Hans Marius

Gtechniq test Update 31.01.12 + lagt til videoer

Gtechniq

Gtechniq.jpg

Ja da var jeg endelig ferdig med å tjene land og rike, og kan fortsette med det som virkelig betyr noe ;)

Fikk tilsendt en god del Gtechniq produkter fra bilnerden.no til test for en god stund siden, og jeg lovte at jeg skulle skrive en grundig writeup på produktene. I en av permene mine ble det til at jeg testet alle produktene på arbeidsbilen til fattern, en Chevrolet Blazer som har fått en grei runde hos meg før. Altså var dette bare en kjapp jobb for å få opp glansen litt, samt gi lakken god beskyttelse så den var klar til vinteren. Jeg har laget tråden litt som en vanlig S&S, siden det faktisk er det det er, med så og si bare Gtechniq produkter.

Så da er det bare å starte fra begynnelsen:

Slik så bilen ut ved start:

IMG_7564.jpg

IMG_7565.jpg

IMG_7566.jpg

IMG_7567.jpg

IMG_7568.jpg

IMG_7569.jpg

IMG_7570.jpg

IMG_7571.jpg

IMG_7572.jpg

Som dere ser var ikke bilen den mest møkette jeg har sett, da jeg faktisk har klart å få fattern til å vaske bilen jevnlig på riktig metode etter jeg polerte den sist gang. Så da var det bare å sette i gang med den vanlige vaskeprosessen. Siden dette er en test mer enn en S&S ble det ikke mange bilder av vaskeseansen, kun noen få av hvordan IronX som vanlig klarte brasene.

IMG_7573.jpg

IMG_7574.jpg

IMG_7575.jpg

IMG_7576.jpg

Etter bilen var tørket, var det klart for inspeksjon av lakken. Som dere kan se av bildene under, har fattern vært flink og det var ikke mye vaskeriper som hadde funnet veien til lakken i løpet av året. Det var som vanlig mer riper på de nedre panelene, samt en del på B stolpen på førersiden, men dette var langt fra ille.

IMG_7578.jpg

IMG_7579.jpg

IMG_7580.jpg

IMG_7581.jpg

IMG_7582.jpg

IMG_7586.jpg

IMG_7587.jpg

Så til første del av testen.

Dette var gjengen jeg fikk tilsendt fra Bilnerden.no:

IMG_7562.jpg

Gtechniq P1 & P2

De første produktene som skulle testes, var Gtechniq P1 og P2, samt deres orange og hvite pad og bakplaten deres. Fikk også med en ullpad, men denne trengte jeg ikke å bruke på denne jobben, så test av den kommer senere. Dessverre er ikke fargen på denne bilen den letteste å ta bilde av, så bildene er litt så som så.

Startet med å tape opp panseret i 4 ca like store deler.

IMG_7589.jpg

Siden dette var første gangen jeg har brukt Gtechniq produkter, startet jeg med den mildeste comboen som var mulig, selv om det nok ikke var nødvendig. Denne comboen var da P2 og hvit pad. P2 er i utgangspunktet en finish polish/hologramfjerner, og sammen med den hvite padden som også er en finish pad var det ikke mye korrigering og snakke om, som forventet.

På P2 flaska står det at den skal etterlate en speilblank overflate, og det uten hologrammer. Den skulle heller ikke skjule riper med oljene sine. Etter du tørket av med MF skulle alle oljer være borte. Dette var jeg noe skeptisk til, da finish polisher som oftest er veldig oljete og legger igjen en del oljer. Så dette tok jeg med en klype salt…

Så vidt jeg har skjønt skal Gtechniq polishene være non diminishing, så de trengte ikke å kjøres etter zenith metoden. Gikk så rett på og spredde en pass på laveste turtall på Makitan, altså 800 rpm. Deretter gikk jeg rett opp på ca 1800 rpm, 3 pass og deretter rett av.

IMG_7602.jpg

Førsteinntrykket var at polishen var ganske god å kjøre med, som i og for seg alle finish polisher er. Dette er nok den tynneste polishen jeg har vært borte i. Jeg måtte være rask med å snu padden og sette den ned på lakken, for at ikke polishen på padden skulle dette av når jeg snudde den. Det var også vanskeligere å starte med padden på lakken uten at det skulle sprute. Muligens et lite minus dette altså. Ellers synes jeg den gav god smørning, og jeg kunne fint ha kjørt den 3-4 pass til, men følte ikke det var noe vits. Polishen støvet heller ikke, noe en finish polish heller ikke bør.

Som sagt hadde jeg ikke de store forventningene til at denne comboen skulle klare å fjerne det store på denne lakken som er medium +. Det gjorde den heller ikke, og vaskeripene jeg var ute etter å fjerne var fortsatt til stede. Derfor ingen bilder av dette. Så gikk jeg over til ny polish, da jeg ikke følte det var vits i å teste finish polishen på en cutting pad, da den heller ikke er beregnet på det.

P1 er heller ikke beregnet på å bruke med en finish pad, så gikk derfor over til P1 på cutting pad. Da ble det som forventet synlig forbedring. Konsistensen på P1 var som de fleste andre ”rubbing” polisher, noe tykkere og grovere enn en finish polish. Kjørte denne på samme måte som P1, og merket med en gang at jeg hadde gått over til en polish med mer cut. Vaskeripene ble gradvis borte, men lakken ble samtidig en god del varmere, og det støvet en del. Ikke i nærheten av så mye som 3M FCP, men allikevel en del.

Det står på produsentens hjemmeside at den skal ha en ”nanostruktur” som gjør at lakken ikke skal bli varm, men dette er som sagt en sannhet med modifikasjoner. Følte ikke lakken ble noe mindre varm enn med noen andre polisher jeg har testet. Men ellers er jeg ganske fornøyd med resultatet. Den tok en god del dype vaskeriper, men la naturlig nok igjen noen hologrammer. Disse ble også skjult delvis av oljene i polishen, så det gjelder nok det samme med denne som med P2, at du må nok belage deg på wipedown selv om det står du slipper på flaska ;)

Så til litt bilder:

Som dere ser ble det ikke mye riper igjen etter P1, bare de dypeste. Får å få tatt disse måtte jeg nok til med enten ull eller en grovere polish.

IMG_7593.jpg

Litt dårlig 50/50, men dere ser hvor det er korrigert og hvor det ikke er ;)

IMG_7596.jpg

IMG_7597.jpg

IMG_7598.jpg

Men dere ser også den etterlot noe holos.

IMG_7595.jpg

IMG_7599.jpg

Må også gjøre folk oppmerksomme på at den orange cutting padden til Gtechniq er av den relativt harde typen. Tror det er den hardeste jeg har brukt, noe jeg merket da det ikke skulle mye til før noe av lakken på panelet ved siden av var borte når jeg drev etter kanten. Som dere ser av bildet var det ikke mye å snakke om, men jeg tror ikke det hadde skjedd med noen av de andre padsene mine. Det er absolutt en god pad, men man må bare være litt ekstra forsiktig når du bruker den nær kanter.

IMG_7594.jpg

Nærbilde av padden:

IMG_7588.jpg

Så var det klart for å se om P2 klarte å fjerne ugangen som P1 hadde laget. Kjørte på samme måte, og resultatet ble ganske tilfredsstillende.

Før:

IMG_7603.jpg

50/50

IMG_7605.jpg

Etter:

IMG_7598.jpg

Som dere ser var det fortsatt antydninger til holos, så måtte til med en runde til.

IMG_7604.jpg

Da ble det bedre :)

IMG_7606.jpg

Litt riper igjen som sagt:

IMG_7608.jpg

IMG_7609.jpg

Så var det bare å kjøre videre med denne comboen på resten av bilen. Resultatet ble bra :)

Før:

IMG_7614.jpg

1 runde:

IMG_7615.jpg

2 runder, de dypeste ripene igjen:

IMG_7616.jpg

Før:

IMG_7621.jpg

Etter:

IMG_7624.jpg

Ser bra ut! Det som kan se ut som holos er refleksjoner.

IMG_7629.jpg

IMG_7630.jpg

IMG_7632.jpg

Med dette resultatet over hele bilen sa jeg meg fornøyd og gikk videre i testingen av resten av produktene (hele bilen ble wipet med Megs Final Inspection før jeg gikk videre).

Gtechnicq C1

Turen var da kommet til Gtechniq’s lakkforsegling, C1. Dette er en nanoforsegling som skal ha meget god holdbarhet.

IMG_7633.jpg

Lakkforseglingen har som dere ser nesten lik konsistens som vann, men den var noe mer ”klissete” kan du si. Forseglingen skulle legges på med de medfølgende bomullpaddene, og smøres på i et tynt lag.

IMG_7635.jpg

IMG_7636.jpg

Blazer er som de fleste vet, ikke en direkte liten bil. Så jeg ble overrasket over hvor lite forsegling jeg faktisk brukte. Bildet under viser hvor mye som var igjen etter jeg hadde forseglet hele bilen.

IMG_7637.jpg

Forseglingen ble buffet av med en gang jeg hadde lagt forsegling på hele bilen, som det var beskrevet på flaska. Den var i utgangspunktet like lett å buffe vekk som en hvilken som helst annen voks, så ikke noe å stå tilbake for her altså.

Gtechniq C5

Mens forseglingen fikk ligge å herde, gikk turen videre til test av felgforseglingen, C5. Felgene ble vasket på vanlig måte under vasken, men det var naturlig nok igjen noe dritt på innsiden av felgen. Dermed ble felgene tatt av og vasket på nytt, og alle asfaltflekker ble fjernet med Valet Pro sin Citrus tar and glue remover og mf.

IMG_7638.jpg

IMG_7639.jpg

Klar til forsegling:

IMG_7640.jpg

Blankt og pent ble det:

IMG_7642.jpg

Brukte ikke mye av beholderen på en felg heller:

IMG_7641.jpg

Kommer tilbake med oppdatering på holdbarhet på forseglingen. For å ha et sammenligningsgrunnlag, ble bare en felg forseglet med C5. En ble forseglet med SV Autobahn, mens de to andre ikke fikk beskyttelse i det hele tatt.

Gtechniq C4

Neste var plastfornyeren, C4. Plasten på bilen var behandlet med Owatrol Polytrol forrige gang den ble polert(1 år siden). Som dere ser på bildene var plasten altså ikke så alt for ille, men C4 gjorde det hakket bedre :)

IMG_7644.jpg

IMG_7645.jpg

Ser bra ut?

IMG_7646.jpg

Ble enda bedre gitt ;)

IMG_7647.jpg

C4 var nok ikke fult så drøy som de andre produktene, og som dere ser på bildet under var det nesten bare halve flaska igjen etter denne bilen.

IMG_7648.jpg

Gtechniq G4, G1 & G2

Next up, ruteforseglinga. Denne var jeg litt spent på, da jeg kun har testet Nanolotus sin rens og forsegling fra før, og egentlig vært meget fornøyd med dem.

Startet med rensen G4 og en nanosvamp:

IMG_7650.jpg

Helte på litt produkt på svampen og begynte å gnu på ruta.

IMG_7651.jpg

Denne rensen var en god del annerledes å bruke enn Nanolotus sin. Denne var langt fra så tynn og rennende, og dermed litt tyngre å jobbe med. Men til gjengjeld fjernet den trafikkfilmen, og fikk ruta helt ren MYE fortere. Så Gtechniq ruterensen var definitivt bedre enn Nanolotus sin på dette punktet. Men den er til gjengjeld dyrere, og kommer i mindre flaske.

Forseglingen G1, skulle som de andre Gtechniq forseglingene legges på med de medfølgende bommulspaddene. Det sto på flaska at det ble best resultat med 3 lag, men gikk for 1 til å begynne med. Så får jeg heller teste senere om det er noe forskjell om jeg legger den i flere lag eller ikke.

Den var grei å legge på, og den var drøy i bruk.

Sammen med G1 fulgte det med en annen flaske (G2). Dette var vist et middel som skulle brukes til og lettere fjerne restene etter G1. Dermed gikk jeg over rutene med en ny bommulspad og G2 som beskrevet. Så gikk jeg over enda en runde, denne gangen med en MF klut for å buffe av det som var igjen. Det var i alle fall ikke vanskelig å fjerne det som var igjen av G1 nå, så det kan godt hende G2 har noe for seg. Kan hende jeg tester å fjerne G1 uten å bruke G2 senere også, bare for å sjekke om det er forskjell.

Da dette var gjort var bilen i og for seg ferdig, og fikk stå til dagen etter slik at alle produktene fikk tilstrekkelig herdetid. Dessverre var det regnvær dagen etter, så det ble dårlig med etterbilder ute. Så dere får nøye dere med noen fra garasjen.

IMG_7652.jpg

IMG_7654.jpg

IMG_7656.jpg

IMG_7662.jpg

Tok også dråpetesten på panseret for å kjapt sjekke hvordan lakkforseglingen reagerte på vann. Resultatet ser dere her:

IMG_7674.jpgIMG_7675.jpg

IMG_7676.jpg

IMG_7677.jpg

IMG_7678.jpg

IMG_7679.jpg

IMG_7680.jpg

Det er nå 2 måneder siden denne testen ble gjort, og bilen holder seg meget bra fortsatt. Den blir i snitt kjørt 5 mil hver dag, i både salt, snø og slaps. Har dessverre ingen bilder av den pdd, men skal prøve å få vasket den om det blir litt mildere, og samtidig prøve å få tatt noen bilder da.

Legger også ved noen filmer jeg glemte å legge ut sist gang:

th_MVI_7681.jpg

th_MVI_7682.jpg

th_MVI_7683.jpg

th_MVI_7684.jpg

Konklusjon

P1 & P2

De to polishene til Gtechniq er begge gode produkter, og jeg kommer absolutt til å bruke dem igjen. P1 kan kanskje sammenlignes med Megs#105 når det kommer til cut, mens P2 ligger imellom 3M UFSE og Scholl S30+. P2 skryter av å ta alle hologrammer uten problemer. Dette gjør den nok også, men da må du nok til med DA maskin på veldig myke lakktyper. Men jeg er allikevel imponert over hvor bra den klarte å fjerne hologrammer med roterende maskin. Det er det en del finish polisher som sliter med om du ikke kjører den på helt spesielle måter.

Så fra meg får P1 en 4er, mens P2 får en 5er.

C1

Lakkforseglingen er et produkt jeg har god tro på. Den er meget drøy i bruk, men er litt klissete å legge på. Ikke riktig den samme ”kosen” å legge den på som en voks, men om den holder det den lover når det kommer til holdbarhet (36 måneder), er det verdt det. Lakken blir også typisk "lakkforsegling blank", ved at den gir sylskarpe refleksjoner, men til gjengjeld virker litt steril og mister litt "gløden" i lakken. Men dette er som sagt vanlig med lakkforseglinger, så ikke verken minus eller pluss. Siden jeg ikke har testet den så lenge enda, kan jeg ikke gi en endelig karakter. Men foreløpig ligger den an til å få en 5er fra meg.

C5

Felgforseglingen var lett å legge på, og felgen ble meget blank og glatt. Den var også drøy i bruk, som alltid er positivt. Da jeg heller ikke har kunnet se resultatet av denne i ettertid, kan jeg ikke gi en endelig karakter. Men den ligger an til å få 4 fra meg.

C4

Vinyl/plast fornyeren er også litt klissete å jobbe med, og den er ikke veldig drøy i bruk. Men utseendet på plasten etterpå er meget bra. Så om den holder ord når det kommer til holdbarhet(2 år!!), blir det terningkast 4.

G4, G1 & G2

Ruterensen og forseglinga er to produkter jeg liker godt. De er begge lette å bruke, og selv om du trenger et eget middel for å fjerne forseglninga, bruker du ikke veldig mye lengre tid på prosessen. I følge fattern fungerer forseglinga fortsatt utmerket, og det samme gjør den på min bil (noe den burde, da det bare er 3 dager siden jeg la den på :P). Så fra meg får disse en sterk 5er, om den holder relativt lenge.

Håper dere har lært noe, og fått litt mer kjøtt på benet når det kommer til Gtechniq produktene igjennom denne testen. Som sagt kommer jeg til å oppdatere testen ettersom jeg får vasket bilen, samt at jeg har flere biler jeg kommer til å bruke produktene på. Så om jeg ser i ettertid at noe er stikk i strid med det jeg har funnet ut fra før, kommer jeg selvsagt til å si ifra om det :)

Takk for meg.

Endret av Hans Marius
18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra test!

Godt å ha deg tilbake igjen også!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe test ja, blir spennende å følge med C1'en

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra test :) Gode bilder og du skriver godt og fyldig :) Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test :)

Digg å være ferdig tenker jeg B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test, har selv kjøpt inn og testet P1 og P2 og synes disse er gode produkter :) Merker, som du, at den orange padden er ganske hard, men var ingenproblem for min del.

Vil bare tilføye en liten ting, P1 og P2 er vannbaserte. Altså skal evt. rester kun fjernes med en fuktigklut som wipedown ;) Dette har funket meeeget bra for min del :) Destilert vann/batteri vann er nok det beste siden dette ikkje inneholder kalk og andre mineraler som kan forurense lakken :)

G1 og G2 har også gitt meg en meget god ruteforsegling som enda er like god som den var da eg førte den på :)

C1 har eg lyst å prøve, men har foreløpig både Shield og Wolf's Bodywrap så den får vente :) Håper på oppdatering av C1 og C4 etterhvert :)

Anbefaler også I1 som stoff forsegling, denne er SYK på å gi stoff og til og med tørkepapir, vannskrekk :) Og gjør tepper og sliketing til en fryd å rense da skiten ikkje fester seg :) (Kommer med test av denne til våren)

Kan også anbefale Gwash, lukter sinnsykt godt og skummer godt. Gir god gli og tar den driten som henger igjen etter en vanelig pre-wash. En god, drøy såpe i mine øyne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyldig og bra test! :)

Artig med den fargen som virker enten blå eller grønn avhengig av lyset. :) Hvilken farge er det egentlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God og omfattende test dette her. Creds skal du ha! :) Vil bare nevne at du kanskje hadde fått en bedre opplevelse av polishene hvis du hadde kjørt dem slik gtechniq sier at de skal brukes. P1 og P2 er vannbaserte og skal jobbes på ca 900-1000 rpm. Absolutt maks fart er 1200rpm. Over dette så blir det bare støving, hologrammer og polishen vil tørke ut alt for fort. Ikke rart det ble varme hvis du kjørte de opp i 1800 :) Det er den lave hastigheten som gjør dette systemet "trygt" også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempebra test!

Godt å ha deg tilbake igjen også!

Takk for det. Godt å være tilbake også :)

Kjempe test ja, blir spennende å følge med C1'en

Takk takk, blir spennende ja!

Veldig bra test :) Gode bilder og du skriver godt og fyldig :) Cred :)

Takker :)

Flott test :)

Digg å være ferdig tenker jeg B)

Thanks. Ikke feil det nei :)

Flott test, har selv kjøpt inn og testet P1 og P2 og synes disse er gode produkter :) Merker, som du, at den orange padden er ganske hard, men var ingenproblem for min del.

Vil bare tilføye en liten ting, P1 og P2 er vannbaserte. Altså skal evt. rester kun fjernes med en fuktigklut som wipedown ;) Dette har funket meeeget bra for min del :) Destilert vann/batteri vann er nok det beste siden dette ikkje inneholder kalk og andre mineraler som kan forurense lakken :)

G1 og G2 har også gitt meg en meget god ruteforsegling som enda er like god som den var da eg førte den på :)

C1 har eg lyst å prøve, men har foreløpig både Shield og Wolf's Bodywrap så den får vente :) Håper på oppdatering av C1 og C4 etterhvert :)

Anbefaler også I1 som stoff forsegling, denne er SYK på å gi stoff og til og med tørkepapir, vannskrekk :) Og gjør tepper og sliketing til en fryd å rense da skiten ikkje fester seg :) (Kommer med test av denne til våren)

Kan også anbefale Gwash, lukter sinnsykt godt og skummer godt. Gir god gli og tar den driten som henger igjen etter en vanelig pre-wash. En god, drøy såpe i mine øyne :)

Takk for input. Virker som vi har ganske lik oppfattning av de fleste produktene!

Fyldig og bra test! :)

Artig med den fargen som virker enten blå eller grønn avhengig av lyset. :) Hvilken farge er det egentlig?

Takk :) Ja fargen er egentlig ganske fin så lenge den blir holdt vedlike, men som du ser av bildene er den ganske vanskelig å få noen ordentlige bilder når det kommer til korrigering ;) Litt usikker på hva fargen heter egentlig, kan sjekke i helga ;)

God og omfattende test dette her. Creds skal du ha! :) Vil bare nevne at du kanskje hadde fått en bedre opplevelse av polishene hvis du hadde kjørt dem slik gtechniq sier at de skal brukes. P1 og P2 er vannbaserte og skal jobbes på ca 900-1000 rpm. Absolutt maks fart er 1200rpm. Over dette så blir det bare støving, hologrammer og polishen vil tørke ut alt for fort. Ikke rart det ble varme hvis du kjørte de opp i 1800 :) Det er den lave hastigheten som gjør dette systemet "trygt" også.

Takk! Du sier noe der. Skal ha det i bakhodet neste gang jeg skal bruke dem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget god test, Hans Marius! :) Ser ut som det kanskje må bli noen produkter til i samlingen gitt! :P Cred!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test Hans Marius. :thumbup:

Håper å se deg i større grad på forumet nå når du er ute av kongens klær.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra skrevet, fine bilder, godt utdypet og kjekk lesing en onsdags morgen

synes dette var ekstra spennende og jeg lurer på hvor stor vask du har siden du fikk plass til en felg i vasken

"Felgene ble vasket på vanlig måte under vasken"

:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott test detta, og nesten hele arsenalet til Gtechniq a gitt :)

Henger meg på Mighty ang farta. Jeg sleit litt i begynnelsen selv, men da jeg senket farta til 1000/1100 ble det noe helt annet. :)

Og den orange pad'en krangla jeg litt med og, litt vanskelig å styre for en førstegangsbrukende med jalla-roterende ;) Jeg brukte ullpaden med stort hell.

Og p1 og p2 lar seg tørke vekk med bare MF og vann, men litt IPA gjorde prosessen raskere synes jeg.

Men lar du polish-sprut-flekkene tørke skikkelig holder det ikke med vann ;)

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget god test, Hans Marius! :) Ser ut som det kanskje må bli noen produkter til i samlingen gitt! :P Cred!!

Hehe, det er rart med det. Blir fort en del prosukter som hadde vært kjekt å hatt når det kommer tester her inne ;)

Flott test Hans Marius. :thumbup:

Håper å se deg i større grad på forumet nå når du er ute av kongens klær.

Takk for det Ole Gunnar. Skal bli godt å kunne være litt mer aktiv med hobbyen igjen nå som jeg er ferdig :)

bra skrevet, fine bilder, godt utdypet og kjekk lesing en onsdags morgen

synes dette var ekstra spennende og jeg lurer på hvor stor vask du har siden du fikk plass til en felg i vasken

"Felgene ble vasket på vanlig måte under vasken"

:P

Takk takk :) Og selvfølgelig har jeg stor vask! Leker jo ikke bilpleieentusiast heller ;)

Flott test detta, og nesten hele arsenalet til Gtechniq a gitt :)

Henger meg på Mighty ang farta. Jeg sleit litt i begynnelsen selv, men da jeg senket farta til 1000/1100 ble det noe helt annet. :)

Og den orange pad'en krangla jeg litt med og, litt vanskelig å styre for en førstegangsbrukende med jalla-roterende ;) Jeg brukte ullpaden med stort hell.

Og p1 og p2 lar seg tørke vekk med bare MF og vann, men litt IPA gjorde prosessen raskere synes jeg.

Men lar du polish-sprut-flekkene tørke skikkelig holder det ikke med vann ;)

Tusen takk :) Spørs nok om jeg må teste på litt lavere turtall neste gang, samt prøve med bare vann til wipe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe test med gode beskrivelser. Flott at de slapp deg ut i det sivile igjen :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super test, Hans Marius. Bra jobba! :)

Håper du kan holde oss oppdatert en stund fremover på holdbarhet. Det er tross alt det som gjør GTechniq produktene så spesielle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA er det klart for en liten update. Hadde tid til å bli med fattern å vaske bilen for noen uker tilbake, og knipset noen bilder under seansen. Glemte helt av å ta bilder etter vasken desverre...

Slik så i alle fall bilen ut etter litt over 2 måneder:

IMG_7842.jpg

IMG_7843.jpg

IMG_7844.jpg

IMG_7845.jpg

IMG_7848.jpg

IMG_7850.jpg

IMG_7851.jpg

Som dere ser er det ikke mye å snakke om her, enda bilen ikke er vasket siden jeg polerte den. Så hittentil er Gtechniq godkjent ;) Nå har jeg desverre ikke mulighet til å sjekke hvordan felgbeskyttelsen var, da den var på sommerfelgene som (logisk nok) ble byttet ut med vinterfelger for en stund siden... Får se om jeg sjekker statusen på disse i vinter, eller om det må bli til sommeren igjen.

Uansett, brukte Ferrobet sin såpe utblandet som avfetting (1:10) fra under listene og ned. Felger fikk Autosmart felgrens 1:3, og dekk surfex 1:3. Deretter ble bilen skummet med foamcannon, som ikke fikk ligge så veldig lenge for at det ikke skulle bli til is.

IMG_7852.jpg

IMG_7853.jpg

Så ble bilen spylt godt med varmtvanns HT. Så kommer bildene av etter spylinga. Dette er desverre de siste bildene jeg tok, men det ble bra rent bare av denne prosessen, så slik dere ser vannet reagerer med lakken her er så og si hvordan det var etter hpndvasken også :)

IMG_7854.jpg

IMG_7855.jpg

IMG_7856.jpg

IMG_7857.jpg

IMG_7858.jpg

Dere kan se av bildene at beskyttelsen sitter godt på enda, på alt som er. Kjente at det var noe småprikker av asfalt som satt nederst på dørene, så blir nok en runde med PB ved neste vask. Dere ser også at den siden som får det verst (venstre) på bakluka er noe mer slitt enn den andre siden. Slik var det også etter håndvasken. Så får vi bare se hvor lenge den holder videre :)

Har i tillegg lagt til noen filmklipp i førstepost som jeg glemte å legge inn sist!

Endret av Hans Marius
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ut til å prelle greit av på de videoene ja! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive