jkart

S&S 1976 Cadillac Eldorado

29 innlegg i emnet

Cadillac Eldorado 1976

Image_1204.jpg

Fikk inn denne eldoradoen i påsken.

Starta med å ta et par bilder

Image_1205.jpg

Insektsrester i fronten

Image_1206.jpg

Ikke så veldig skitten

Image_1207.jpg

Sprukket lakk ved høgre fremskjerm. Kan også skimte lignende arr under lakken til venstre i bildet.

Image_1208.jpg

Litt rust

Image_1209.jpg

Solen var tilstede så da ble det et par tilstands bilder.

Image_1210.jpg

Image_1211.jpg

Image_1212.jpg

Varierende lakkarbeid, og mye støvkorn i lakken

Image_1213.jpg

Waterspots og ubeskrivelig kunst :blink:

Image_1214.jpg

Image_1215.jpg

Ikke ille i dørkarmer, men ikke helt rent.

Image_1216.jpg

Image_1217.jpg

Image_1218.jpg

Motorrom

Image_1219.jpg

Image_1220.jpg

Så over til vask. Starta med prickbort på tørr bil og Sonax felgrens på felger (tok av kapslene)

Etter litt virketid ble bilen dynket med Surfex HD blandet 1:10 (ikke taket)

Deretter ble bilen skumlagt med Autofoam og litt Insta finish yellow wash & wax såpe

Image_1221.jpg

Gikk over lister, gummipakninger o.l og jobbet inn såpemixen med detailkost.

Etter avspyling med ht kunne en se at vannet lå flatt og ingen antydning til beskyttelse på bilen..

Image_1222.jpg

Image_1223.jpg

Deretter var det taket sin tur. Skumlagt med mild blanding med Insta finish Greener Cleaner og jobbet lett inn med børste, etterfulgt av avspyling med relativt lite trykk.

Image_1224.jpg

Så stod dørene for tur. Avfettet med Surfex HD 1:10 og jobbet inn med kost.

Image_1225.jpg

Image_1226.jpg

Avspylt med hageslange med lite trykk. Deretter ble de vasket med ONR. Glemte bilder av dette.

Da hadde lakken fått tørket litt og var klar for IronX. Hadde ikke trodd det var noe særlig med metallpartikler på denne, men litt var det.

Image_1227.jpg

Image_1228.jpg

Image_1229.jpg

Hjul ble dynket med Surfex HD 1:3 to ganger. Andre gangen ble produktet jobbet inn med nyinnkjøpt Mothers dekkbørste. Funka veldig bra på disse ballongdekkene

Image_1230.jpg

Bilen ble deretter håndvasket med Insta finish Yellow Wash & wax i bøtta.

Bilen ble så grovtørket med Elite "Gentle Giant" Microfibre Drying Towel (blå med rød kant) og Gloss It quick detailer til tørkehjelp. Fintørk med SS drying towel.

Image_1231.jpg

Solen var enda tilstede så et par tilstandsbilder til

Image_1232.jpg

Image_1233.jpg

Image_1234.jpg

Image_1235.jpg

Så var det å få skuta inn i garasjen. For å unngå å ta kantsteinene ut mot veien måtte jeg kjøre litt på skrå for å komme til porten som leder til avd. «lang bil». Kan også nevne at bilen er 2,03m bred, 5,69m lang og garasjeporten ca 2,30m bred. Ble noen stopp underveis for å se at jeg traff :unsure:

Her er hva jeg hadde å jobbe på.

Image_1236.jpg

Image_1237.jpg

Image_1238.jpg[

Image_1239.jpg

Så et par bilder under innendørs belysning.

Image_1240.jpg

Image_1241.jpg

Image_1242.jpg

Lakkmålinger med stort sett høye verdier

Image_1242.jpg

Image_1243.jpg

Image_1244.jpg

Image_1245.jpg

Image_1246.jpg

Image_1247.jpg

Image_1248.jpg

Eller veldig høye verdier

Image_1249.jpg

Image_1250.jpg

Bagasjelokk og deler av panser er omlakkert med litt annen fargenyanse

Image_1251.jpg

Etter claying med Bilt Hamber soft clay og ONR til lube var det klart for å finne frem roternde maskin. Kombotesting gikk fra Megs #80 og gul megs pad

Image_1252.jpg

Via Scholl S17+ og rubbish boys cutting pad

Image_1253.jpg

Til Scholl S03gold og gul scholl cutting pad

Image_1254.jpg

Image_1255.jpg

Image_1256.jpg

Starta med den trange siden og tok en 50/50 på framskjerm

Image_1257.jpg

Turte ikke ta det dypeste ripene da lakkmålinger viste både høyt resultat og så høyt at måleren ikke klarte måle.

Image_1258.jpg

Image_1259.jpg

Kjørte så ferdig panelet og her er et før/etter bilde

Image_1260.jpg

Image_1261.jpg

Mellom bakluke og tak var det en lakkfylling som ikke var helt bra.

Image_1262.jpg

Våtslipte med 3000grit

Image_1263.jpg

Kjørte deretter en del runder med S03gold og da ble det slik (lakkfyllingen ligger rett over det største støvkornet)

Image_1264.jpg

Som nevnt var det en del støvkorn i lakken

Image_1265.jpg

Noen av disse ble også våtslipt med 3000grit for å ta toppene på de. Prøvde å ta de største, men om jeg skulle tatt alle hadde jeg nok holdt på enda. Gikk greitt å polere over de.

Image_1266.jpg

Image_1267.jpg

Image_1268.jpg

Image_1269.jpg

Ble visst en liten 50/50 i samme slengen.

Image_1270.jpg

Her kan en se lakken som er spukket under nåværende lakk.

Image_1271.jpg

Ble visst en 50/50 her også.

Image_1272.jpg

Image_1273.jpg

Det var alt fra grovkorrigerigen. Gikk over hele bilen med Menzerna 106fa og polishpad med roterende. Cuttet bra nok til å ta både microswirls og hologrammer og avsluttet pent.

Image_1274.jpg

Image_1275.jpg

Tok også mellom dekorstripene. Kjørte kun 106fa her, to runder.

Image_1276.jpg

50/50 etter en runde.

Image_1277.jpg

Deretter la jeg et lag med Meguiars #21 lakkforsegling med DA maskin og finishpad. Denne fikk ligge å tørke i ca 1 time før jeg buffet den av.

Image_1278.jpg

Innvendig ble det først tørket støv og støvsugd. Alt av skinn ble renset med Swissvax leather cleaner og behandlet med Swissvax leather milk. Lite bilder av dette, men et 50/50 av sidepute bak.

Image_1279.jpg

Image_1280.jpg

Dashbord ble først prøvd renset med Swissvax quick interior finish og deretter IF Greener cleaner. Det hjalp ikke, så da prøvde jeg skinnrensen her også. Her er et lite prøveområde (bildet er tatt gjennom frontruten)

Image_1281.jpg

Image_1282.jpg

Fikk bort litt dritt kan en si

Image_1283.jpg

Var litt vanskelig å komme til med børsten som følger med skinnsettet så da er det godt å ha nabo som er tannlegeassistent.

Image_1284.jpg

Gikk over to ganger med dette.

Image_1285.jpg

Dashbordet ble etterpå satt inn med Swissvax quick interior finish, da denne i tillegg til å rense også beskytter.

Image_1286.jpg

Image_1287.jpg

Image_1288.jpg

Ble dessverre ikke flere bilder innvendig da kameraet var tomt for strøm, og senere ble det glemt å ta bilder :(

Så var det chromen som stod for tur. Brukte autosol og påføringspad. Tørket av med microfiber.

Image_1289.jpg

På kanten her brukte jeg kun microfiber.

Image_1290.jpg

Image_1291.jpg

Image_1292.jpg

Image_1293.jpg

Begynner å bli sliten i armen nå….. (kun andre siden igjen etterpå)

Image_1294.jpg

La på første lag med voks etter at forseglingen hadde herdet i ca 14 timer (ca 20 grader og 40% luftfuktighet)

Her legges andre lag med voks på 4 timer etter første lag.

Image_1295.jpg

4 timer senere går jeg over med Quick finish for å fjerne eventuell vokssvetting.

Tok også en liten shine i motorrommet. Brukte green clean blandet 1:16 og microfiberklut. Slik ble det seende ut etterpå

Image_1296.jpg

Image_1297.jpg

Kapsler ble vokset med Shield og dekk behandlet med Swissvax pneu.

Image_1298.jpg

Av andre ting som ble gjort og ikke tatt bilder av kan jeg nevne;

-Alle ruter ble vasket utvendig med Sonax glassrens (lukter ikke godt), og innvendig med Meguiars NXT glassrens (lukter veldig godt)

-Skilt ble vasket og vokset med Shield

-Dørkarmer ble vokset med Shield og «behandlet med Swissvax» merke ble satt på.

Litt etterbilder

Image_1299.jpg

Image_1300.jpg

Image_1301.jpg

Image_1302.jpg

Image_1303.jpg

Image_1304.jpg

Image_1305.jpg

Image_1306.jpg

Image_1307.jpg

Image_1308.jpg

Image_1309.jpg

Image_1310.jpg

Image_1311.jpg

Image_1312.jpg

Image_1313.jpg

Image_1314.jpg

Image_1315.jpg

Image_1316.jpg

Image_1317.jpg

Image_1318.jpg

Image_1319.jpg

Image_1320.jpg

Image_1200.jpg

Image_1201.jpg

Image_1202.jpg

Image_1203.jpg

Takk for titten :)

39

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk flak av en bil som fikk akkurat den shinen den fortjente. Ble veldig pent dette både utvendig, og ikke minst interiøret. Cred for skånsom spa-behandling av en gammel klassiker. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra arbeid på en stoor bil! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for å ha fått denne skikkelig fin til sommeren :) sikkert artig å holde på med ett sånt flak når den først kom innom porten:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul gammel traver som fikk nytt liv, vel utført jobb :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid shine på en solid bil det der... Bare panser her er det samme m2 som hele Fiat 500n tror jeg :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var da fin lesning til frokosten en lørdags morgen. En åpenbar cred til deg for flott jobb! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit mye bil å ta av her, og mye kanter og profiler å bryne seg på. Flott utført jobb.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb!! Denne må vel ha typ 280kvm lakk eller??

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på gammel veteran!:-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feeet flåte! Imponerende jobb.:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred :) store flater dette..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenke meg det var en liten utfordring å komme til i alle krinker og kroker ?

Uansett leverte du et knall resultat! Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk flak av en bil som fikk akkurat den shinen den fortjente. Ble veldig pent dette både utvendig, og ikke minst interiøret. Cred for skånsom spa-behandling av en gammel klassiker. :)

Takk :)

Var overrasket over hvor bra skinnrensen renset på dashbordet. Bare synd jeg ikke fikk tatt flere bilder av interiøret.

Bra arbeid på en stoor bil! :)

Takk :)

Grei størrelse ja. Begynner å skjønne hvorfor amerikanerne alltid bruker så j**lig store pads når de polerer.

Cred for å ha fått denne skikkelig fin til sommeren :) sikkert artig å holde på med ett sånt flak når den først kom innom porten:)

Takk :)

Greitt med mye store flate paneler, men også en del jobb med mye krinker og kroker

Kul gammel traver som fikk nytt liv, vel utført jobb :thumbs:

Takker :)

Solid shine på en solid bil det der... Bare panser her er det samme m2 som hele Fiat 500n tror jeg :D

Jo takk :)

Var så vidt jeg rakk til midten av panser uten å lene meg på skjermen. Scholl forkle og mf på skjermen ble brukt for å unngå å lage nye riper.

Tar gjerne en 500 neste gang

Dette var da fin lesning til frokosten en lørdags morgen. En åpenbar cred til deg for flott jobb! :)

Takk :)

Hyggelig å kunne bidra til en fin frokost

Greit mye bil å ta av her, og mye kanter og profiler å bryne seg på. Flott utført jobb.

Takker :)

Var noen steder spotpad ble for stor. Der måtte jeg til med håndmakt.

Flott jobb!! Denne må vel ha typ 280kvm lakk eller??

Takk :)

Nærmere 300 kvm tror jeg. Vurderte bonemaskin for gulv på bl.a panseret :P

Flott jobb på gammel veteran!:-)

Takker :)

Feeet flåte! Imponerende jobb.:)

Takker :)

Cred :) store flater dette..

...og bukker :)

Kan tenke meg det var en liten utfordring å komme til i alle krinker og kroker ?

Uansett leverte du et knall resultat! Cred :)

Takk :)

Verderer å få meg 50mm bakplate og tilhørende pads for å komme til på litt flere steder

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som det ble riktig bra dette her. Cred servert :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba..! Jeg vet ikke engang hvor jeg ville starta på den der.. :)

Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen jobb på en lang bil! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mindre enn en Imperial Crown jeg har hatt fornøyelsen av å jobbe på - det er nesten klin hakke umulig å få kjørt skikkelig midt på de gigant-panserene der...

Kred for meget bra innsats og resultat!

:thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som det ble riktig bra dette her. Cred servert :thumbup:

Takk takk :)

Godt jobba..! Jeg vet ikke engang hvor jeg ville starta på den der.. :)

Cred :)

Takk :)

Er bare å begynne en plass, men når jeg satt der på hjørnet ved fremre skjerm må jeg innrømme at det var laaaangt til andre enden :P

pen jobb på en lang bil! ;)

Takker :)

Litt mindre enn en Imperial Crown jeg har hatt fornøyelsen av å jobbe på - det er nesten klin hakke umulig å få kjørt skikkelig midt på de gigant-panserene der...

Kred for meget bra innsats og resultat!

:thumbs:

Imperial hvafornoe? Det har jeg ikke sett noe til. Pics or it didn't happen :P

Oooog takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne. Tok ingen bilder mens jeg holdt på - var bare en kjapp 8-timers jobb klargjøring før bruk som brudebil

http://wpc.lmk.no/start.php?lang=&id=cbody&size=stor&img=3

Gjenstår en del jobb før det blir evt showcar - tror det kommer full S&S av en nyrestaurert Challenger først. Der snakker vi skikkelig muskel-bil :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive