Liker aldri å skrive liste på hva jeg planlegger å bruke, da jeg er så fryktelig impulsiv og endrer retning så fort jeg finner en kombinasjon som funker bedre enn den planlagte, men smekker opp en foreløpig skisse:
- Vask og clay
- Lakkrens med medium cut (sitter igjen ei type salthinne på bilen, etter den har gått i Kiel, havsalt) Vil tippe på 4-5 pass på hvert panel.
- Kjører over med Nano og Cyclomaskin. Nano Protect Wax er veldig fin som AIO (All In One), hvor det er litt cut i den så den fjerner swirls og hologrammer, samtidig som det er en voks og en sealer i ett.
- Lurte faktisk på om jeg skulle legge 2lag med Concorso kun for å bygge meg litt erfaring om Swissvax produktene.
- Felgene blir behandlet med Autobahn fra SV, ikke et spørsmål en gang
Her er før bildene:

Også kan vi alltids ta en nærmere kikk på hva vi har i vente:

Dette blir slik overtidskos, så skjer ikke noe særlig før nærmere 15:00 tiden og utover
kl 15:40
Inn og vaske av litt, forholdsvis pen i lakken! Samme hologrammene som vist på bildene over, bare i bittelitt større skala. Men såpass lite at kamera sliter litt med å se det og 50/50 bare er å glemme, dessverre...
kl 22:30
Bilen er gått over med grov pad og grov cut. Bilen er skikkelig matt i lakken og virker som det ligger ei hinne av ett eller anna på bilen. Glemt å ta bilder.... så kommer noen etter bilder. Kjørt 4 steg med 14 pass hver flate. Tett overlapp, krysskjørt og sjakkformet. Vanskelig å forklare hva som egentlig er med bilen, siden den fremstår som strøken på bildene. Men det kan jeg konstantere med en gang at den ikke er. Sollys så dukker det opp hologrammer og hvis man legger øye enda nærmere og i fokus, kan man se et typisk prikkete slør over hele bilen, akkurat som om det er lakkstøv. Problemet er at det virker som dette "støv" laget/hinna ligger under klarlakken, for alle ripene går vekk som bare rakkern...
kl 00:10
Bilen er ferdig korrigert og påbegynt med Cyclo og nano. Wow opplevelse på bagasjelokket.. MEN, det blei bare enda mer riper og hologrammer på venstre dørene.. Bilen er til å rive seg i håret av! Merkelig oppførsel på lakken. Panser, tak og bagasjelokk går kjempe fint, høyre dørene er ikke så ille, men venstre? Gått av banen.. ene øyeblikket er de grisefine, så er det plutselig ripete som fy igjen. Hoi.. Lang natt!
kl 02:20
Nå føler jeg at jeg har oppnådd et ok resultat. Dog, ikke 100% fornøyd og ikke helt stolt av å levere denne til kunde.... vanskelig å se på bildene, men finnes enda noen små hologrammer. Det som er spesielt med denne, er at etter at jeg hadde drevet på den en stund med lakkrens, og da jeg skulle tørke av, skapte det bare ENDA flere riper.. så mange timer hvor jeg har vært oppgitt. Håper koden er knekt. Gjenstår å se i morgen.
Her er slutt resultatet innendørs i alle fall. Håper like sterkt nå som i Porsche tråden, at noen ser forskjellen.

Da gjenstår kun en ting, riiiiktig riiiktig god natt!
PS: liten teaser, i morgen er det enda mer snadder!
Her kommer bildene fra bilen utenfor. Dårlig med sollys dessverre.. bilen skal inn igjen og korrigeres en gang til og påføres voks og en sealer i håp om at det løser mysteriet.

Hvis dere ser nøye nøye rundt selve blitzen, så er det noe som ikke heeelt skal være der. Tørket opp og ned i mente, og det finnes ikke i arbeidslys, det finnes heller ikke i sterk lommelykt med led, direkte på.. finner ikke ut av det.. Det skal også sies at dette er bilen til min bestefar, slik at nå har jeg muligheter til å bli kjent med denne type lakk.
3 siste bildet, der ser dere også hologrammer. Disse har jeg enda ikke klart å fjerne..
Tar bilen inn i efta/kveldingen å spyler den med kaldt vann, mest for å få vekk alt polish støvet men også for å "kjøle" ned lakken så den kanskje blir litt hardere.
Myk pad, DA og Maxglans (teflon), å håpe på et mirakel
Dette innlegget har blitt redigert av ØyvindBraaten: 22 oktober 2009 - 09:32