NeDD

Detailing på løftebukk

24 innlegg i emnet

Mange her som gjør det fast?

Tok en bil nå i uken på en 2-søylet løftebukk. Nå frister det ikke å ligge å kravle igjen etter en slik erfaring. Nederst på dører og sideskjørt gikk like lett som andre sidepaneler, da man fikk den hevet til konforthøyde.

Sitter litt på finn.no og ser at man ikke må gi så mye for en saksebukk (18.000 og oppover).

Noen som har erfaring med disse? Ser litt pinglite ut noen av dem. Er dette "biltema kvalitet"?

Ser at løftetid fra 0m til 1m høyde er på ca. 30 sek, er da mye tregere enn søylebukk. Grunnet de er svakere?

Fordelen med saksebukk kontra søylebukk, er at det ikke er noen søyler i vegen som kommer på mitten av dørene :)

88_355911178.jpg

50_76925637.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, trodde sånt var dyrere! Hadde jo unektelig vært fett. Pass på takhøyden i garasjen da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sittet og trålt finn og diverse andre sider for slikt. Ser selv på mobil sakseløfter da jeg ikke vil ta opp en hel garasjeplass :D disse får du fra 12.000 eks mva. Biltema har jo også løftebukk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en sånn fra biltema nå, er jo en drøm i forhold til å ligge å kravle på gulvet. Sto rett opp og ned og polerte nedre paneler, angrer ikke! 17999,- inkl mva. på biltema og enkel å sette igang. Husk å kjøpe med hydraulik olje for denne var ikke med i pakka. Men de 4 gummiklossene var med da:-) Løp å kjøp:-)

Endret av Jan B
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk meg løftebukk for ca et år siden og har ikke angret et sekund. Det er så mye lettere å polere nedre paneler at du skulle nesten ikke tro det. Har dog en en-søyle bukk, så det er litt vanskelig å komme til akkurat der søyla er. Men det er verdt det da du har mulighet til å jobbe under bilen, noe du ikke kan med en saksebukk. I alle fall ikke like lett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse er ihvertfall utrolig kjekk å ha, men det ser ut som du må ha en saksebukk til polering og en søylebukk til skruing ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramper.png

Vurderer slike jeg også. Tar lite plass og man trenger ikke så mye takhøyde. Dessuten billig :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse var kjekke, noen norske forhandlere som har disse ? hvordan fungerer sikkerhets funksjonen som nevnt på linken til hirobofly ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse var kjekke, noen norske forhandlere som har disse ? hvordan fungerer sikkerhets funksjonen som nevnt på linken til hirobofly ?

Det er en liten arm som legges ned langs stempelet som låser rampa i full høyde. -Kun lås i full høyde da, men likevel enkel og grei funksjon.

Har ikke sett disse andre steder i Norge, men uansett ikke allverdens å kjøpe fra Sverige da. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gasolin.no . Men ser jo ut til at de er billigere i Sverige.

To gode jekker vil vel også gjøre susen, men de er kanskje ikke låsbare?

Endret av rogersolmyr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk fungerer jo like bra som de hjulrampene :) Ihvertfall når høyden "kun" er 12,5cm...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løftehøyden er 40 cm da, 12,5 cm er i sammenslått stilling...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12cm?

Løfter 40 cm. til underkant av hjulene, dette gir ca. 60-70 cm. bakkeklaring

Synes da bilen ser litt høyere ut enn 12 cm :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk her! Lurer selv å gå for en slik. Løfter 1142mm, mulighet for å settes vekk når ikke i bruk. Genial!

http://maxjaxusa.com/index.html

Har dialog med en importør, visst det er int kanskje vi kan ta et gruppekjøp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der var jo faktisk tøff.

Sånn vil jeg ha i min garasje når jeg får en med strøm :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.scanlift.no/index.php/nb/component/virtuemart/?page=shop.browse&category_id=6

Mange plasser i norge som tilbyr små kjekke sakseløftere, det er en drøm å jobbe på i forhold til å krype på gulvet. Jeg jobber endel med bildekor, og låner ofte plass hos en bekjent som har verksted med sakseløfter. Mye bedre både for resultat og helse å jobbe i rett høyde, kan virkelig anbefales for de som har plass og takhøyde (har så lav garasje hjemme at det har ingenting for seg. Er ikke stort mer enn 30cm fra bilens tak til garasjeportåpneren når bilen står flatt på garasjegulvet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket om høyden på "bukken" når den var slått ned. 12,5cm er jo ikke akkurat lavt. Prøv å få en Ferrari el Porsche opp på en sånn :)

Jeg har denne jekken og den er innimellom for høy til å få under enkelte biler..

http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17333214

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sørgelig lite Ferrarier og Porscher i garasjen min.......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket om høyden på "bukken" når den var slått ned. 12,5cm er jo ikke akkurat lavt. Prøv å få en Ferrari el Porsche opp på en sånn :)

Jeg har denne jekken og den er innimellom for høy til å få under enkelte biler..

http://www.torshovbi...varenr=17333214

Du skal ikke lenger enn til en Volvo herrgårdsvagn før man får problemer med den høyden dessverre.... Selv den minste jekken får jeg problemer med under min bil (hvis man skal bruke pute)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive