Hans Marius

S&S Skoda Superb

Skoda Superb

IMG_9073.jpg

Yess, da fikk jeg også laget tråd på denne. Dette er som den forrige jobben, en kosejobb på så og si ny bil. Bilens eier er samme som Touranen jeg tok for en tid tilbake (Suvdal her inne), og han ville også ha bilen så blank som mulig.

Bilen ved adkomst

IMG_8938.jpg

IMG_8939.jpg

IMG_8940.jpg

IMG_8941.jpg

IMG_8942.jpg

IMG_8943.jpg

IMG_8944.jpg

IMG_8945.jpg

IMG_8946.jpg

Denne var ikke så ille møkkete heller. Så var det bare å sette i gang. Startet som vanlig med å legge Prickbort fra ca midt på dørene og ned, Bilberry 1:3 på felger, surfex 1:3 på dekk og resten av lakken.

IMG_8950.jpg

IMG_8952.jpg

IMG_8975.jpg

IMG_8982.jpg

Dette fikk så ligge å virke i ca 5 min mens jeg blandet skummiksen. Den bestod denne gangen av 100 ml Orange Prewash, 150 ml Megs APC, 100 ml varmt vann og litt rester. Skummet så bilen, og lot det ligge til det nesten hadde rent av. Spylte så godt med 40 graders HT på 160 bar.

IMG_8983.jpg

IMG_8987.jpg

Lot så lakken få tørke mens jeg konsentrerte meg om felgene igjen. Fant ut at eier hadde vokset felgene, så det var ikke nødvendig med så sterk felgrens. Gikk dermed over til Espuma 1:10 som jeg brukte sammen med SV Wheel kost. Dekk fikk samme blanding av Surfex sammen med en stiv børste.

IMG_8991.jpg

IMG_8994.jpg

IMG_8989.jpg

IMG_8990.jpg

IMG_8996.jpg

Lakken var nå blitt så tørr at jeg kunne legge på IronX. La den fra vinduene og ned. IronX fikk da ligge på lakk og felger å virke i ca 10 min, før bilen ble skumlagt igjen. Mens skummet fikk virke gikk jeg over sprekker og lister med Surfex 1:3 og SV detail brush. Så ble bilen igjen spylt godt med HT.

IMG_8997.jpg

IMG_8999.jpg

IMG_9006.jpg

IMG_9008.jpg

IMG_9009.jpg

IMG_9011.jpg

IMG_9014.jpg

IMG_9015.jpg

IMG_9017.jpg

IMG_9021.jpg

Så ble bilen vasket på vanlig DCN metode med 2BM, Washpuddle og Dodo Supernatural såpe i bøtta. Dørkarmer ble vasket med Surfex der det trengtes, og nanolotus chenillesvamp med såpevann. Til slutt ble bilen flushet over med vann og tørket med SS Dehydrator towel og trykkluft.

IMG_9024.jpg

IMG_9031.jpg

IMG_9034.jpg

IMG_9036.jpg

IMG_9037.jpg

IMG_9038.jpg

Bilen ble så maskert, før jeg sjekket lakkdybde og tilstand på lakken ellers.

IMG_9039.jpg

IMG_9040.jpg

IMG_9042.jpg

IMG_9043.jpg

IMG_9044.jpg

IMG_9045.jpg

IMG_9046.jpg

IMG_9047.jpg

IMG_9048.jpg

Som dere ser var det generelt nesten ingen riper, med unntak av litt rundt dørhåndtakene, litt på pianolakken på b-stolpe(selvfølgelig), og noen dype riper på takvingen. Disse ripene undret jeg meg over, da jeg fikk høre fra eier at det ikke hadde blitt fraktet noe på taket av bilen enda, så disse ripene må ha kommet før eier fikk bilen. Det var godt med lakk å jobbe med også, så jeg gikk på med godt mot. Testet først S17 på orange uber pad. Dette tok langt fra nok, og gikk dermed opp til S03 gold på gul Scholl. Dette tok heller ikke nok, så bestemte meg for å våtslipe ripene, da de var rimelig dype. Slipte med P2000 papir og Megs bakplate, med ONR som lube. Etter slipingen brukte jeg liten metabo ull, og S03 gold for å fjerne slipemerkene. Etter 4 runder sa jeg meg fornøyd.

IMG_9049.jpg

IMG_9050.jpg

IMG_9051.jpg

IMG_9052.jpg

IMG_9053.jpg

Bittelitt igjen, men siden de var så nære kanten turte jeg ikke å ta mer. Siden denne fargen også er meget vanskelig å få noen gode bilder av, og det heller ikke var noe særlig forskjell annet enn blankheten, ble det lite bilder av poleringa. Uansett fikk hele bilen en runde med SV CFP på hvit sonus på DA maskina. Det var i utgangspunktet kun waterspots og litt vaskeriper som var, og dette gikk fint bort med denne comboen. Etter polering ble støv fjernet med Megs Final Inspection og MF. Pneu ble påført på dekk, ruter ble renset med Gtechniq sin glassrens, og deretter forseglet med Nanolotus Proff ruteforsegling. Lakken fikk SV Mystery, matt lakk fikk SV Opaque, mens bakside av påfyllingslokk og påfyllingsbrønn fikk SV Bike Sheen. Etter ordre fra eier, fikk også skilt SV Mystery ;) Plast fikk CG New Trim Look og hjulbuer fikk CG Bare Bones. Eksosstussene ble pusset med Brilliant metal polish, etterfulgt av Megs NXT metal polish, og til slutt SV Autobahn.

IMG_9055.jpg

IMG_9056.jpg

IMG_9057.jpg

IMG_9058.jpg

IMG_9059.jpg

IMG_9060.jpg

IMG_9061.jpg

Dørkarmer fikk CRC Multilube, før jeg tok en siste runde på lakk og glass med blå SV klut og SV QF. Så bar det ut for å ta ferdigbilder :)

IMG_9063.jpg

IMG_9084.jpg

IMG_9083.jpg

IMG_9065.jpg

IMG_9066.jpg

IMG_9067.jpg

IMG_9068.jpg

IMG_9069.jpg

IMG_9070.jpg

IMG_9071.jpg

IMG_9072.jpg

IMG_9073.jpg

IMG_9075.jpg

IMG_9076.jpg

IMG_9077.jpg

IMG_9079.jpg

IMG_9080.jpg

IMG_9081.jpg

Dessverre var det delvis overskyet når jeg skulle ta etterbildene, men men. Eier ble godt fornøyd, og det ble egentlig jeg også. Takk for titten :)

18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stødig og sikkert utført detailarbeid med våtslip og glanspolering. Cred! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så deilig ut med en sånn jobb innimellom! Bra jobbet og gode bilder :):thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba :)

De ripene på takvingen har jeg også på min, og jeg mistenker is/snø for å være synderen (blir skrapt opp når man åpner luka og det ligger is der...)

Endret av zomiboy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig med en kosejobb innimellom, blankt og fint som alltid fra deg.

Cred for dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba :)

De ripene på takvingen har jeg også på min, og jeg mistenker is/snø for å være synderen (blir skrapt opp når man åpner luka og det ligger is der...)

Da har jeg hatt maks uflaks i tilfelle, for bilen har bare hatt snø på seg 2 ganger :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en flott kosejobb :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen jobb dette. sikkert greit med en slik en i ny og ne også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive