Gå til innhold
Svolp

Voks til motorsykkel?

Recommended Posts

Svolp    17
Svolp

Hei.

Har i hele sommer benyttet meg av SV Shield fordi det er den jeg har hatt liggende. Siden dette er en sommer aktivitet lurer jeg på om det er andre vokser som egner seg bedre til min sykkel? Fargen er Candy lime green og jeg ønsker meg en våt look med dybde hvis det er mulig. Noen som sitter på noen erfaringer? Overflatene er lakkert stål og plast. Kan også nevne at den blir vasket 5-7 ganger pr.mnd i sesongen så om voksen er holdbar gjør meg ingenting. Maks pris 2000kr

Legger ut noen bilder av SV Shield samt noen stemningsbilder fra lofotentur i sommer. Biken er nå satt vekk... Ufattelig trist!

DSC00705.jpg

DSC00359.jpg

DSC00647.jpg

DSC01077.jpg

DSC00791.jpg

DSC00801.jpg

DSC00904.jpg

DSC01036.jpg

DSC00874.jpg

DSC01072.jpg

Takk for innspill.

mvh Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Veldig fine tur bilder. :thumbup:

Når det gjelder voks så er det marginalt forskjell på looken mellom de forskjellige voksene.

Jeg har prøvd mye forskjellig voks på bil og mc.

Tipset mitt blir å legge mere jobb i rensen av lakken, kanskje ett lag med glaze for du legger voks også.

Der er mer å hente der, enn på å bruke mye penger på voks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Enig med Cotte her. Ville heller lagt litt mer jobb i rensen først da det er der det merkes. Selv bruker jeg SV sin bike voks da den er bensinbestandig (i alle fall delevis).

Nice sykkel btw :)

Endret av Hans Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Hei.

Takk for innspill så langt.

Tittet på den voksen men den var da så billig? :-p Hører jo titt og ofte at man får den en betaler for og bensinsøl er intet problem da jeg har tanktrekk uansett. Shielden gjør jo biken veldig fin syntes jeg men en vil jo alltid ha det lille ekstra. Som dere nevner får jeg heller legge litt forarbeid i rens av lakken før jeg påfører voksen min. Shielden har jeg brukt som en allrounder både på bil og sykkel, året rundt.

Noen som har noe de kan anbefale? Kanskje denne pakken her kan være noe og tenke på ?

http://www.swissvax.no/startside-mainmenu-64?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=110&category_id=35

mvh Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kobsar    42
kobsar

Har ikke prøvd den pakken selv, men kunne tenkt meg og prøvd den iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Sykkelvoksen er jo også litt billigere fordi krukka er mye mindre enn Shield ;)

Per ml koster den jo mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Går jo med mye mindre voks til en sykkel, enn en bil, er vel derfor.

...og TS, hvis du vil kvitte deg med Shield-voksen, kan jeg kjøpe krukka av deg. Send PM isåfall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Hei. Selvfølgelig. glemte og se på antall ml :-P trur jeg prøver den pakken. ikke før til neste år dog. Sykkelen er jo pakket vekk for i år :-( shielden beholder jeg. Bilen trenger jo også litt pleie :-)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig