Gå til innhold
Bernhard

Hvilke produkter misliker du?

Recommended Posts

Bernhard    2 323
Bernhard

Har sittet og lest litt på DB nå og der kom jeg over en post tilsvarende denne.. Så da spør jeg som topic sier, hvilke produkter misliker du? Jeg har vel prøvd det meste av det jeg har liggende nå og det eneste jeg kommer på i farten er vel Megs Water Magnet.. Grunnen til det er at jeg synes den suger veldig dårlig, jeg åpnet tom en splitter ny og ubrukt her om dagen, men syns den også fungerte veldig dårlig i forhold til det andre jeg har prøvd.. Sugde omtrent ikke til seg vann, selv ikke etter at jeg hadde skylt den i varmt vann..

Husker også fra forrige jobben at det var en gjentagende "klagesak" på dette produktet..

Meninga med denne tråden er ikke å henge ut noen leverandører eller merker, men å dele litt erfaringer.. Og alle har jo forskjellige oppfatninger av ting, så om Nilsen ikke liker f.eks Megs WM så kan fortsatt Hansen gjøre det..

Samtidig så er det jo en fordel av at produktene benyttes til det de skal brukes til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Lakkrensen til autoglym.HELT umulig og jobbe med.Svineri som burde vært fjernet fra markedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chrisjs    1
Chrisjs

Pinnacle Safe Scrub Bug & Tar Pad - Tok ikke fluene som var klistret over panseret.

Pinnacle Micro Rejuvenator - Omo color funker bedre enn denne, styr unne er mitt tips.

Pinnacle Ultra Poly Clay - Mulig jeg har fått en dårlig batch. 2 av 4 laget hologrammer og var vanskelig å jobbe med. De andre andre var veldig gode...

Sonax Citrus felgvask - tok lite skitt samt fikk bremse skivene til å ruste noe jævli.

Har en masse Turtle Wax flakser som kun er brukt en gang. Husker ikke navnet på alt men det frister ikke å ta det ibruk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986
Lakkrensen til autoglym.HELT umulig og jobbe med.Svineri som burde vært fjernet fra markedet.

Synes det omtrent er den beste du kan finne for hånd jeg.. den tar jo faktisk litt

1) Meguiar's Swirl remover #9 - fjerner IKKE swirls.. hehe.. Men fin nok til å fjerne hologramer kansje

2) Den grønne luksusvoksen til Turtle Wax, den holdt såvidt over natta (har ikke kjøpt den selv..)

Resten jeg har er jeg veldig fornøyd med!

To stk som jeg har glemt (!)

Turtle Wax felgbørste, riper helt sykt

Autoglym vannal, riper omtrent like mye

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Faktisk ikke mye jeg har kjøpt som jeg angrer så voldsomt på¨..men noe er det...

Duragloss sine Mikrofiber produkter var ikke voldsomt bra, men duger til noe.

Meguiars vinylfornyer var kliss

Meguiars NXT gen spraywax var tung

Autoglyms bumpershine trekker til seg bøss

Autoglyms såpe var en gedigen nedtur

R222 (USA utg av P21s) shampoon var ikke noe voldsomt

er vel de som dukker opp akkurat nå....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius
Meguiars vinylfornyer var kliss

Har ikke prød noen andre enn den enda, men jeg synes ikke den var så klissete...

Ellers må jeg nok være enig i at watermagnet var skuffende, i alle fall i forhold til dehydrator towel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Rød flaske med sort sprayer... har brukt den 2 ganger tror jeg her, ble ikke noe imonert av den...

men h\jeg syntes watermagnet er helt ok jeg, funker fjell de jeg har her, men mister sef litt draget etterhvert, emn ikke noe stort problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Er ganske enig med kungen

Min WM hadde samme virkning som dehydrator towel når den var ny, så er guzzler, wm osv. like mye brukt er nok ikke forskjellen sååå stor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg åpnet en helt Water Magnet og prøvde både som ørr og etter å ha skylt den i varmt vann og den endte opp på felgene(er jo store flater der og) :D Men dehydrator er WM helt overlegen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

ja, den virka veldig fin.. sånn ca samme som guzzler! men har prøvd den en gang, så vil ikke uttale meg om den er god eller ikke! men har fått masse skryt da..

Flommer av vannperler med WM og tar resten med guzzler.. Microfiber skal jo vaskes etter vask uansett! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Kansje Meguiars har juksa og ikke splitta fibrene, da trekker den ikke vann, hør med de om det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Klarer ikke komme på noen produkter jeg har mislikt hehe..

Men prøvde Dehydrator Drying Towel i går, og ble litt skuffet over den sammenlignet med Cobra Guzzler.

Var såklart mange ganger bedre enn pusseskinn hehe... men var ikke i nærheten av nivået på min 6 måneder gamle Guzzler. Nå er min Cobra Guzzler litt større, men jeg kan tørke hele bilen min med den og den blir ikke igjennomvåt. Med Dehydrator Drying Towel var den helt igjennomvåt før hele bilen var tørket så ble en del vann striper på slutten.

Men Dehydrator Drying Towel blr kanskje bedre etter en vask?

Noen som har prøvd den nye Guzzler HD?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Meguiars plastX har 2 flasker.

Synes ikke dette hjalp noe på noe av det jeg prøvde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Forøvrig så har jeg også dårlig erfaring med Megs Nxt Streak Free Glass Cleaner, den var ikke veldig streak free for mitt vedkommende, men CRC sin Aviation Glass Cleaner er super.. Eneste minuset med den var at den skulle være kreftfremkallende, men rene vinduer er viktigere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius
Meguiars plastX har 2 flasker.

Synes ikke dette hjalp noe på noe av det jeg prøvde

Har testet denne jeg også, synes det ble bedre, men så klart ikke så bra som om du hadde polert dem....

Her har jeg brukt PlastX

HPIM2185.jpg

Her har jeg ikke

HPIM2184.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alex    0
Alex

Duragloss #751 :(

Fordi den greit nok gir en vannprellende hinne men ruta ser helt forjæ.... ut i sola, en feit hinne som elsker støv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig