AndreasLie

S&S Volvo V70 Seashell Metallic

Ny helg og ny bil klar for polering, denne gangen tilbake på Sinsen. Eier ønsket å få svenskestålet blankt, fint og klar for vinter på utsiden og rent og pent skinninteriør på innsiden. Bilen sto klar for vask på fredag ettermiddag, så da satte vi igang.

Vask:

Prickbort + Sufex HDavfetting

CG Maxisuds + VP Orange Prewash i foam canon

CG Maxisuds i bøtte m/gritt

Hvit saue mitt fra Scandic Shine + Mothers

Muc off, Daytona, Mothers og Vikan børster

Scholl Rim7 på felger (blandet ut 1:1)

Sonus clay

Dodo juice born slippery clay lube

CG miracle dryer

Bilen var passe møkkete, men felger hadde bra med inngrodd møkk og bremsestøv

Før vask

_MG_0765.JPG

_MG_0766.JPG

_MG_0767.JPG

_MG_0769.JPG

_MG_0770.JPG

Avfetting lagt på lakken og rim7 på felger

_MG_0772.JPG

_MG_0773.JPG

Toppet med skum

_MG_0774.JPG

_MG_0778.JPG

Ferdig vasket, clayet og tørket

_MG_0779.JPG

Rene felger igjen

_MG_0781.JPG

Korrigering:

3M grønn og gul polish

Meguiars Mirror Glaze #80

3M grønn og gul pute

Meguiars gul pute

Flex og Makita roterende

3M og Scholl bakplater

Nanolotus og Eurow kluter

3M kontrollspray

3M Sliperondell m/ 9my papir

Lørdag morgen var bilen klar for korrigering. Vi har fått med oss at Volvolakk er ganske hard og det fikk vi fort bekreftet. Lakken her var ikke bare hard, den var steinhard. Mye av ripene forsvant med grønn 3m, men de dypeste måtte smake vårslip. Hele bilen fikk derfor polering i to steg med grønn og gul 3m. Våtslipemerkene forsvant lett med grønn 3m.

Teipet opp og klar for polish

_MG_0783.JPG

Bilen bar preg av godt vedlikehold og så absolutt ikke ille ut

_MG_0784.JPG

Men hadde flere små riper rundt om. Her på panseret

_MG_0787.JPG

Her slipt ned med 9my papir og kontrollspray

_MG_0788.JPG

Polert opp med 3m

_MG_0789.JPG

Liten ripe på passasjerdøra

_MG_0790.JPG

Borte etter grønn 3m

_MG_0791.JPG

Nederst på dørene var det lange riper

_MG_0793.JPG

Borte

_MG_0794.JPG

Samme på døra bak

_MG_0796.JPG

_MG_0800.JPG

Ripe slipt bort ved dørhåndtaket

_MG_0803.JPG

og polert opp med grønn 3m

_MG_0804.JPG

Bakfangern hadde en del riper og sår. Her var det også merker etter at noen tidligere hadde brent igjennom lakken, så jeg valge å kjøre pent

_MG_0805.JPG

Fjernet alt, untatt de dypeste.

_MG_0806.JPG

Merker på spoileren, sikkert etter takboks

_MG_0807.JPG

Etter sliping og polering

_MG_0808.JPG

Slik var hele taket. Har nok vært en snøkost her

_MG_0809.JPG

Frontfangern hadde litt riper på hjørnet

_MG_0816.JPG

Polert med grønn

_MG_0817.JPG

Same story på andre siden

_MG_0818.JPG

_MG_0819.JPG

Pianolakken på b og c stolpene ble polert med Mirror glaze #80 og Meguiars gul spotpad

_MG_0820.JPG

Etter polering ble bilen dynket i Surfex HD, kontrollspray og skum

_MG_0821.JPG

Så var det tid for litt jobb på innsiden. Bilen ble støvsugd, matter ble vasket, skinn ble renset og plast ble vasket.

Alle kriker, kroker og brytere ble børstet med Vikan interiør børste og støvsuger

_MG_0822.JPG

Imens gikk Kenneth løs på sente med Swissvasx Leather Care kit.

_MG_0823.JPG

Og skinnrensen fant litt møkk i setene

_MG_0826.JPG

Mattene ble skrubbet med CG Green Clean og børste

_MG_0828.JPG

Etter rens ble det lagt leather milk på skinnet

_MG_0829.JPG

Finish:

Swissvax applicators / Stor rød fra Scandicshine

Swissvax Shield

CG New Trim gel

Owatrol Polytrol

CG metall polish

CG Bare Bones

Swissvax mf kluter

Nanolotus ruteforsegling

ValetPro Glass Cleaner

Siste del av jobben var finish utvendig. Voksvalget falt igjen på Shield, siden den er så lett å jobb med og har god holdbarhet. Plasten langs kanalene og fangerne ble farget opp med polytrol, mens resten fikk new trim gel.

_MG_0831.JPG

Kanal før polytrol

_MG_0832.JPG

Etter

_MG_0833.JPG

_MG_0834.JPG

_MG_0835.JPG

_MG_0836.JPG

_MG_0837.JPG

_MG_0841.JPG

_MG_0842.JPG

_MG_0843.JPG

_MG_0846.JPG

_MG_0848.JPG

_MG_0845.JPG

Takk for titten :)

Endret av AndreasLie
22

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent arbeid! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full shine til toppkarakter dette. Bilen gikk fra slapp beige til lys glossy brun. Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt topp :) Bra du så at det var brent igjennom på bakfanger, og tok det litt rolig :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mycket bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pent resultat dette! ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotters arbeid dette!

Veit du om dette er tilsvarende hardhet på denne lakken som på svart bimmer lakk ?

Cred er avgitt :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger, bra at dere liker arbeidet :)

Flotters arbeid dette!

Veit du om dette er tilsvarende hardhet på denne lakken som på svart bimmer lakk ?

Cred er avgitt :thumbup:

Takk :) Nei, denne lakken er mye hardere. BMW lar seg helt fint korrigere med grønn 3m, det gjør ikke denne. Det synes også på lakken, her er det veldig lite vaskeriper, noe det fort er en del av på BMW. Andre biler jeg har vært borti med omtrent like hard lakk er Porsche Cayenne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser riktig så bra ut dette, bra jobba. :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Nei, denne lakken er mye hardere. BMW lar seg helt fint korrigere med grønn 3m, det gjør ikke denne. Det synes også på lakken, her er det veldig lite vaskeriper, noe det fort er en del av på BMW. Andre biler jeg har vært borti med omtrent like hard lakk er Porsche Cayenne.

Jaja, greit å vite da jeg mest sannsynlig skal ta en svart Bmw i høstferien ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb med finfint resultat :thumbup:

+cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent som alltid detta!!!

+1 Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent ressultat dette ja! Greie å polere egentlig disse bilene.

Men for å oppklare en ting jeg vet andre har lurt på, så er det ikke 9my slipepapiret til 3M, det er 9 micron ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igjen takk for tilbakemeldinger.

Hehe, takk for oppkaringen Hans Marius, skal huske det til neste gang ;) Og ja, var en veldig grei bil å jobbe med :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive