Gå til innhold

Guide: Hvordan fjerne steinsprut og småriper

Recommended Posts

Tyggern
Skrevet

kan man blande 2k klarlakk med farge?

Jeg har ikke testet, men oftest er fargen vanntynnbar og 1K så vil tro det skiller seg ganske greit.

Dessuten tørker 1K basene jeg pleier å bruke veldig fort så jeg legger klarlakken på etter 1-2 timer maks.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Skrevet

Er det noe sted man får tak i 2K klarlakk i mindre kvanta?(foruten Ødegård)

Sist jeg sjekka nett fant jeg bare litere og de var ikke helt gratis heller.

Tyggern
Skrevet

Dra til en billakkerer og spør om du kan få det i to "flekklakk" flasker.

De fleste vil kunne gi deg dette, uten en voldsom kostnad.

men vær obs på de holder ikke evig, kanskje 1-2år om du er heldig

Mvh Torgeir Thorud

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

• 3 months later...
Skrevet

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/annet/motip_lakk_pleie_teknisk_spray-lakk_grunning-stift/alpinweiss_iii_2c_12_ml_stift_51910301918__2455123

Noen som har testet motip sin? ikke noe info om lakkstiften så usikker om den skal toppes med klarlakk eller hva den skal. Står 2c i beskrivelsen, 2-komp som menes?  

Var også på Bmw her om dagen for og høre om dem hadde ett sett, men det var bestillingsvare så da avventa jeg. Kanskje heller jeg skal gå for bmw sitt?

Noen erfaringer?  

Min bilpleielogg

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Skrevet

tenkte å forbedre kunnskapen min på våtsliping og steinsprut, har tilgang til rødsprit, er det noe som er ok å bruke ? 
tenkte å kjøpe en liten fargestift med lakk, men må vel ha klarlakk ved siden av ? isåfall, får man kjøpt den i liten flaske da ?

• 1 year later...
Skrevet
20.6.2013 - 21.00, Magne/Otta Detailing skrev:

Ikke hørt om denne pastaen..
Har ikke så stor tro på den heller, ellers ville jeg kjent til den (tror jeg) :D

Jeg anbefaler alle som driver med steinsprut fyllng mer enn en gang annet hvert år å kjøpe inn airbrush.
Da kan man legge 3-4tynne lag med farge i stenspruten uten at det blir massiv fargeforskjeller fra metallflakene som samler seg hist og pist.. Sluttresultatet blir veldig mye bedre.

Har du tips til airbrush ? 

• 1 year later...
Skrevet
Noen som har prøvd disse kitene som vises i videoen her?

Ser spennende ut[emoji1] har noe steinsprut jeg skulle ha fikset. Noen som har testet?
  • 3 weeks later...
alexanderst
Skrevet

Sett flere har brukt den i S&S. Har kjøpt en men ikke fått testet den enda. Det er ren løgn at dette blir usynlig uten våtsliping i etterkant, men det er riktig at det blir lettere å treffe det nøyaktige skadepunktet. 

• Forhandlere
Skrevet

Loew-pennen er knall, den! Er en grunn til at jeg introduserte den til det norske markedet - og at de andre aktørene har hoppet etter. Sånn, da fikk jeg fremsnakka meg selv litt også... Deilig! :lol:

Man må være nøye med renhold - isopropanol/blåsprit for å rengjøre. Jeg har ikke eksperimentert med klarlakk i pennen veldig mye selv, da jeg bare legger i farge. Strøkent blir det ikke uansett, så har ikke helt sett poenget med klarlakk. Men uansett, det jeg skulle frem til: klarlakk er mer viskøs (tykkere), så den går ikke så godt gjennom pennen. 

Et godt alternativ er en tyyyyyynn pensel :) 

• Liker 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Tommy
Skrevet
51 minutter siden, Storefot / Tommy skrev:

Loew-pennen er knall, den! Er en grunn til at jeg introduserte den til det norske markedet - og at de andre aktørene har hoppet etter. Sånn, da fikk jeg fremsnakka meg selv litt også... Deilig! :lol:

Man må være nøye med renhold - isopropanol/blåsprit for å rengjøre. Jeg har ikke eksperimentert med klarlakk i pennen veldig mye selv, da jeg bare legger i farge. Strøkent blir det ikke uansett, så har ikke helt sett poenget med klarlakk. Men uansett, det jeg skulle frem til: klarlakk er mer viskøs (tykkere), så den går ikke så godt gjennom pennen. 

Et godt alternativ er en tyyyyyynn pensel :) 

Har brukt denne en del, å jeg rengjør med tynner etter bruk.

Klarlakk fungerer dårlig, da den er så tykk, at du får utfordringer med å få den til å komme gjennom pennen. Vanlig lakk, fungerer helt utmerket, å jeg har også fått min lakkleverandør til å lage en lakkstift med metallic lakk, som de blandet litt (tror ca 20%) klarlakk i, å det fungerte også bra.

• Liker 1

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Jeg har ikke pennen men brukte en tannpirker til å "dabbe" i lakk m/klarlakk sist jeg fikset en relativt stor steinsprut. Funket knall også til grunning da det var begynt å ruste. Det var sist vår og har overlevd fint det😁

• Liker 1
Tyggern
Skrevet

Klar lakk er bare å fylle litt utenfor. 
Den bør slipes etter noen dager uansett, da lakk krymper så er det greit å overfylle..

Jeg har fylt og slipt steinsprut med denne og klarlakk, som du ikke klarer å finne igjen etterpå.
Det er gjerne lakk oppover sidene i steinspranget som gjør at det ikke blir fint etterpå, så meget nøye med å kunne fylle ned i hullet.
Å ikke mer en akkurat nok farge til å dekke, så fylle opp med klarlakk 

• Liker 1
  • DCN Poeng 1

Mvh Torgeir Thorud

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår