Hans Marius

S&S Audi A4 (runde 3)

Audi A4

IMG_1779_zps60388dce.jpg

Ja da var det blitt sommer, og eieren av denne bilen hadde litt småfiks han ville fått fikset før han skulle til halden for å stille ut bilen. Siden sist var det også noen få oppgraderinger som var gjort på bilen :)

Siden dette er tredje runde er det kanskje ikke lenger så spennende med de vanlige bildene, så dette blir ikke den største S&S'en fra min side. Men jeg kommer sterkere tilbake ;)

Startet som vanlig med vask bestående av den vanlige prosedyren med Prickbort fra lister og ned, samt Surfex 1:3 på resten. Felgene som var såpass rene fikk Espuma 1:10 og dekk fikk Surfex i samme blanding som resten av bilen. Dette fikk ligge i 6-7 min før bilen ble skummet ned med en skumblanding bestående av Megs APC, Orange Prewash, Bilthamber Autofoam og CG W+G. Denne blandingen fikk så ligge til det nesten hadde rent av. Imens skummet jobbet ble felgene rengjort med SV wheel brush. Bilen ble så spylt av med HT @40 grader. Etter noen minutter ble så IronX påført fra lister og ned, samt felger. Dette fikk også ligge en stund før den igjen ble skummet ned. Hjulbuer fikk også en dusj med prickbort mens jeg gikk over motorromet. Her ble det Surfex HD 1:3 og SV Detail Brush. Eksosen fikk Ferrobet Rustvask og detail brush.

IMG_1582_zpse1be8a21.jpg

IMG_1583_zps73a98c69.jpg

IMG_1584_zps1b090241.jpg

IMG_1585_zps4620c1a1.jpg

IMG_1586_zpsfdfd5ad0.jpg

IMG_1587_zps01bba47f.jpg

IMG_1588_zpsaa962f3c.jpg

IMG_1589_zps41d4ec45.jpg

IMG_1591_zps80f1cfbd.jpg

IMG_1595_zps5018b292.jpg

IMG_1598_zps9d2049b5.jpg

IMG_1599_zpsd3190e85.jpg

IMG_1603_zps8a8d553f.jpg

IMG_1606_zpsb6ea4921.jpg

IMG_1608_zps257d8f84.jpg

IMG_1610_zpsdbbda312.jpg

IMG_1611_zpsddea1473.jpg

IMG_1612_zpsd3b87813.jpg

IMG_1613_zps3c73f6cc.jpg

IMG_1617_zps10f41830.jpg

IMG_1619_zps61c5c067.jpg

IMG_1620_zps1fe24e2c.jpg

IMG_1621_zps27286bc0.jpg

IMG_1622_zpsd9e28352.jpg

IMG_1624_zps58b46cd0.jpg

IMG_1634_zps17cd08a4.jpg

IMG_1649_zps04d575b7.jpg

IMG_1651_zps36c2b8b2.jpg

IMG_1662_zps7d20ddb7.jpg

IMG_1667_zps435794d6.jpg

Bilen ble så vasket med Bilnerden svamp og Duragloss 902 i bøtta. Dette var første gangen jeg testet en såkalt "godkjent" svamp. Det så ikke ut til at den laget noe mer riper enn vaskehansker, men må si det er en bedre følelse med hanske, samt at jeg synes jeg har bedre kontroll med en hanske. Etter vasken ble det flushet over med rennende vann før den ble tørket med CG Mamoth tørkehåndkle. Ved tørken kjente jeg det eier hadde påpekt at det var lakkstøv over det meste igjen etter han hadde fikset rust i hjulbuer. Så her lugget det greit ;)

IMG_1679_zpse8d1f7c8.jpg

IMG_1681_zpsa7febe7b.jpg

IMG_1696_zps128c8d53.jpg

IMG_1717_zpse5f2477c.jpg

IMG_1708_zps523dcff5.jpg

Det ble så gjort en kjapp lakkinspeksjon i kveldssola for å se hva jeg hadde å jobbe med.

IMG_1724_zpse5d7aabc.jpg

IMG_1725_zps022ba96b.jpg

IMG_1726_zps85b367fb.jpg

IMG_1727_zpsad14a1f0.jpg

Eier hadde som dere ser våtslipt noen steder der han hadde lakkert. Vi ble enige om at jeg skulle polere opp igjen dette. Bilen ble så satt i verkstedet til tørk til dagen etter.

Startet så dagen etter med interiøret som også skulle få seg en runde. Eier hadde vist ikke gjort noe med interiøret siden sist jeg hadde vasket det, noe som syntes ;)

IMG_1729_zps937c8af3.jpg

IMG_1730_zps2248e951.jpg

IMG_1733_zps16289070.jpg

IMG_1735_zpsbd4c21f3.jpg

IMG_1736_zps301daa35.jpg

Støvsugde først hele bilen før jeg startet med skinnrensen. Alcantaraen ble vasket med SV sin Alcantara cleaner og børste. Gulvet ble renset med MIMO og CG Green Clean 1:16 og vann. Trengte kun å gå over en gang før det bare var hvit skum som ble sugd opp da eier bruker gummimatter hele året. Resten av plast ble vasket med MF og Green Clean 1:16, før det ble beskyttet med Megs Tech Protectant. Ikke så veldig mange bilder av interiørvasken.

IMG_1737_zps475835c6.jpg

IMG_1738_zpsdaae6fda.jpg

IMG_1739_zps74244f58.jpg

IMG_1741_zpsa18903a7.jpg

Litt mer inspeksjon. Eier mente den hadde blitt stygg i løpet av vinteren, så jeg forventet det værste. Jeg ble riktignok positivt overrasket for lakken var langt fra ille.

IMG_1744_zps7ff35770.jpg

IMG_1745_zps8366f98b.jpg

IMG_1746_zpsff15b2a8.jpg

IMG_1747_zpsb320d681.jpg

IMG_1748_zpsd71d61bd.jpg

Generell lakkdybde:

IMG_1749_zps8752e949.jpg

Så over til korrigeringen. De stedene som var våtslipt ble polert med Scholl S03 gold med Metabo ull og roterende for ikke å lage får mye varme.

Før

IMG_1742_zps382fd746.jpg

Etter

IMG_1751_zps66848fa5.jpg

Bittelitt slipemerker igjen, men det meste er polish.

Før

IMG_1743_zps322f9bc6.jpg

Etter

IMG_1752_zps19efd481.jpg

IMG_1753_zpsbd1e60f6.jpg

Før

IMG_1755_zpsea4b890c.jpg

IMG_1756_zps87afc1ca.jpg

Under

IMG_1757_zps80f60dc2.jpg

IMG_1758_zps5c2769ac.jpg

Etter

IMG_1759_zpsdf6c695a.jpg

Når jeg skulle rive av maskeringstapen av baklyktene sist gang, ble litt av sotelakken med av. Denne gangen var jeg ekstra forsiktig når jeg dro den av. Men jammen ble det med denne gangen også. Snakket med eier, og han sa at det ikke var så veldig rart. Det sitter tross alt ikke godt når du sprayer sotelakk direkte på våtslipte lykter uten noe plastprimer eller noe. Vi ble dermed enige om at jeg istede skulle fjerne all sotelakken og polere de opp igjen istede. Så etter ca 1,5 time med trykkluft, varmepistol, negler og plastikkbarberblad fikk jeg til slutt fjernet all lakken. En ordentlig drittjobb :P Så ble lyktene polert opp med samme combo som de våtslipte områdene.

Før

IMG_1760_zps28090674.jpg

Etter :)

IMG_1761_zps72387305.jpg

Resten av lakken ble polert med Scholl S17 og svart scoll som første steg, og SV CFPDA med hvit sonus som andre steg. Siden lakken var i såpass god stand var det vanskelig til umulig å få noen gode bilder av dette, så ingen bilder av denne seansen.

Som voks denne gangen ble det også SV Mysteri, samt Opaque på diverse matte detaljer.

Når du skal buffe voks, må dressen på.... (evt pga konfirmasjon ;) )

IMG_1762_zps2c4f4767.jpg

Felgene hadde noen skader der de hadde slått opp i hjulbuen. I disse sårene hadde det begynt å danne seg rust. Dermed ble kanten våtslipt med P2000 papir. Bilen ble heist opp på bukken og satt i 2. gear. Da var det bare å legge papiret inn på felgen og la det gjøre jobben ;) Glemte selvsagt å ta bilder av felgene før og under denne seansen, men har noen av det ferdige resultatet etter de ble polert opp igjen med SV Metal Polish.

IMG_1763_zps3aab6c42.jpg

IMG_1764_zpsb7ca47b1.jpg

IMG_1765_zpsf88c4ec2.jpg

IMG_1766_zps97dcfd96.jpg

Etter litt småting som gummi/plastfornyer på det som var, samt ny rens og forsegling av ruter var det klart for litt ferdigbilder. Selvfølgelig klarte ikke sola å holde seg fremme i 20 min til så jeg fikk ferdigbildene i sola, men men...

Kjørt ut fra verkstedet i "jobbmodus"

IMG_1793_zpsc5f749f3.jpg

IMG_1794_zpsa08e0613.jpg

IMG_1795_zpsa01c57cf.jpg

IMG_1767_zps9b728598.jpg

Og ned i "fotomodus" ;) Heeelt greit med luft.

IMG_1768_zps4f5d4f5d.jpg

IMG_1769_zpsce2feb90.jpg

IMG_1771_zpsc832b0f3.jpg

IMG_1772_zpsb6fa21fe.jpg

IMG_1773_zpsb720d997.jpg

IMG_1774_zpsf294d0b0.jpg

IMG_1775_zps60288cea.jpg

IMG_1776_zps87a1a38c.jpg

IMG_1777_zps5212c458.jpg

IMG_1778_zps99b487c9.jpg

IMG_1779_zps60388dce.jpg

IMG_1780_zpsdbc6aa9d.jpg

IMG_1781_zps48e2295d.jpg

IMG_1782_zpsa7cde625.jpg

IMG_1783_zps0133ab0e.jpg

IMG_1784_zps7e62ce59.jpg

IMG_1785_zps9a2485cf.jpg

IMG_1786_zpsf8c7af28.jpg

IMG_1788_zps834bb340.jpg

IMG_1789_zpsa5de55fc.jpg

IMG_1791_zpsf841fa9c.jpg

IMG_1792_zps8513ec1b.jpg

Eier ble igjen storfornøyd, og du kunne vist telle resten av bilene som var utstilt på Nordic Stance på Fredriksten festning i lakken ifølge eier ;)

Takk for meg :)

21

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig eksemplar av en b6.

Blankt ble det også :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og credverdig løft på en godt holdt bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja den var blitt "stygg" i lakken ;) Kan vær att jeg hadde fått lakkstøv på øyan også da :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moda på denne bilen likte eg, meget strøken bil, Cred for nydelig utført arbeid!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive