bjorke

Zaino

Har lest veldig mye bra om Zaino i det siste på DW, og vet det har blitt tatt opp her før. (Litt likt Duragloss, sealant-basert) Men etter å ha lest tråder som f.eks denne:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=92789

..Blir jeg litt imponert. Virker som "must have" produktene er Z2(forsegling) og Z8(QD). Noen som har prøvd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lest veldig mye bra om QDen til Zaino.. Hører jeg en aldri så liten test?? :D

I og for seg er jeg ufattelig fornøyd med Duragloss AW, så testen skal være skikkelig god før jeg skifter over :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenkt meg og testet det selv!

Mye lov ord om produktene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke så mye om Z2, men jeg har forsøkt Z8 Grand Finale og jeg må si at den er bare helt über.

Har forsøkt noen produkter i denne generen, Optimum QD & GE, Optimum Car Wax (Spray), Megs QD, Duragloss AW, Optimum OptiSeal Microfiber. men Z8 slår dem alle når det gjelder gloss. Jeg holder da ikke-spray-sealere som Duragloss 101, 105 og 111, Chemical Guys 109 Jetseal og Wet Mirror Finish utenom.

Brukte Z8 på 2008 sort Mondeo'n til dama for et par måneder siden. Hun kjører mye i jobben og bilen var som vanlig møkkete som f... mandagen etter at jeg vasket den på søndag (slik er jo ustyrtelig artig). Hun hadde vel kjørt et par-tre timer i regnvær på sterkt trafikkert vei. Det rare var at lakken liksom skinte gjennom møkka som lå oppå den. Aldri sett den effekten før. Ble så forbløffet at jeg glemte å ta bilder.

Riktignok gav effekten seg i løpet av en drøy uke, men artig var det. Bedre enn alt annet jeg har forsøkt.

Nå hører det med til historien at jeg la Z8 over Duragloss 101, 105 og 111. Duragloss-kombo'n hadde jeg vel brukt en uke på å legge på med vask før applisering. Så ingen slik effekt etter Duragloss 101 og 105, men Duragloss 111 og Z8 ble lagt på samme helg. (Jeg lot Duragloss 111 cure i 24 timer, truhaa. Det hjelper å banke det inn).

Holbarhetsmessig vil selvsagt spray-voks som Duragloss AW og OCW holde seg mye lengre, men som QD/sealer er Z8 av det bedre.

Jeg har kjempetro på Z8 og er nesten litt lei meg (men bare nesten) for at min tidligere favoritt Optimum OptiSeal er skjøvet ned på 2. plass. Gamlebilen får smake det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den er glattere og blankere enn "Optimum Instant Detailer & Gloss Enhancer" er den ihvertfall jævlig bra :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si at jeg har hørt med fire store firmaer i england (cyc osv.) Alle sa at Zaino Z2 er helt sjef.. Blir nok å prøve den etterhvert da!

Edit:

Den fiaten ble sykt pen!

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zaino Z2 är IMHO inget speciellt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konklusjonen her blir vel at det eneste verdt å prøve er Z8..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ok! Kansje Zaino er litt "hypet" i GB?

Men skal si at det ser pent ut! http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=83539

Det är ganska mycket som är hypat i GB. Jag började på amerikanska detailing forums, men blev lite less på hur allt handlade om speciella produkter såsom vaxer etc. Då dök DW upp och det var ett riktigt bra forum, men nu har det blivit precis som de amerikanska. Mindre bra.

Det är inte ovanligt med topics som dessa

- What wax for a topaz blue Bmw?

- Can I top pink vanilla moose with Klasse AIO

- Do I have to use collinite 476, 845 and 915 together for maximum gloss?!

- Can I use turtelwax on my guard red Porsche or do I need Swisswax BOS?

- I have used Z2*3 with Zfx, without 1 layer of Z6 between the z2 coats, what can go wrong?!

Zaino är bra, men inget bättre än vad som redan finns på marknaden.

Allt handlar om förarbetet, dvs poleringen resten är en smaksak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner veldig godt.. LSP-forumet er "recommend a wax for....."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zaino har mange tilhengere både i US og GB, men det er jo mye større markeder en selv hele skandinavia til sammen og da blir jo utvalget igjen mye større. Spes i US florere det med produktmerker. Jeg tror likevel at det ikke er noe stor forskjell på tilgangen til teknologi og vi får nok tak i produkter med samme kvalitet og egenskaper. Mesteparten er jo enten tysk eller amerikansk kjemi uansett hvilket marked vi snakker om. Og det er nok ikke så utrolig mange leverandører av basiskjemi her i verden (BASF, DuPont, ICI, FMC, osv).

Etter en veldig kjapp sammenligning, kan det se ut som at Zaino ligger rundt 100% over f.eks. Duragloss i pris i USA (tatt på øyemålet mellom Zainostore.com og Autogeek.net). Zaino markedsfører seg som mer "high end" enn f.eks. Megs og Duragloss osv. Og spesielt driver de på med dette polycharger-greiene som de kaller ZFX Cure Accelerator. Virker ikke som akkurat det er spesielt mye utbredt her enda. Jeg tror nok av vår svenske venn har mye rett i at Zaino hverken er bedre eller dårligere enn mye annet, men det kan jo hende at de har funnet på noe lurt med f.eks. Z8 eller Z-AIO eller et annet produkt. Jeg tror jo ikke at alt et firma markedsfører er like bra, men litt av det som driver oss er jo å forøke å finne frem til akkurat DET produktet fra akkurat DEN leverandøren som er et lite hakk bedre. Slik vet vi ikke før vi får forsøkt det. Hadde vært artig med en second opinion på f.eks. Z8.

PS. Sjekk ut bøtta til Zaino - samme som Dodo-bøtta, men med skrulokk. Og før Dodo på markedet også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange sier Duragloss og Zaino er samme greia, noen mener det blir tappet på DGs fabrikk, men det benekter både Duragloss og Zaino, uansett har jeg skjønt at de to er veldig like..

Men for all del, jeg skal teste ut Zaino også jeg etterhvert (må jo det for DCN ;) )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mange sier Duragloss og Zaino er samme greia, noen mener det blir tappet på DGs fabrikk, men det benekter både Duragloss og Zaino, uansett har jeg skjønt at de to er veldig like..

Men for all del, jeg skal teste ut Zaino også jeg etterhvert (må jo det for DCN ;) )

Bra du tar annsvar her truls ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive