truhaa

Test - Mac 120 felgrent

Fikk en prøve av denne for test på Automessen på Lillestrøm, den var ny for meg, men den har nok vært med en stund, det har egentlig det meste av Mac Serien vært, men de har ikke vært så representert her hos oss untatt Prickbort avfettingen, det ville Mac Serien til livs og sendte med meg noen produkter for testing.

Nå har de litt å strekke seg etter mht felgrenser etterhvert, det er flere på markedet som har levert bra resultat og som har en høy stjerne hos mange av oss, P21s power gel, Scholl Rim7 og Sonax bla er ansett som noe av det bedre du finner på markedet uansett pris.

Så en må virkelig rense hodet og egne preferanser for å ikke tenke at dette blir ikke bedre en det jeg har fra før, men test skal gjenomføres og da valgte jeg en vs test mot selveste felgrens sjefen, nemmelig P21s power gel.

Ned i vaskehall det bar, felgene var så ille som det seg hør og bør mht en test av en felgrens, så det stod ikke på det. Bremsestøv, salt, møkk og fett i en god miks får de fleste felgrensene til å måtte jobbe hardt for å få fjernet det de skal.

Bilen ble trillet inn i hallen så testen kunne starte.

Felg som skal få Mac Serien Felgrens

post-3-0-78936900-1329868487_thumb.jpg

Felg som skal få P21s power gel

post-3-0-89361000-1329868489_thumb.jpg

Mac Serien lagt på

post-3-0-08144900-1329868492_thumb.jpg

P21s lagt på

post-3-0-52051300-1329868530_thumb.jpg

Bilen ble så såpet inn med såpepistol ink felger

post-3-0-49881000-1329868534_thumb.jpg

Så var det over på høytrykksvasken for å fjerne det en kunne uten å berøre noe som helst.

Resultatet ble som følger

post-3-0-31460500-1329868536_thumb.jpg

Fingersveiptesten for å se om det satt mye igjen på felgen av møkk, og slik som fingeren min konkluderte med var det veldig lite (dvs ingenting) som var igjen.

post-3-0-09862300-1329868538_thumb.jpg

post-3-0-91321200-1329868539_thumb.jpg

P21s siden så slik ut

post-3-0-49668700-1329868541_thumb.jpg

Her tok jeg også finger testen, men ikke bilde, det ver ikke noe å utsette på denne siden heller, rent og pent for møkk..

Så tok vi samme testen på bilen til Håkon her på forumet for å være sikker på at det stemte.

Før

post-3-0-40555400-1329869709_thumb.jpg

Under

post-3-0-39731900-1329869711_thumb.jpg

Og etter

post-3-0-22915500-1329869713_thumb.jpg

Samme gjaldt her, så den funker helt klart bra og tar det den skal ta.

Så konklusjonen er at Mac Serien Felgrens er en god felgrens, den fjerner møkk fort og effektivt fra vinterskittene felger. Om den blir min nye favoritt her vet jeg ikke, jeg syntes de vannbasserte er bedre da de ikke er så prippene på om de skulle tørke på felgen. Uansett er det ok å ha en kjapp løsning også innimellom, så flaska blir nok brukt opp og finner jeg mer i butikken kommer det nok en liter eller 5 til gards her tipper jeg.

Litt kraftigere saker en det en vandt med mht P21s felgrens, men skal en ha noe som jobber fort så er den et helt klart alternativ.

Her er det som kommer frem på flaska mht bruk og innhold, en ph på 2 indikerer at den er surere en en sitron, og en skal vise aktsomhet med felgrensen, den bør ikke tørke på felgene og ikke brukes i sollys. Er det varmt vær ute bør du ta en og en felg da den er såpass tyntflytende at den tørker fort.

post-3-0-20435000-1329869333_thumb.jpg

Test unnagjort, og takk til Håkon for at han stilte sin bil til disposijon for både test av felgrensen og en avfetting det også kommer en test av etterhvert.

Pris og hvor den kan hadles kommer jeg tilbake til, har ikke sett denne over disk noen steder jeg har vært før, så om noen vet hva den koster og hvor en finner den i landet så er det bare å si ifra..

16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test! Denne er til vurdering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at det finnes enda en god felgrens :)Cred for fin test!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test ja Truls. Har noen av disse felgene beskyttelse av noe slag? Evt hvor lenge har de vært på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for bra test. Likte navnet forresten, "felgrent" - ble jaggu rent også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super duper test :) Spørs om det ikke blir en sånn neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne så effektiv ut :) Hadde vært gøy å få prøvd den. bra test Truls, Cred gitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin test Truls :)

Denne er sikkert fin til "de værste" tilfellene, med 2 i ph er den en hissig liten sak som sikkert bør brukes med forsiktighet på høyglans felger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for 2-3 fine timer i vaskehallen også. hehe. Har fortsatt prikkfritt/prickbort og felgrent/p21s smak i munn enda... *hosthark* bilen er fortsatt ren etter kjøreturen på morgenen idag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker takker

Hans Marius: Felgene på volvo var ikke behandlet med noe, usikker på Håkon sine.

Fikk flere produkter til test her, så kommer nok en test til etterhvert..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde kanskje teste denne mot tilsvarende syre felgrens, f. eks Ferro-bet Alurens..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er nok en ide Tom, ville bare teste den mot noe jeg kjenner godt fra før den første runden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mac Serien forhandles i Norge av Norsk Prol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da er det visse deler av sortimentet deres som har fornuftige priser da...

;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ingenting om den på hjemmesiden deres. er ikke det merksnodig når det er deres produkt? :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de utsalgs stedene som har prickbort, skal kun få tak felgrensen også

PS: det er mye norsk prol har som ikke ligger på nettet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive