Gå til innhold
Arne

Sema 2008

Recommended Posts

Arne    88
Arne

Som noen vet og mange ikke vet så er det tid for Sema 2008 4 november.

Sema er nord amerikas største bil utslilling av biler og bil produkter.

Meguiars har i tradisjonen tro i år igjen meldt om at det kommer en rekke nye produkter.

Hva dette er blir ikke avslørt før sema 2008 er startet men man kan følge med på www.meguiarsonline.com eller man kan sniktitte på de nye produktene HER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne
kris1986    186
kris1986

Vil si alt ser fristende ut :) Meguiar's#205 må hvertfall prøves ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

105 er i alle fall gull på roterende, så det blir spennende å se hva den kan prestere med DA..

Er mest spent på Ultimate Compound og Swirl-X, for ikke å snakke om Ultimate Quick Wax! (Ja jeg synes faktisk konsumentproduktene er mest spennende ;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
105 er i alle fall gull på roterende, så det blir spennende å se hva den kan prestere med DA..

Er mest spent på Ultimate Compound og Swirl-X, for ikke å snakke om Ultimate Quick Wax! (Ja jeg synes faktisk konsumentproduktene er mest spennende ;))

Spennende med håndprodukter ja :) Se hva de skriver om Ultimate Compound : "Guaranteed to outperform all other rubbing compounds in every way possible - or your money back." Lurer på hvordan den funker, masse fillere eller masse DA's(?) Ser også at de har fått 3pk clayboks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
Spennende med håndprodukter ja :) Se hva de skriver om Ultimate Compound : "Guaranteed to outperform all other rubbing compounds in every way possible - or your money back." Lurer på hvordan den funker, masse fillere eller masse DA's(?) Ser også at de har fått 3pk clayboks :)

Tipper de bruker DA-teknologi på denne siden de anbefaler TechWax over...

Tipper også den 3pk clay'en blir å koste det hvite ut av øyet her i .no :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Tipper de bruker DA-teknologi på denne siden de anbefaler TechWax over...

Tipper også den 3pk clay'en blir å koste det hvite ut av øyet her i .no :(

Synd det skal være så dyrt her i Norge, men det fikk vi jo forklart ganske bra for en stund siden av Mr Meguiar. Kanskje når bilpleie blir mer utbredt, at endelig prisene presses litt ned..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

105 er ett must.. sykt bra produkt! :)

Og veeeeldig synd det med prisene.. noen må tjene sykt på megs priser i norge!

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
105 er ett must.. sykt bra produkt! :)

Og veeeeldig synd det med prisene.. noen må tjene sykt på megs priser i norge!

Som skrevet tidligere en plass. I USA går produktene mer eller mindre rett til forbruker. For å få de inn i Norge må de først innom Nederland (Importør Europa(?) og så til butikk i Norge. Og da kommer i tillegg..

Fra Mr. Meguiar:

1- Kontorlokaler i sentrale strøk.

2- Lager i sentrale strøk.

3- Ansatte, en gj.snitt lønn i dag ligger på 300.000

4- Arbeidsgiveravgifter

5- Fraktkostnader.

6- Bilutgifter, Leasing, Service, vedlikehold, Diesel+++

7- Reklame, annonsering i blader, aviser ol

8- Messer, utstillinger. DYRT!!!

9- Garanti, service og rep. og SUPPORT!

10- Forhandlerprovisjon.

11- Tilstedeværelse når kunden trenger det.

12- Alle som selger bilpleieprodukter må ha villa, hytte i Trysil og Range Rover Sport, samt stor båt!

Mao, er ikke bare bare ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Njah.. faktum er at norske importører kan kjøpe produktene billigere over disk i statene enn de får når de kjøper direkte fra Megs. Er egentlig et ganske vanlig (om enn über-sykt) fenomen. I den bransjen jeg jobber i "på dagtid" (batteriverktøy) er det på akkurat samme måten, selv om produktene produseres i Japan!

Jeg er klar over at de karakteriserer markedet i USA som helt annerledes enn resten av verden, men det burde da være måte på.. forstå det den som kan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Njah.. faktum er at norske importører kan kjøpe produktene billigere over disk i statene enn de får når de kjøper direkte fra Megs. Er egentlig et ganske vanlig (om enn über-sykt) fenomen. I den bransjen jeg jobber i "på dagtid" (batteriverktøy) er det på akkurat samme måten, selv om produktene produseres i Japan!

Jeg er klar over at de karakteriserer markedet i USA som helt annerledes enn resten av verden, men det burde da være måte på.. forstå det den som kan.

Merkelige greier..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Prisene i USA er jo generelt latterlige da.. Jeg sjekket pris hos en VW forhandler på en splitter ny Passat med V6 motor og alt det utstyret jeg fikk trøkket på fra forhandler.. Prisen jeg fikk da var like rundt 35.000$, dette var i september ifjor og da lå kursen ganske stabilt på rett over 5kr.. Eller ca 180.000 i norsk valuta... Lenge leve Norge... Kompisen som jeg var med hadde har en kompis der som har Dodge Viper 96mod som han betalte 40.000$ for i 2000, noe han syns var dyrt :huh: Da jeg fortalte at da i 2007 så lå en sånn bil på ca 120.000$ tittet han bare dumt på meg og lurte på om vi var dumme :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Ja, er helt sykt...En kompis av meg skulle over dit nå. Sjekket pris på brukt Porsche Boxster S... Ca. 70000. Hadde nok kjørt rundt i noe litt sprekere skulle jeg flyttet dit ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

En gammel bekjent av meg bor i Miami nå og kjører Evo 10... Jaja, noen som ikke vet bedre :P ... Tror at det var rundt 220.000 norske han gav for den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hulders    1
Hulders

Bilprisene i USA har alltid vært latterlige. Det samme med drivstoffprisene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Prisene for import til norge er bare usaklige! En ny mustang gt koster like rundt 30 000 dollar mener jeg, men skal du få den hit med skilter og alt som kommer på er du langt over 1 mill....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Kanon info Arne

Vil vel si at alt som ble listet opp der så snadder ut jeg, og desverre som DCN tester må jeg sikkert kjøpe det til testin gogså...huff og huff... ;)

Gleeeeder seg..

Noen som har sjekket om det er ute for salg hos feks Autoglym etc enda?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig