hanso

SmartTV

35 innlegg i emnet

Er det noen ger som har erfaring med de nye SmartTVene?

Lyster litt på ny TV og ser jo at SmartTV jkansje er noe å samtse på.

Ser at de store elkjedene skal ha tilbud på nyåret med noen ulike Samsungmodeller. Ser at Samsung Led-tv med 3D FUE46D800501 selges til tilsynelatende redusert pris.

Hva har dere og hva er bra i denne jungelen av produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bestille en Philips 46PFL6606.

Uten 3D (som jeg synes er for umodent enda).

Denne vant Dinside sin test av litt rimeligere tv`r.

Komplett f.eks har denne til 6790,-

Mulig jeg tar feil, men elkjøp har en modell som heter 46pfl6626 som koster 9000,-

Lurer på om dette er samme tv, men annet modellnummer for elkjøp spesielt.

Allerede kjøpt feste for vegg på teknikmagasinet (250 i Norge, 175 i Sverige):

190188.jpg

Genial løsning :)

-n

Endret av nope-mx5
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har SmartTV og har brukt den til Youtubing etpar ganger, men siden jeg primært bruker den som PC-skjerm er det "smarte" i den egentlig overflødig for min del.

Det jeg kan si om det er at menyene var trege, innholdet var lite interessant og det er begrenset hvor lenge jeg gidder se på værmeldingen på TV'en...

Jeg har en Samsung UE46D6325, 46" LED-LCD-TV.

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser selv på ny tv nå, men er usikker på om jeg trenger "smart" tv. Jeg vil i allefall ha muligheten til å streame video over wifi og helst med passiv 3D. Det er alt for mange modeller der ute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasma er fortsatt konge :) Kan hjertelig anbefale LG 50 750N. "SmartTV" er morsomt i ca 7 minutter, uansett om det er i en Samsung, LG eller Philips-skjerm. Og 3D er fjotte-greier på alt under 100 tommer, så min mening er å styre unna det som et "må-ha" kriterie.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er "3D-klar", uten at det hadde noe som helst å si for meg da jeg skulle ha ny TV. Smart-funksjonene var heller ikke noe som spilte noen rolle, da jeg visste at jeg ikke kom til å gidde å bruke dem. Det jeg la vekt på, var fargegjengivelse, sortnivå, kontrastnivå og at den ikke skulle koste mer enn 10 lapper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasma er fortsatt konge :) Kan hjertelig anbefale LG 50 750N. "SmartTV" er morsomt i ca 7 minutter, uansett om det er i en Samsung, LG eller Philips-skjerm. Og 3D er fjotte-greier på alt under 100 tommer, så min mening er å styre unna det som et "må-ha" kriterie.

Enig der, har en 50" LG Plasma jeg betalte knappe 4 lapper for hengende på veggen her, sortfargen er kølsvart og skjermen er lynkjapp, her i gården blir det ikke bytting av tv før 55" OLED kommer ut neste år, ryktene sier at Samsung sin OLED er ekstreme 5mm tykk :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i butikken og kikka litt på billig plasma og synes bildet er helt grått i forhold til de dyrere modellene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke plasma en teknologi på vei ut uansett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes nesten det virker som plasma har tatt seg opp igjen endel det siste året. Det er ganske mye plasma i butikkene nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at Plasma er anbefalt for film, men til bruk med mye stillestående bilder etc. så kan det fortsatt bli innbrenning.

Derfor velger jeg lcd-led til stua.

-n

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk selv til innkjøp av Philips sin toppmodell så den hadde gått ned 4000 og gikk for 15000 på elkjøp for noen uker siden. Den ble utnevnt til den beste led skjermen som er på markedet pdd på din side. Den har også en ny teknologi som heter mot eye. Den gjør svartnivået så bra at den fint kunne hamle opp med plasma skjermer. Har ikke rukket å teste den noe særlig annet enn med litt spilling med xbox i jula, men er i alle fall fornøyd med den hittentil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min plasma kostet kun 7 lakser og ass-whopper lcd til over det dobbelte. Null problemer med innbrenning etc. Plasma er fortsatt kongen

*hikk*

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i butikken og kikka litt på billig plasma og synes bildet er helt grått i forhold til de dyrere modellene.

Her blir det jo som å stå på europris og sammenligne de billigste sonax med de dyrere turtlewax. Min plasma har 600hz "teknologi" og kontrast på ett par millioner til en, mens LCD i samme prisklasse hadde 1 til ett par hundre tusen, LCD var grå med veldig matt skjerm, mens plasmaen hadde kull svart bilde med veldig mye gjenskinn, valget var ganske klart ettersom at jeg har persiener.

Posten her blir sikker gjennomgått og redigert imorgen ettersom at jeg har ca 457 til 1 i promille :) Skål..

(Btw, satt på fest hvor ingen kjente til DCN og den ene dama begynte å snakke om en tullete østlending og en gal bergenser med briller hadde løpt rundt på esso en sommer med kamera og galskap....Østlendingen hadde ikke klart å gjort rede for hverken sine føtter eller hode.....)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plasma er tingen for hjemmekinoere. mer digg for øyene... 600hz teknologi får du ikke på hverken lcd eller led... jeg har lcd selv, men til hjemmekino/kjappe bevegelser/film er det "kun plasma som gjelder"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Btw, satt på fest hvor ingen kjente til DCN og den ene dama begynte å snakke om en tullete østlending og en gal bergenser med briller hadde løpt rundt på esso en sommer med kamera og galskap....østlendingen hadde ikke klart å gjort rede for hverken sine føtter eller hode.....)

Truls og Christoffer har satt sine spor ja - litt skuffet over at de ikke husket meg da... Men men, får komme sterkere tilbake neste gang :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls og Christoffer har satt sine spor ja - litt skuffet over at de ikke husket meg da... Men men, får komme sterkere tilbake neste gang :)

Vi fant frem bildetråden fra TDS og når hu så bilde av deg å Chris så sa hu "Der er dem!", jeg svarte høffelig "Og der er du", da det var bilde av henne også i tråden :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ingen som "bremset" akkurat den søndags-morgenen der..... Erindrer (og har bilder av) ymse mooning-tendenser - jeg var _ikke_ en av de som flekket rauen. Gikk fra SS klokka 04.15, var på hotellet ca 08.00......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig er det langt fra SS, uansett hvor man skal..

TDS2010 brukte jeg 2,5 timer fra SS og til Esso hvor min ikke så veldig fornøyde utvalgte hadde stått å venta litt for lenge, dette selv om jeg faktisk fikk skyss av Ole Andreas bortåver :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fant frem bildetråden fra TDS og når hu så bilde av deg å Chris så sa hu "Der er dem!", jeg svarte høffelig "Og der er du", da det var bilde av henne også i tråden :P

Hahaha :P ingen blir forbigått i stillhet her :P

Truls og Christoffer?! Vi satte kun psysiske spor , du skulle sette fysiske spor på hele Verdal'n :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive