Gå til innhold

anbefaling til polering maskin

Recommended Posts

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Øivind

34

• kris1986

16

• truhaa

14

• Bernhard

10

Mest aktive i dette emnet

Skrevet
oki, den ligner på denne : http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...517051;c:100768

har prøvd den før, men husker ikke heeeelt hvordan den var! Men husker den var lett, og tror turtallsreguleringa fungerte bra på den.. Får teste den igjen til uka å gi deg ett bedre svar :) Men jeg husker at den var bedre enn den fra biltema hvertfall!

Setter pris på om du gir en liten tilbakemelding på denne. Vurderer den selv.

Skrevet
Setter pris på om du gir en liten tilbakemelding på denne. Vurderer den selv.

Vi venter i spenning... :unsure:

Skrevet

Knappe to timer igjen av søndagen nå, og ihvertfall jeg venter spent :D

mvh

ståle

Skrevet

For å si det enkelt:

Mye heller FLAK maskinen enn Biltema.. Men mot de som koster 2000 til 3000 kr mer, så henger ikke maskinen med. Hvis man tenker økonomisk så sier jeg fortsatt at Hitachi er en knallgod maskin, men hvis lommaboka er litt tynn, så er maskinen helt ok.

Det er en ting som er litt negativt, og det er turtallsjusteringa som ikke henger helt med. Turtallet vandrer ikke under drift, men kjører du på "3", si 1500 omdr, og setter maskinen ned på overflata du skal bruke den på, da faller den ned noen hundre omdr. tipper jeg på. Tok ikke frem turtallsmåleren for å se ;)

Skrevet

Blei ett impulskjøp på meg i dag. AEG PE-150. 1200w elektronisk turtallsjust. 900-2500 o/min. 2,1 kg u/ledn. 2300,- Så grei ut syns jeg, og de AEG produktene jeg har fra før har holdt en helt grei kvalitet til mitt bruk. Så er det store spørsmålet, bakplaten og "padsene" som følger med, er de bare å hive eller er de ok? :)

Skrevet

Ville ha byttet til Scholl-bakplate var jeg deg, myyye enklere å jobbe med da. Kjøp like gjerne Scholl M puter også, blir enda enklere da ;)

Skrevet
Blei ett impulskjøp på meg i dag. AEG PE-150. 1200w elektronisk turtallsjust. 900-2500 o/min. 2,1 kg u/ledn. 2300,- Så grei ut syns jeg, og de AEG produktene jeg har fra før har holdt en helt grei kvalitet til mitt bruk. Så er det store spørsmålet, bakplaten og "padsene" som følger med, er de bare å hive eller er de ok? :)

Har faktisk ikke sett polermaskinen til AEG, men verktøy som er brandet med AEG i dag er "Milwaukee light" og er ikke mye å se rundtom etter at de brandet alt proffverktøyet til fra AEG til Milwaukee. Men den var jo veldig lett, ca det samme som flex om jeg ikke husker feil. Er det elektronisk opprettholdelse av turtallet også?

Skrevet (endret)
Er det elektronisk opprettholdelse av turtallet også?
Jeg regnet med at det var det, men mulig jeg tar feil.. Se link. s63. http://www.aeg-pt.no/Internet/AEG_PT.NSF/v...ools2008_NO.pdf Ser forøvrig at den har nøyaktig samme spesifikasjoner som Milwaukee AP 12 QE, helt lik maskin å se på også, eneste synlige forskjellen er bakre håndtaket! Endret av offroad
Skrevet
Jeg regnet med at det var det, men mulig jeg tar feil.. Se link. s63. http://www.aeg-pt.no/Internet/AEG_PT.NSF/v...ools2008_NO.pdf Ser forøvrig at den har nøyaktig samme spesifikasjoner som Milwaukee AP 12 QE, helt lik maskin å se på også, eneste synlige forskjellen er bakre håndtaket!

