Janko

Microfiber kluter

24 innlegg i emnet

Hei.. ny her..

Bare lurte om man kan bruke all slags microfiber kluter på bil? fjerning av polering. vaske med? osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit!

Du burde ikke bruke alle typer Microfiber kluter på bilen, de du finner på matbutikken er ment for benker og diverse og kan/vil lage riper i bilen din.

Det beste er å kjøpe Microfiber som er ment til bil, du kan bestille på mange forskjellige nettsider, norkse og utenlandske. f.eks:

www.scandischine.no

www.godkjemi.com

www.autogeek.net

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei, og velkommen hit!

Du burde ikke bruke alle typer Microfiber kluter på bilen, de du finner på matbutikken er ment for benker og diverse og kan/vil lage riper i bilen din.

Det beste er å kjøpe Microfiber som er ment til bil, du kan bestille på mange forskjellige nettsider, norkse og utenlandske. f.eks:

www.scandischine.no

www.godkjemi.com

www.autogeek.net

Støtter denne....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+1

Man kan aldri få nok kvalitets microfiber!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tynne, billige fungerer til ruter, da er de ofte de beste.. Ellers, gjør som de over meg sier ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vell på bilxtra,mekonomen? trenger det i morra :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
har vell på bilxtra,mekonomen? trenger det i morra :D

BilXtra har Meguiar's, koster litt men er meget bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig med de postene før meg, men dersom du er på litt "budsjett", så vil jeg anbefale mikrofiberpakkene til Clas Ohlson.. Vet at dette kan være å banne i kjerka, men har både fibre fra Meguiars og Cobra, og de som kommer i CO- bilpakken er slettes ikke værst. Vet ikke noe om holdbarheten i lengden, men på kort sikt har de helt klart gjort jobben for meg.

Kommer i 3-pack, en klut for glass, en for interiør og en eksteriør til ca. 49 kroner tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..ellers er det ufattelig mye info du kan få dersom du leser noen av postene som allerede er skrevet her inne - f.eks om vaske-mitts.. Gjør et søk, så finner du det du trenger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv noen Cobra kluter nå fra autogeek..

Har tidligere en haug med Meguiars som jeg har kjøpt fra norsk prol!

Men de klutene er uten søm. Det anbefalte de, fordi sømmen er av annet stoff, så

de kan ripe opp (ikke så skånsomme mot lakken som microfibre)

Så hva er gode Microfiber kluter? For å ta av polering og voks f.eks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker Cobra 530XL og SS Ultra Plush klutene, samt de gule gamle Megs Gold Class klutene med den kanten i silkelignende stoff... Funker bra på alt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polert biln i kveld. brukte clas o. sin microfiber klut. Den blå`e i den 3 pakken.. genialt sir eg bare.. va så enkelt å fjerne den.. og bra ble det også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker Ultra Plush fra ScandicShine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg elsker Ultra Plush fra ScandicShine.

x1 :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier bare Chemical Guys 530xl hehe. Disse er helt rå! bestilles hos SS :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakka fra co funker fint.. Bruker den blå til wipedown, felger osv. Interiørklutene funker gull, varer lenge gjør de også :)

Go'klutene min er to stk. megamyke jeg FIKK fra autogeek :) får ikke nok Microfiber, så bestilte mer igår ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter siste post. Jeg har også bare gode erfaringer med CO- klutene som sagt tidligere, og så er de mye billigere enn Megs og Cobra dersom du må handle i butikk da... Fine kluter til grovjobbene, men bruker nok mest klutene fra autogeek og Meguiarsklutene mine til shininga :) - Av og til lurer jeg på om det bare er pga. navnet, for den blå fra CO er omtrent like myk som de andre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) må si det er første gang eg har brukt microfiber duk til den slags jobb.. og eg må si... eg e helfrelst... det va jo så lett å tørke av. gikk som en lek... Noe eg kommer til å bruke flere gang..

takker alle før råd og slik..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den jeg selger. Laget av Chemical guys.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive