Gå til innhold

Glassforsegling / Tekstilforsegling


Joenok

Recommended Posts

Heisann, godt folk.

Tenkte prøve ut litt produkter nå på vinterstid, vil gjerne ha litt tips..

Har aldri brukt noe på rutene, bortsett fra RainX.

Ser at Nano skriver at rutene er enklere å holde isfri, dette er mye av grunnen til at jeg vurderer å teste.

Erfaringer rundt dette?

Tekstilimpregnering... Er Nano sin bra? Fønker det?

Takk for råd og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, godt folk.

Tenkte prøve ut litt produkter nå på vinterstid, vil gjerne ha litt tips..

Har aldri brukt noe på rutene, bortsett fra RainX.

Ser at Nano skriver at rutene er enklere å holde isfri, dette er mye av grunnen til at jeg vurderer å teste.

Erfaringer rundt dette?

Tekstilimpregnering... Er Nano sin bra? Fønker det?

Takk for råd og tips.

isfri, tja...det er nok ikke helt riktig, men vesentlig enklere å skrape is i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, East. Jeg regner ikke med full fix her, skal vel godt gjøres.

Om det hjelper litt, er det nok til å teste.

Hva med holdbarhet? Står jo at det tåler isskraping og høytrykksvask.

Meeen, var det ikke et konkurrerende merke med stort sett samme produkt? TC Nano?

Tenkte bestille en test fra NanoLotus, siden de har tekstilprodukt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt blir ikke rutene helt isfrie men det danner seg mindre is enn "vanlig" og rutene er MYE enklere og skrape/koste.

Har ikke prøvd tekstilforseglinga på så veldig mye men nå har jeg den på vinterskoene og er sålangt meget fornøyd, har vært under vann med de og de kommer tørr opp igjen...det eneste som er litt "skummelt" er at når det regner tar jeg meg selv ofte i å se på skoene istedet for å se på veien/hvor jeg går...skoene har ihvertfall insane vannskrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ruteforsegling ville jeg lagt på nanolex pga av den SYKE holdbarheten. ser enda ikke tegn til at nanolex sin forsegling blir borte selv om nanolotus sin har begynt å ta kvelden for en god stund siden. Og ja. det er mye lettere å skrafe is, da isen legger seg som perler på ruten og fester seg ikke skikkelig sånn som det ville gjort uten

Av tekstiliprignering kan jeg anbefale 303 sin High Tech Fabric Guard som er billig og er helt utrolig bra. Imprignerte akkurat mine nye semsket skinnsko hvor jeg holdt skoene under rennende vann og tok dem ut igjen HELT tørre og ikke en dråpe vann på dem! :lol:

Endret av hc_Tk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg liker denne best :)

Nanolex Urban - for bilglass er spesielt utviklet for tettbygde strøk og byer. Effektperioden for dette produktet er satt til 3-4 måneder - men har en mye sterkere hydrofob effekt som gjør at regnet preller av frontruten allerede fra hastigheter ned mot 40 km/t. Produktet er i tillegg meget brukervennlig.

Enkel å jobbe med, og er nesten ikke borti med is skrapa om morran :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Urban har grei vannskrekk men elendig holdbarhet..

ok. Har hatt på bare 1 mnd. enda, så har ikke fått erfare det :) Men lett å ha på er den ihvertfall. Og etter ett par uker virker den bra fra 60kmt og ikke fra 40kmt sånn som den første tida..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban har grei vannskrekk men elendig holdbarhet..

da må du har gjort noe galt!

Jeg kjørte en test med nanolex urban/premium og nanolotus på frontruten min. (april tider)

Både nanolex premium og urban holder som bare det enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

da må du har gjort noe galt!

Jeg kjørte en test med nanolex urban/premium og nanolotus på frontruten min. (april tider)

Både nanolex premium og urban holder som bare det enda!

Mulig det, men da er vi isåfall ganske mange som har gjort "noe galt" ved påføring.

Skulle teste den for andre gang i høst men da var flaska gått i oppløsning og produktet var "borte" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk også i oppløsning, men var advart om dette på forhånd.

Jeg vasket grundig først, etterfulgt av nanosmap (som fjernet mye skitt) etterfulgt av nanolex glassrens.

Hadde urban på alle rutene rundt også og dette holder også utrolig bra fortsatt.

Men pga av at urban er litt mer kronglete å legge på så holder jeg personlig, en knapp på premium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Nanoforsegling hjelper på isfjerning i allefall.

Nanolotus tekstilforsegling er bra, bare husk å bruke den på rent interiør, dvs rens det først for best holdbarhet..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk også i oppløsning, men var advart om dette på forhånd.

Jeg vasket grundig først, etterfulgt av nanosmap (som fjernet mye skitt) etterfulgt av nanolex glassrens.

Hadde urban på alle rutene rundt også og dette holder også utrolig bra fortsatt.

Men pga av at urban er litt mer kronglete å legge på så holder jeg personlig, en knapp på premium.

Brukte IPA og nanosvamp før nanolex glassrens og urban, og det gikk knapt 2-3 uker før jeg anså den som død, da ble ruta renset og påført nanolotus igjen.

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte IPA og nanosvamp før nanolex glassrens og urban, og det gikk knapt 2-3 uker før jeg anså den som død, da ble ruta renset og påført nanolotus igjen.

hmmm..wierd. Min ble som sagt lagt på i april og holder som bare det fortsatt.

Men er ingen tvil om at nanolex holder bedre enn nanolotus.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...