MagnusWathne

Roterende Maskin fra Biltema?

53 innlegg i emnet

Den maskinen er nok helt ok hvis det er din første roterende maskin :) har selv en fra Dura-Pro som jeg trur er akkurat samme og den fungerer veldig bra til det meste. på tunge jobber trenger du nok en litt dyrere maskin som flex, makita eller lignedne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
på tunge jobber trenger du nok en litt dyrere maskin som flex, makita eller lignedne.

fordi?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fordi?

Fordi den ikke har elektronisk hastighets regulering, og vil ikke klare å holde hastigheten ved korrigering.

Dvs. at når du legger press på maskinen vil hastigheten reduseres og nesten stoppe opp, da tar det plutselig mye lengere tid enn med en dyrere maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt den fra biltema og en jeg kjøpte på marineshop.no, den siste var mindre og holdt turtallet bedre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat handla ny på Jula, funker helt greit, sterk motor og god turtalljustering.

795,- mye for penga.

Jula har samme som Biltema til 299,- :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noen erfaring med Biltema sin, men har en annen roterende uten elektronisk hastighetsjustering. Er ikke i tvil om hva jeg kommer til å kjøpe som neste maskin. En maskin som Makita/Hitachi o.l. vil være dyrere i innkjøp, men du vil kunne slippe vanvittig mye stress med en maskin som går varm/ ikke holder jevn fart o.l. Prøv å se om du kan klare å spare opp/ prioritere nok penger til en "skikkelig" maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har ikke noen erfaring med Biltema sin, men har en annen roterende uten elektronisk hastighetsjustering. Er ikke i tvil om hva jeg kommer til å kjøpe som neste maskin. En maskin som Makita/Hitachi o.l. vil være dyrere i innkjøp, men du vil kunne slippe vanvittig mye stress med en maskin som går varm/ ikke holder jevn fart o.l. Prøv å se om du kan klare å spare opp/ prioritere nok penger til en "skikkelig" maskin.

Støtter denne... Du har mer glede av å legge i litt ekstra kroner når du først handler...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet en best tools maskin fra mekkonomen! Holdt i 3 dager, så beggynte det å ryke av den :blink: Mens makitaen varer og varer og varer :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok...

en pleier jo å få det en betaler for så......

får se på neste lønning, og hvis scandicshne fremdeles har pakketilbdet sitt på maskin med div tilbehør.. så er jeg plutselig 4999 fattigere

Endret av MagnusWathne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan heller ikke anbefale Biltema maskinen. Den fungerer, men faller noe voldsomt i turtall. Akkurat lik alle andre billigmaskiner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går god for maskinen General Lee nevner her. Den 1400 watts maskinen Jula har er kruttsterk :) Hvertfall til prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er den halvparten så tung som billig maskina.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan skaffe Metabo polermaskin meget rimelig (ikke i forhold til Biltema) og dette er en meget stabil maskin med det jeg tror er det drøyeste dreiemomentet på markedet. (14Nm)

50f7_1.JPG

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken pris snakker vi om på Metabo da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 3000,- ink frakt til forummedlemmene her..

De to første som bestiller får i tillegg til pakken (med maskin, bakplate, ullpad, polerpad og original bag) med en flaske MG86 Cut & Polish cream B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat handla ny på Jula, funker helt greit, sterk motor og god turtalljustering.

795,- mye for penga.

Jula har samme som Biltema til 299,- :P

Jeg går god for maskinen General Lee nevner her. Den 1400 watts maskinen Jula har er kruttsterk :) Hvertfall til prisen.

Også er den halvparten så tung som billig maskina.

Sorry gammel tråd, men...

Er det denne? Polermaskin, Ferm 3 årsgaranti! Polermaskin för polering av bilen eller båten. Komplett med tillbehör för rengöring, polering eller slipning. Justerbart handtag gör maskinen lättarbetad. Variabel hastighet i sex steg. Spindelstorlek: M14. Skiva: 180 mm. Varvtal: 0-3000 v/min. Effekt: 1,4 kW. 230 V. Vikt: 5,2 kg.

010002_d.jpg

Koster svenske 795,- og det er jo ingenting med kursen nå (og Jula i Charlottenberg, 10 mil unna der bensinen forresten bare koster SEK 11,- ) :)

Fikk ikke uttalelsen om vekta til å stemme, denne veier 5,2 kg og Biltema sin 3,3 :huh:

Undertegnede er i markedet for en førstegangsmaskin og har null erfaring så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5,2 kg? da er du ikke mye menneske etter noen runder på bilen.Den jeg har nå er vel ca 3 kg og de rekker lenge etter 8-10 timer med maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sånn maskin og den veier mindre enn 5 kg, under 4 og mener jeg å huske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en slik :

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12901085

Fra www.nettbaat.no

og satte den opp med Scholl bakplate.

Det som tiltaler meg i første omgang i forhold til biltema maskinen er størrelse og vekt samt elektronisk speed control - maskinen er liten, og det virker som om hastighetsreguleringen faktisk fungerer

- jeg har ikke satt på noe form for håndtak, da jeg synes den er grei å bruke uten. Eneste negative med det, er at man av og til tar seg i å dekke til inntak for kjøleluft til motor - og det er vel ikke akkurat med å forlenger levetiden til motoren.

Andre negative erfaringer er at bryteren er upresis på den måten at den trenger et ekstra trykk av og til for å stoppe, i tillegg virker det som om utblåsing av kjøleluft motor kommer ned på undersiden og lager unødig mye søl med slipestøvet.

MEN - for det er et stort men her.

Jeg har så å si bare brukt den med små pads, og hva som skjer når man bruker store pads med mye cut vet jeg ikke - og jeg antar at det er da maskinen/hastighetsreguleringen blir satt på ordentlig prøve.

Jeg har kjørt 6" pads (blå og hvit sonus) og det fungerte greit, men som sagt kan jeg ikke gå god for hva som skjer med feks gul sonus i størrelse 6" og mye trykk på maskina.

Allerede da jeg tok i kofferten som maskina lå inni så skjønte jeg at her har vi ikke med et kvalitetsprodukt å gjøre, og det hadde jeg ikke forventet heller. Spørsmålet blir derfor mere om hva man skal bruke den til, og om den klarer å gjøre denne typen jobb.

For mitt vedkommende så skal jeg korrigere 2 biler hvorav det meste på den ene nå er tatt, ut over det antar jeg det blir småflikking på vaskeriper og swirls tid om annen, og til akkurat det bruket så er jeg rimelig godt fornøyd med hva jeg har fått til under 1000.-

Men jeg vet at om det skulle dra seg til og jeg feks skal korrigere flere biler i året, så er ikke dette et godt alternativ - da er det dyrere maskiner som feks makita eller flex som må til rett og slett fordi jeg er nokså sikker på at denne maskinen vil bli mekanisk utslitt og feile i løpet av kort tid hvis den må inn i rollen som proffmaskin :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive