Dennis

Bilavgifter 2009

Har hørt rykter om at Kristin Halvorsen skal tyne oss for enda mer penger fra nyttår. Noen som vet noe om hvordan bilavgiftene blir?

Har planer om å importere en bil som har co2 utslipp på 200. Vil den bli mye dyrere, eller må man lengre opp på utslipp, før man merker noe stor forskjell?

Er så irriterende de bilavgiftene som er. Å de blir jo høyre og høyre hvert år de rødgrønne herjer <_< . og blir det Høyre og FRP blir det vell neppe gjort noe med avgiftene da heller, da man ikke bare kan sette ned igjen avgifter over natten med tanke på bruktmarkedet ++

Ikke gøy å ha kjøpt en bil til 800 000kr og så koster den 350 000 dagen etter :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/press....html?id=530949

Sånn jeg skjønner det er de første 120 grammene nå "gratis" dvs at satsen er dobblet fra 121-140 gram per km..

Fant kalkulator som tar høyde for 2009:

http://avgiftskalkulator.bilnytt.no/budget...bilnyttcustomer

Der ser du og vinnerene og taperene.. Porshe cayenne får en avgifts økning på 400.000 :blink: vekk med HK og volum avgiften sier jeg. Men klart da vil jo CO2 avgtiften bli høyere.. Pengene skal de ha uansett.. Og jeg vil se kvitttering på at u-land mottar disse Co2 kvotene vi driver og kjøper for alt mulig rart vi gjør..

Jeg kommer til og kjøre bil med 2 liters motor volum så lenge som mulig.. Selv føler jeg meg rent miljøvennlig etter bytte av bil. Fikk jo 60 hester mere for nesten samme mengde bensin og co2. Skal jeg gjøre noe aktivt for miljøet må E85 ombygging bli lettere og få igjennom, vinterproblematikken må løses og liters prisen ned.. DA snakker vi 250 hesters civic tvert :lol: LPG er og et alternativ, det negative er at det tar "litt" plass om man vil ha bensin som back-up

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der så jeg R35 GT-R forsvinne i det fjerne gitt.......

jippi fucking hurray for Norge og avgiftene her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er morro med GTR som blir tatt inn fra usa er at de blir tatt inn uten co2 avgift, pga av at det ikke finnes sånne avgifter i usa. Så når den blir lansert i europa blir den jevlig så mye dyrere enn de 1.8 millionene den koster nå..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristin Halvorsen skal nok ha alle avgift pengene fra USA versjonene av GTR. Legger sikkert også på litt ekstra når de kommer fra USA kjenner man hu rett :lol:

Bilparken i Norge blir nok bare eldre, og eldre når det skal fortsette på denne måten, er vell ikke nok for Swissvax & co at vi har den eldste i Europa.

Snart blir vell alle biler utenom Think og Buddy ulovlig, og vi får verdens største plast lekebil sammling :rolleyes:

Så framtiden ser ikke lys ut nå for oss detailere, for matt plastikk er ikke gøy å polere :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og de som sier en sparer med LPG, så er du for sent ute.

Får ikke bygge LPG i biler lengre om de ikke var godkjent før oktober. Hurra for Norge!

Var for engang skyld naiv og trodde på det ..... på tinget sa for noen år sia og handla dieselbil,

da det skulle bli så enormt lukrativt. Woho!

Hva skjedde? Årsavgiftene føyk opp fortere enn du kan si oljefond og literprisen på diesel nærma seg godsaker fra polet.

Nei, ikke trodde jeg på de før og ikke kommer jeg til å tenke en tanke over hva de sier heretter.

Samma hvem som sitter med makta, de er så desp etter å holde på sine overlønna jobber at de gjør hva som helst og foreslår ting en full fireåring kunne komt med, bare for å sitte der noen år til. Så de kan gå av med full pensjon etter 3 perioder.

Hadde ikke bare markedet kollapsa så kunne jeg storkosa meg i en snøhaug enten i Murmansk eller på ett isflak i Canada...

Fuck it

Endret av General Lee
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare en ting å gjøre folkens, stem på et annet alternativ enn dagens sittende regjering ved neste valg!!

Så lenge avgiftskåte Swissvax sitter i regjering, kan vi bilelskere bare glemme tanken om billigere biler, ja, så sant vi ikke vil ha en slapp el-bil eller en supertragisk Toyota Prius da...

HATER Swissvax!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja så alle får ta ansvar å STEMME på neste valg, og DA stemme i riktig rettning......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får stemme på meg. Mine første saker blir null avgift og momsfritak på voks :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får begynne å sykle.. Hvem blir først med bilder av en sykkeldetailingsjobb??

Synd det er så ufattelig kjedelig med sykler...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dennis for President..........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På tide å senke lønningene til stortingspolitikere til 200000 per år, uansett stilling frata de sjåfør, "firmabil" og alle andre goder... Så kunne de funnet ut hvilken effekt forslagene deres har for "normale"folk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig Lextgtturbo.

De skjønner ikke hvordan folk har det for eksempel ute i distriktene, kolektivtrafikk meg i ræva. Skal jeg reise kolektivt og "billig" til skolen hver dag må jeg ut med nesten 300kr, stå opp 2 timer tidligere. Fryse som en uteligger. gå fler km. Det gidder jeg ikke!

Tar jeg bil selv så slipper jeg unna med 20kr, litt forskjell det ja.

Stiller du Dennis, har du min stemme hehe!

Ja til skuddpremie på Kristin halvorsen, og jeg skulle spikra hue hennes over peisen og polert det en gang hvert år, før jul!

Eller kansje man skulle brukt hode som endepotte, da skulle hu fått CO2 nok ja!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I en stortingshjerne høres dette totalt fornuftig og samfunnsnyttig ut:

'Hmmm, hva om vi skrur opp prisa på diesel, så slutter folk å kjøre og heller tar bussen, hva faen? Da blir jo buss dyrere og færre avganger. Og da kjører jo folk selv. Nei, da får vi starte på nytt med å skru opp dieselprisene....'

Hurra for at vi bor i tafatte pottit-Norge så vi slipper protester og borgerkrig-tilstander som i Frankrike feks...

Bare å surre på seg mer klær og sette seg i ett busskur, kanskje kommer det en buss idag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir lettere forbanna over tankegangen til politikerne ja, eller burde eg si den manglende tankegangen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

buss på jobb.. tja reise søndag og komme hjem llørdag eller noe sånt på meg da i værste fall..

Nå i dag er det vel forsåvidt ikke noe problem da jeg er perimitert fra jobben som forskalingssnekker, takket være finans krise helvete, polakker og tregt byråkrati..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har min stemme også Dennis! Norge har rett og slett ræva politikk når det kommer til spørsmål som omhandler bil og lignende... De sier noe og gjør gjerne det motsatte... Huff, oppgitt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og vi er ikke ferdig når vi har kjøpt bilen..

Hansen har stor forståelse for at folk synes drivstoff er dyrt, men minner om at av en pumpepris på 13 kroner går 7 kroner og 70 øre til Staten i form av avgifter. 4 kroner og 10 øre er den produktprisen som betales på det internasjonale markedet.

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=530213

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive