truhaa

Sort BMW e46 A1 Show And Shine Polish

Vel ja jeg ba om det selv, viste at denne bilen seriøst trengte en shine også, men var nok ikke obs på at den var så ille som den var før jeg fikk satt lyset på den hjemme. Hadde satt denne bilen av til test av A1 show & shine Polish fra Krepro (www.s100.com) da den virkelig skulle få prøvd seg på en skikkelig dass av en lakk.

Som sagt var denne værre en det jeg trodde, og etter å ha fjernet swirls som A1 fiksa greit kom det frem METER vis med RDS på denne, den var regelrett cella med riper over hele seg, og hadde nok sett både vaskemaskiner, rene svamper, møkkete svamer, koster mm, så jeg vær veldig nær ved å droppe hele A1 test greia etter panseret da jeg skjønte at den ikke kom til å få denne bilen bra i det hele tatt.

Hadde en avtale med eier av bilen om at den skulle utsettes for en test, så jeg garanterte på ingen måte at bilen ville blir noe "show & shine" eier sa det var ok, og det var vel en faktor som gjorde at jeg gjennomførte denne testet (ikke helt etter Detailersclubs ånd) men litt for å se hvor bra det ble med den også.

Den ble bedre ja, mye, mye bedre, men ikke i NÆRHETEN av hva noen her inne vill godtatt som resultat fra en bilpleier, så dere får ha meg unnskyldt for en "lame" jobb på denne, så får jeg ta det igjen når so1o kittet fra meguiars skal i ilden med ull og Metabo roterende om noen dager/uker.

bmw_a1_test_2008.jpg

bmw_a1_test_20089.jpg

bmw_a1_test_20088.jpg

bmw_a1_test_20087.jpg

bmw_a1_test_20086.jpg

bmw_a1_test_20085.jpg

bmw_a1_test_20084.jpg

bmw_a1_test_20083.jpg

Prickbort på hele bilen, kanaler, dører og tanklokk

Amazing roll off i hjulbrønner

P21s Power wheel gel felger og dekk

Snowfoam + Chemical Guys strongwash i foamcanon runde 1

A1 såpe i foamcanon runde 2

bmw_a1_test_200810.jpg

bmw_a1_test_200811.jpg

bmw_a1_test_200812.jpg

bmw_a1_test_200813.jpg

Kapsler ble vasket på bilen, så fjernet slik at jeg kom til på stålfelgene på baksiden, OG en wild guess tilsier at de stålfelgene der ALDRI var blitt vasket før, for makan til svart skum som kom etter børste og P21s har jeg ikke sett før. De var rustene og fæle, så de ble bare børstet skikkelig, ht vasket igjen og ikke noe mer.

Bilen ble så kjørt inn i garasjen for en kjapp tørk og clay

bmw_a1_test_200814.jpg

bmw_a1_test_200816.jpg

bmw_a1_test_200817.jpg

bmw_a1_test_200818.jpg

WW fra gruppekjøpet ble benyttet til tørk (disse WW liker jeg ikke, de funker def best om du pad tørker bilen med de, å dra de rundt på lakken er håpløst, og du må def benytte 2 stk for å få bilen tørr nok, kun 1 stk legger igjen for mye vann syntes jeg)

clayet med Pinnacle polyclay og Riccardo clay

ONR som lube (4 korker + 1 liter lunket vann)

Vel her dukket første "morrosak" opp.... MALINGSPRIKKER i hundretall på panseret, sort bil med hvite prikker er ikke morro eller pent, Pinnacle poly clay tok nada, så over på Riccardos gule Clay og da ble det sving på sakene, dette var vel ikke helt med i planen å fjerne fra lakken, men om jeg hadde droppet det så hadde det i allefall blitt "bingo bilpleie og fisk AS" ut av denne seansen, så jeg dro i gang og clayet og clayet, til sist var det bra og det aller, aller meste var borte. Dette tok også sin tid og bilen skulle levers til eier søndag aften, og nå dro kl seg mot 2100 lørdags kvelden uten at noe maskin hadde blitt hentet frem.

Så fort det var ferdig så var det...vel rett på ESSO da kidsa sef ikke hadde fått noe snoOop denne kvelden og hvilken far er jeg om jeg ikke doper ungene på sukker og salt en lørdagskveld? Så 30 min senere var jeg tilbake i garasjen, barna sendt inn til mor med godteposene og vi gikk i gang med å oppnå hver vår rus, de på sukker jeg på polish og kaffe.

Så var det DA+ A1 vs Bimmerlakk. det gikk jo da så som så, ble bedre en hva det var, men langt unna hva det kunne blitt, så nok en gang beklager jeg dere die hard bilpleie kællænne her inne for at det ble som det ble.

bmw_a1_test_200819.jpg

bmw_a1_test_200820.jpg

bmw_a1_test_200821.jpg

bmw_a1_test_200822.jpg

bmw_a1_test_200823.jpg

Ferdig med A1:

bmw_a1_test_200824.jpg

bmw_a1_test_200825.jpg

bmw_a1_test_200826.jpg

Etter den seansen med A1 var det:

Duragloss 601 bonding agent

Duragloss 111 sealer

Så det henger på i vinter

Da var kl 0400 og noe i hodet mitt sa "hei, du har ikke sovet eller spist på mange mange timer du....hmmmmm, JA, jeg gjør deg SVIMMEL og KVALM jeg, da legger du deg vel?" så med en hånd på vasken for å stabiliser meg og den andre på tannbørsten gikk kveldens siste "puss" på meg selv, så var det å køye for denne gangen. Skjønner ikke hvorfor jeg ble svimmel men mulig det var pga lufta i garasjen etterhvert. bare kyllinger som lufter... he he

Bilen fikk så 12 timer herding etterpå i garasjen før den forsvant ut på søndag kl 1600

Som dere ser her er de mye riper igjen:

bmw_a1_test_200830.jpg

bmw_a1_test_200831.jpg

bmw_a1_test_200829.jpg

men "helheten" er bob-bob ok, det er det eieren ser/så, han saufarer ikke bilen etter riper, uansett er det litt "nederlag" å levere fra seg en halvferdig jobb, men bedre det ble den.

bmw_a1_test_200835.jpg

bmw_a1_test_200834.jpg

bmw_a1_test_200833.jpg

bmw_a1_test_200827.jpg

når en ser et panel fra:

bmw_a1_test_20086.jpg

til:

bmw_a1_test_200829.jpg

Er det jo en stor forkjell på de, men RDS kan en ikke "juge" seg fra...

Som nevnt i artikkelen ang A1 Show & Shine polishen Så gjorde den en grei jobb med lette overflate riper (swirls) RDS kunne jeg bare glemme. Eier hadde ikke sett bilen så blank noensinne, så hva det forteller om han kan jeg jo droppe å nevne her, men samme standard som "oss" her har han nok ikke, men greit var det for som nevnt var det blank og bra men så langt unna ripefritt som en skulle ha vært.

takker for titten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo en fin turnaround, selv om det jo er kjedelig å se den reise med fortsatt riper. Men, man kan ikke bruke allverdens av tid man ikke får betalt for heller. :)

Good work :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, skjønner hva du mener ja Truls, det var da voldsomt med stygge riper osv i den lakken? Sa eieren noe om hvordan vedkommende har vasket osv sin bil da?

Men bevares, den ble da MYE flottere enn hva den var ja :)

Guuud vøørk! :D

Endret av Morrizon
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
så får jeg ta det igjen når so1o kittet fra meguiars skal i ilden med ull og Metabo roterende om noen dager/uker.

Gleder meg til å høre hva du synes :D

Resultatet på E46'en var jo ikke såå ille da; skjønner egentlig at eieren ble fornøyd :)

Testet Sc-X for hånd på en hel MB som så omtrent like ille ut, og jeg tror resultatet ble noe bedre enn på Bimmer'n din her. Men jeg ga den en runde GoldClass-voks ("AIO" uten rens) på etterpå, og det hjalp mye.. til fillerne var borte etter et par måneder :P

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den BMW'n synes jeg synd på.. Greit mye RIDS og RDS.. huff... Men den ble jo mye bedre da hvertfall!

Tusen takk for alle testene du smekker i sammen, det er stjerne i boka hos mange her tror jeg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hadde virkelig UTROLIG mye ripes ass... Så absolutt cred for at du kjørte hele prosessen med A1 for å teste den! Men er så enig med deg at det er gørt å levere fra seg en bil som ser slik ut når du vet at du kunne gjort det bedre. Men som vanlig ser ikke eieren det som er igjen, så det er egentlig bare deg selv det går ut over :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare trist og se hvordan enkelte behandler bilene sine.

Da er det godt at det finnes slike som Truls og resten av folket her inne ;)

Ble bra resultat Truls selv om du ikke er fornøyd så tviler jeg på at eieren hadde sett forskjell om du hadde lagt skjela di i bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette var mer grått enn svart, men en rimelig bra forandring da Truls :) kjenner godt til de der "sult-i-hjel-og-dausliten-kl-0400-øktene"... man er som oftest helt utmattet, men ganske fornøyd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fjernet ihvertfall swirls og matt lakk, men selvfølgelig kjedelig å levere fra seg en bil med masse RDS.

Men produktet var vel ikke så ille, hva kan man egentlig forvente av en polish som skal brukes for hånd eller med DA, også var det jo bimmerlakk..

Bra test Truls :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra gjennomført med tanke på hvilket resultat du fikk på panseret. Jeg tror ikke jeg hadde klart å fortsette med den komboen. Da hadde nok S3+ eller SIP fristet... Men flott test som vanlig Truls :) 10 credz fra meg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test...

Fra grått til svart på noen timer er ikke så ille:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det.

Jo da den fjernet en del swirls, og jeg hadde også wipedown på bilen etterpå og det var borte, ikke skjult.

Stod med Hitachien i handa og vurderte en liten stund å dra over med den, men la den fra meg da det hadde blitt noe kort med tid til det.

Ja, jeg måtte påpeke RDS for eier ¨når han kom her, han så de ikke han, så det var jo greit det ;)

Ulempa er vel om noen spør ang bilen og det blir sagt at jeg har polert den, så tenker folk at "fy f##n det var en dårlig jobb" så det blir nok ikke flere slike type tester fra meg, det vil jeg ikke.

Noen riper var også igjennom lakken, så de var ikke til å redde uansett, der så en grunning (panseret feks)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår godt at bileieren ble fornøyd med resultatet, ja. Tror egentlig at de som vurderer å få bilen detailet av deg Truls også vil synes at resultatet ble bra, selv om du vet at du kan klare myye bedre.. Jeg tror vi ofte overvurderer kunnskapene til "kundene" våre. Jeg har selv mange eksempler på at bilen jeg har levert fra meg ikke har blitt vasket på flere måneder :(

Da betyr ikke noen få RDS veldig mye forskjell..

Veldig bra write- up som vanlig Truls! Den lette tonen gjør at det alltid er vel verdt å lese testene og postene dine!! :thumbup::thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test! Fikk jo tatt vekk swirls iallefall, det er jo bra av et "mannen i gata produkt". Bra at den faktisk cutta litt.

Selv om ikke rds ble fjerna, ser iallefall bilen myyyye bedre ut enn den gjorde! Bra jobba som vanlig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive