Tommy

ASTON MARTIN DB7 1997 Detailed by TCS

27 innlegg i emnet

ASTON MARTIN DB7 1997

Fikk en forespørsel tidligere i sommer, om å gi denne en skikkelig overhaling. Å jeg takke selfølgelig ikke nei til en slik kosejobb.

PRODUKTLISTE:

MG #80

MG APC

MG Galss cleaner

MG Rubber vinyl care

Scholl S17

Pricbort

P21s Felgrens

Microavfetting

CG c+wg

CG Greame reaper

CG Fabric guard

Black wow

OPW

SV Alcanta

SV Leather cleaner

SV Leather milk

SV Autobahn

SV metal polish

SV crystal rock

SV Pneu glossy

SV CFP

UTSTYR:

Scholl ull

MG gul pute

MG sort pute

Flex DA

Festool roterendes

Karcher steamer

Foma HT med foamcanon

Karcher støvsuger

Foma combivac

Gritguard bøtter

MG washmitt

Div børster/applicatorer

Div MF

PG

Her er noen bilder av bilen ved ankomst

IMG_1114.jpg

IMG_1122.jpg

IMG_1121.jpg

IMG_1120.jpg

IMG_1119.jpg

IMG_1118.jpg

IMG_1117.jpg

IMG_1116.jpg

IMG_1115.jpg

IMG_1113.jpg

IMG_1112.jpg

IMG_1123.jpg

Begynte med å legge prickbort på nedre paneler

IMG_1124.jpg

Så ble hele bilen (utenom cab) dekket med microavfetting

IMG_1125.jpg

Felgene fikk en omgang med P21s

IMG_1126.jpg

Motor fikk også en runde med microavfetting, etterfulgt av et skumlag beståendes av c+wg, grime reaper og opw.

IMG_1127.jpg

Å resten av bilen fikk samme blanding

IMG_1128.jpg

Renner litt møkk

IMG_1129.jpg

MG apc og detail brush i sprikker og trange plasser

IMG_1130.jpg

IMG_1131.jpg

IMG_1132.jpg

IMG_1133.jpg

IMG_1134.jpg

Så var det frem med gritguard bøttene, og den ene ble tilsat c+wg

IMG_1135.jpg

MG washmitt på paneler

IMG_1136.jpg

En runde med børste på felgene

IMG_1137.jpg

Taket fikk også en runde med tekstilbørste, men fikk ikke med bilde av dette.

Her tørkes taket med en nal (som er et greit bruksområde for dette verktøyet)

IMG_1138.jpg

Resten av bilen tørkes med miracle dryer

IMG_1139.jpg

Så noen før bilder av interiør.

IMG_1140.jpg

IMG_1141.jpg

IMG_1142.jpg

IMG_1143.jpg

Taket fikk en runde med SV Alcanta

IMG_1144.jpg

Skinnet fikk en runde med SV leather cleaner

IMG_1145.jpg

50/50 av førerstol

IMG_1147.jpg

Detailsticks på trange steder

IMG_1149.jpg

Gulvtepper renset med MG apc 1:5

IMG_1150.jpg

IMG_1151.jpg

Litt møkk

IMG_1152.jpg

Så litt beskyttelse

IMG_1153.jpg

Skinnet får en runde med SV leather milk

IMG_1154.jpg

Trekket til taket får også skinnbehandling

IMG_1155.jpg

Bilen hadde også noen "parkeringsbulker" så her fikk vi hjelp av en av landets dyktigste på området, Caropractor 1

IMG_1158.jpg

IMG_1159.jpg

Etter han var ferdig, så var det tid for maskering

IMG_1160.jpg

Så litt lakkmålinger. Enkelte deler av bilen var blitt opplakkert

IMG_1161.jpg

IMG_1162.jpg

IMG_1163.jpg

Så noen inspeksjonsbilder. Tilstanden var en god del rds og mye swirls.

IMG_1164.jpg

IMG_1165.jpg

IMG_1166.jpg

IMG_1167.jpg

Etter litt testing, så endte jeg opp med å kjøre deler av bilen med S17 på scholl ullpad, og de plassene med mindre rds brukte jeg bare MG#80 på gul MG pad. Startet begge å spredde ut på 600rpm, kjørte så opp til 15-1800rpm, for så å gå ned igjen til 600rpm. etter dette, så ble hele bilen kjørt med SV cfp på sort MG pad på flex da maskin.

Var ikke så mangen 50/50, men her er iallefall et par under prosessen.

IMG_1168.jpg

IMG_1169.jpg

LSP ble etter eiers ønske, og min anbefaling SV Crystal Rock

IMG_1171.jpg

Felger, deksler i motorrom og eksos fikk et lag SV autobahn

IMG_1172.jpg

IMG_1173.jpg

Chrome deler ble polert med SV metal polish

IMG_1174.jpg

IMG_1175.jpg

Black wow på plast/gummi

IMG_1176.jpg

CG Fabrick guard på soft toppen

IMG_1177.jpg

Så til ferdigbildene. Det var desverre noen få rds som var for dype til å fjernes helt, men synesselv det ble et bra resultat.

IMG_1207.jpg

IMG_1206.jpg

IMG_1205.jpg

IMG_1204.jpg

IMG_1203.jpg

IMG_1202.jpg

IMG_1201.jpg

IMG_1200.jpg

IMG_1199.jpg

IMG_1198.jpg

IMG_1197.jpg

IMG_1196.jpg

IMG_1195.jpg

IMG_1194.jpg

IMG_1193.jpg

IMG_1192.jpg

IMG_1191.jpg

IMG_1190.jpg

IMG_1189.jpg

IMG_1188.jpg

IMG_1187.jpg

IMG_1185.jpg

IMG_1184.jpg

IMG_1183.jpg

IMG_1182.jpg

IMG_1180.jpg

IMG_1179.jpg

IMG_1178.jpg

Tidforbruk på denne var vel mellom 35-40 timer.

Takk for oppmerksomheten

**BILDER FRA DENNE SIDEN TILLATES IKKE BRUKT ANDRE STEDER UTEN FORFATTERS SAMTYKKE**

Endret av Tommy
36

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sagt det før og sier det igjen. Du rocker bilpleieverden! Gleder meg hver gang jeg ser en ny S&S fra TCS!

Gir skikkelig motivasjon!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil, flott jobb og nyyyyyyyyyyyyyyyyydelig farge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work Tommy, men minn eieren på at han burde komme seg på EU kontroll :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott jobb som vanlig tommy,lukter approved detailer lang vei av deg,lurer på hvordan det lukter :rofl1:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil, flott jobb og nyyyyyyyyyyyyyyyyydelig farge.

Takker, jeg liker også godt fargen "british racing green" , men det er vel en klassisk elsk/hat farge.

Nice work Tommy, men minn eieren på at han burde komme seg på EU kontroll :)

Thnx B. Det med PKK burde jeg ha sett, å fjernet merket, men bilen hadde iallefall røde 2012 oblater.

flott jobb som vanlig tommy,lukter approved detailer lang vei av deg,lurer på hvordan det lukter :rofl1:

Takker. Jeg kan garantere deg at etter denne jobben så lukter det svette og tåfis, med en liten dæsj av Crystal rock :wacko:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget lekkert!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:thumbup: Nyyydelig arbeid på en nydelig bil :) BRG er deilig farge når den er så flott som her.

Alltid like morro og givende å lese S&S dine.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig pent arbeid på en kommende klassiker. Cred er på vei. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter meg alltid godt tilbake i stolen når jeg oppdager nye SS tråder fra deg.

Du fortjener DCN Approved Detailer! Creds!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb på flott bil :)

writeup i toppklasse som vanlig :thumbup:

+cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott detail på nydelig bil, særdeles bra utført jobb. :)

Ferdig bildene av motoren var flotte, kred selvfølgelig.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra :)Er overrasket over hvor mange fine biler det er i fylket du bor i,hehe. Ble vel masse hologrammer med ull? Lett å få bort da :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snadder jobb! Heldig med bilene du har fått om dagen du ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Griselekkert.... likte bilde av motor-rommet.. Så veldig cleen ut..

Takk for titten... Cred er servert!!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et smykke av en bil som har blitt ytterligere "smykkifisert" av en av landets beste detailere! :thumbs:

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig, meget gjennomført og veldig høy standard fra deg. Sier meg enig med flere kommentarer lenger opp at det lukter DCN Approved Detailer i gården hos deg, ikke bare svette og tåfis :P

Cred er helt klart en selvfølge :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for alle tilbakemeldinger. :blush:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heftige greier! Begynner å bli bra den porteføljen din nå! :) Bra arbeid, gir motivasjon! Fikk lyst til å hive meg ut og vaske litt bil nå!

Bilen var jo også ganske snasen. Men grønt teppe og treinteriør ødela litt syntes jeg, men det var vel slik de holdt på på den tiden!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

igjen, skikkelig pen jobb dette! :) kan jeg spørre om du driver med dette på heltid eller tar du jobbene på kveldstid? :)

Endret av Tonytic
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive