Gå til innhold

Synspunkter på denne guiden


Tommy

Recommended Posts

Er en kjenning av meg som har laget den (uten noe input fra meg)

http://www.bmwccnr.com/index.php?option=co...ery=read,2,2035

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    12

  • truhaa

    8

  • bjorke

    8

  • Øivind

    6

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Han gjør endel feil som vi ser. Og jeg synes det blir dumt å kalle ting det beste på markedet. Han vasker bilen med svamp og tørker med pusseskin.. Og attpåtil tror han at Paint Renovator og SRP fjerner riper.. Jaja, så lenge han er fornøyd gjør det meg ingenting. Men det er ikke måten jeg ville gått fram på. Du får vise ham Truls's guider...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede kritisert han for en del ting, men han er en liten "klovn" som trenger mye oppmerksomhet (noe som de som kjører BMW og er inne på BMWCCN forumet, og bimmers.no vet om)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

For en tulling... Den maskinen han har vel ikke akkurat rykte for seg å være nr.1 for å brenne gjennom lakken(Har en sånn i boden, kanskje jeg skulle prøvd på min blide og hyggelige nabo sin bil på hvor lang tid jeg bruker på å brenne igjennom :D ) Ihvertfall veldig mye feilinformasjon fra han karen gitt...

Men meg bekjent så inneholder både PR og SRP litt slipemidler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye humor i denne guiden og har i den anledning lyst å trekke fram noen "gullkorn" :)

"i all hovedsak er det midlene som gjør jobben"

"ingenting overgår sonax sin flytende hardvoks"

"sonax og turtle har de beste Microfiber-klutene"

Svamp-lampeolje-nal-pusseskinn....

:rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fulgt med på poster han har skrevet tidligere, Tommy, blant annet på T4E- forumet. Jeg har derimot aldri truffet ham personlig, men det går jo ikke an å ikke ha lest noen poster av han dersom du er fra Rogaland og er BMW (og generelt bil). interessert..

I tidligere poster har han skrevet at han er klar over at det finnes bedre måter å behandle bil på, men at han gjør det myye fortere og med et nesten like bra resultat. Det er i utgangspunktet helt greit. For meg er det noe helt annet å skrive en "guide." Da skal du ha satt deg relativt godt inn i sakene..

Jeg synes vel i utgangspunktet at det er positivt at folk gidder å bruke tid på å skrive slike innlegg, og feilene han gjør er vel kanskje ikke så store enn at det hadde vært en vanvittig forbedring for mannen i gata dersom folk behandler bil som ham. Det står det faktisk respekt av, mener jeg.. En annen ting er at han påberoper seg store kunnskaper, både om teknikker og produkter, noe som kanskje kan diskuteres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Var ikke "så" ille den der da, noen ting jeg ikke benytter selv (nal, pusseskinn, lampeolje, svamp) men for al del helt ok, Autoglym har fillere i seg meg bekjent, og SRP er en av de bedre til å skjule riper også.

Boschen han benytter. benyttet jeg for noen år siden, helt ok, men ikke voldsom.

Eller var resultatet hans bra det, pen M3 det der.

har ikke testet Turtle Wax el Sonax sine Microfiber kluter, men "mye" bedre en Meguiars, Sonus el cobra tror jeg ikke de er, men sikkert ikke ille, husker jeg selv gikk fra poleringpapir/ull til Mikrofiber også, da stod jeg vel nesten i gården hjemme kl 0300 om natta og skreik "im the KING of the world mam" så at han sier de er bra kan være at hoppet fra det han benyttet før er STORT, for det er det uansett Microfiber merke du benytter om du rotet rundt med poleringsull sistgang du polerte..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har hatt besøk av Autoglym idag hvor jeg stilte akkurat det spørsmålet og Remy fra Krefting sa at det er ikke fillere i SRP el PR..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt besøk av Autoglym idag hvor jeg stilte akkurat det spørsmålet og Remy fra Krefting sa at det er ikke fillere i SRP el PR..

Da er vel alle på DW feilinformert? I omtrent alle poster som omhandler SRP, står det at middelet inneholder fillers. Ikke for å være frampå, men omtrent alt av prevoks/rens-midler som Lime Prime, HD-Cleanse etc. inneholder visst fillere. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men det er ihvertfall det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest litt på DW, blant annet Dave KG's poster.

Ser nå at det jeg skrev ser litt surt ut, men det er det altså ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

De er nok det da :D

Viderebringer bare det jeg fikk beskjed om jeg..

Slutt å stol på engelskmenn.. Jeg stoler ikke på ting som blør i 1 uke i strekk uten å stryke med(kvinnfolk) og folk som er gjennomsiktige når de tar av seg t-skjorten på sommeren og kjører på feil side av veien.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok det da :D

Viderebringer bare det jeg fikk beskjed om jeg..

Slutt å stol på engelskmenn.. Jeg stoler ikke på ting som blør i 1 uke i strekk uten å stryke med(kvinnfolk) og folk som er gjennomsiktige når de tar av seg t-skjorten på sommeren og kjører på feil side av veien.. :)

Skjønner det. Du får be Remy titte innom DW ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke "så" ille den der da, noen ting jeg ikke benytter selv (nal, pusseskinn, lampeolje, svamp) men for al del helt ok, Autoglym har fillere i seg meg bekjent, og SRP er en av de bedre til å skjule riper også.

Boschen han benytter. benyttet jeg for noen år siden, helt ok, men ikke voldsom.

Eller var resultatet hans bra det, pen M3 det der.

har ikke testet Turtle Wax el Sonax sine Microfiber kluter, men "mye" bedre en Meguiars, Sonus el cobra tror jeg ikke de er, men sikkert ikke ille, husker jeg selv gikk fra poleringpapir/ull til Mikrofiber også, da stod jeg vel nesten i gården hjemme kl 0300 om natta og skreik "im the KING of the world mam" så at han sier de er bra kan være at hoppet fra det han benyttet før er STORT, for det er det uansett Microfiber merke du benytter om du rotet rundt med poleringsull sistgang du polerte..

Ville bare komme med en aldri så liten korrigering, Truls. Bilen han polerer er en e39 M5. :) Vanvittig fin bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Virker som om han har funnet det beste av det beste..... på bensinstasjonen :P Tror ikke han har satt seg så veldig mye inn i andre produkter som finnes, men for all del, bedre enn å bruke zalo. Og han fikk i det minste med at du ikke skal bruke den samme microfiberkluten du får kjøpt på rema 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om han har funnet det beste av det beste..... på bensinstasjonen :P Tror ikke han har satt seg så veldig mye inn i andre produkter som finnes, men for all del, bedre enn å bruke zalo. Og han fikk i det minste med at du ikke skal bruke den samme microfiberkluten du får kjøpt på rema 1000.

dumt spørsmål kanskje, men hvorfor ikke?

jeg har en klut fra europris jeg bruker på felger og slikt, den ser helt identisk ut som noen av de "ordentlige" klutene mine.

Endret av oyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...