Det var da ikke akkurat en informativ brosjyre, stod lite der... nevner at de har høyt dreiemoment, men ikke hvor mye. Men om den holder turtallet merker du fort når du begynner å jobbe med den ;)

• 3 weeks later...
Skrevet
Det var da ikke akkurat en informativ brosjyre, stod lite der... nevner at de har høyt dreiemoment, men ikke hvor mye. Men om den holder turtallet merker du fort når du begynner å jobbe med den ;)

Da har jeg endelig fått prøvd den roterende til AEG! Nå har ikke jeg noe å sammenligne med da, men turtallsfall ved belastning var ikke noe problem. Lett å grei å jobbe med, lang myk ledning og grei plassering av turtallsregulatoren. Syns det var ett godt kjøp jeg! :)

Skrevet
Da har jeg endelig fått prøvd den roterende til AEG! Nå har ikke jeg noe å sammenligne med da, men turtallsfall ved belastning var ikke noe problem. Lett å grei å jobbe med, lang myk ledning og grei plassering av turtallsregulatoren. Syns det var ett godt kjøp jeg! :)

Tøft, høres ut som et greit kjøp da ja :)

• 2 months later...
Skrevet

da har jeg bestemt meg for at jeg skal ha meg maskin i sommer.. ser ut som at valget står på hitachi eller makita sin maskin da jeg har sett dere sier mye pent om de.. metabo lå også under lupen men plasseringen av hastighetsreguleringa får meg til å ta et skritt tilbake på denne..

har et par biler som sårt trenger litt korrigering så da må jeg ha meg maskin=)

Holdbarhet/service/tilgang til deler på disse to maskinene (makita,hitachi) hvordan er tilgang og priser på dette? noen som vet noe om dette?

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet
  • 2 months later...
Skrevet

Noen som har prøvd maskina som selges fra COOP Bygg? Er vel ECL Tools eller noe sånn. Så de hadde den på tilbud til rundt 500,- nå.

Hans Marius
Skrevet

Medregnet frakt og mva blir den maskinen ganske mye dyrere. Ca 61 pund eks VAT (britisk for mva), pluss frakt på 46 pund og det blir 107 pund, ganger kurs tett på 11 gir 1177,-, pluss mva blir til slutt 1470,-. Da er du nesten oppe i det de billigste proffmaskinene koster i Norge. I Norge er du da sikret gode reklamasjonsmuligheter og tilgang på reservedeler. Jeg betalte nettopp litt over 2 lapper for en Hitachi her i byen. Virker som en bra maskin det lille jeg har prøvd den. Kazzper har jo en god pakkepris på Metabo med 3M-pads og midler.

Kjøper du flere produkter fra CYC fordeler jo frakten seg utover og gjør maskinen noe billigere, men jeg ville heller kjøpt en i Norge.

Skrevet

Medregnet frakt og mva blir den maskinen ganske mye dyrere. Ca 61 pund eks VAT (britisk for mva), pluss frakt på 46 pund og det blir 107 pund, ganger kurs tett på 11 gir 1177,-, pluss mva blir til slutt 1470,-. Da er du nesten oppe i det de billigste proffmaskinene koster i Norge. I Norge er du da sikret gode reklamasjonsmuligheter og tilgang på reservedeler. Jeg betalte nettopp litt over 2 lapper for en Hitachi her i byen. Virker som en bra maskin det lille jeg har prøvd den. Kazzper har jo en god pakkepris på Metabo med 3M-pads og midler.

Kjøper du flere produkter fra CYC fordeler jo frakten seg utover og gjør maskinen noe billigere, men jeg ville heller kjøpt en i Norge.

Planen var å kjøpe komplett pakke fra CYC med såper, MF, vox osv... Så sånn allt i allt tror jeg det blir billigere. Men lurte på om noen kjenner denne maskina. Står jo der at den klarer å holde turtallet, men det står det også på denne:

http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=2052

Har sett på denne Hitachien jeg også, men har ikke klart å finne den billigere enn 2790,- Har ikke rabatter og slikt noen plass...

Skrevet

Mener det stod noe på forumet med kampanjepris på den til 2290,- ut august hos en eller annen kjede, men finner ikke igjen tråden.

Skrevet

Det er nok mange billigmaskiner som har elektronisk hastighetregulering som liksom skal klare å holde på turtallet ved belastning..

Skrevet

Da har jeg bestemt meg for å gå for en skikkelig maskin. Var å prøvde en Hitachi hos en på jobb idag. Virka som en veldig bra maskin det. Da må jeg vel ringe litt rundt imorgen å sjekke pris rundtomkring...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår