Etter å ha lufttørket litt ble de nedre panelene sprayet ned med IronX som fikk ligge i 7-8 min før en ny runde med skum. Bilen ble så avspylt igjen før den ble vasket med vaskehanske og CG W+G i bøtta.

Så litt bilder:

IMG_1796.jpg

IMG_1797.jpg

IMG_1798.jpg

IMG_1799.jpg

IMG_1800.jpg

IMG_1801.jpg

IMG_1802.jpg

IMG_1803.jpg

IMG_1804.jpg

IMG_1805.jpg

IMG_1806.jpg

IMG_1807.jpg

IMG_1808.jpg

IMG_1809.jpg

Så var det klart for litt lakkinspeksjon:

IMG_1810.jpg

IMG_1811.jpg

IMG_1812.jpg

IMG_1813.jpg

IMG_1814.jpg

IMG_1815.jpg

IMG_1816.jpg

En hel del swirls og RDS. I tillegg var det noen steinsprut som ble slipt ned og fylt med flekklakk.

IMG_1821.jpg

IMG_1822.jpg

Så til korrigeringa. Etter combotesting kom jeg frem til at S17+ sammen med svart pad og roterende tok ganske så godt, samt etterlot en nesten LSP klar overflate. Noe hologrammer, men ikke verre enn at eier syntes det var greit. I tillegg var det også igjen noe RDS som bare måtte få være.

Før:

IMG_1823.jpg

Etter:

IMG_1824.jpg

50/50

IMG_1825.jpg

IMG_1826.jpg

IMG_1827.jpg

Før:

IMG_1830.jpg

Etter:

IMG_1831.jpg

Så ble det lite bilder av de vanlige småtingene som vinyl/dekkfornyer, ruterens, LSP som endte på Megs NXT Tech Vax. Her er i alle fall noen bilder av det ferdige resultatet :)

IMG_1832.jpg

IMG_1833.jpg

Litt måtte det som sagt være...

IMG_1834.jpg

IMG_1836.jpg

IMG_1838.jpg

IMG_1839.jpg

IMG_1840.jpg

IMG_1841.jpg

Det var alt herifra for denne gang, takk for meg :)

8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk seg et fint løft denne! Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

betraktelig bedre, bra løft til en stegs å være:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som den glade eier av en rød 97 corolla må jeg bare smile over at det er flere av disse trofaste sliterene som får nyte godt av litt tlc. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive