Gå til innhold

Swissvax Cleaner Fluid


Hans Olav

Recommended Posts

Har lest at Cleaner Fluid ikke er et MUST for å ha på SV voks. Jeg skjønner at det gir bedre heft osv, men det er ikke noe du MÅ bruke?

Men når jeg leser på info bladet jeg fikk på Oslo Motor Show på SV standen, så står det at hvis man ikke bruker dette vil ikke voksen tilslutte seg lakkens overflate...

Jeg brukte ikke Cleaner Fluid før jeg la Shield på min egen bil. Var dette forgjeves da? Jeg hadde full korrigering og så glaze + jetseal og 2 lag Shield til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal ta det helt med ro angående det der....... :)

Dette er vel ment for mannen i gata som ikke har kjelleren full av lakkrens og polish fra før

- da kan de like godt kjøpe CF :)

Jeg har gjort eksakt slik som du på mange biler og det har blitt veldig vellykket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal ta det helt med ro angående det der....... :)

Dette er vel ment for mannen i gata som ikke har kjelleren full av lakkrens og polish fra før

- da kan de like godt kjøpe CF :)

Jeg har gjort eksakt slik som du på mange biler og det har blitt veldig vellykket

Helt enig her! Har brukt comboen Vertuabond, Jetseal og SV vokser(Saphir og Insignis) og det har funket helt fint hos meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg la på shield så brukte jeg ingenting under, bare vasket bilen og sprayet på meguiar's quick wax, så åpnet jeg krukka med shield å fant ut at den lukta så godt jeg bare måtte prøve bittelitt på pansret.. endte med å smøre inn hele bilen. Dette var 4måneder siden og den sitter ennå fast :) men har i ettertid kjøpt CF for å få det gjort riktig :lol:

2007 Vw Touran 1,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Oj, det var nok litt dumt ja, du må nok komme tilbake og kjøpe Concorso imorgen ;)

Men seriøst, det er som Ståle sier, det går fint og er mer ment for mannen i gata..

Du kunne jo også spurt oss på messen, vi var jo 7 relativt kompetente mannfolk der oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare leste på den brosjyren når jeg kom hjem og leste det med liiiiiten skrift :)

Prata litt med en som het Kim (er han på forumet?) Aner ikke hvem som var hvem av dere. Hehe.

Ellers så jeg at dere hadde en del å gjøre alle sammen :) Jeg handla leather kit av en med caps og krøller Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Cleaner Fluid er ikke noe must, men den er definitivt ingen ulempe for voksen, så jeg anbefaler den under voks. Her har det litt å si hvordan flaten er før du legger voks også, er den helt ren og fettfri, hefter det meste på den, så da er den i og for seg ikke nødvendig, er det noen måneder siden bilen ble tatt, så har den mer å gjøre før voksen.

Så, det er bare å ta den eventuelt ved neste runde...

Alternativer er jo VertuaBond fra Chemical guys, Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner, Duragloss 101, Autorange lakkrens eller en generell korrigeringspolish uten for mye oljer. Om du bruker en korrigerings polish med mye oljer, så kan en IPA vask (fjerne oljer) være en god ide før en voks... da hefter den bra..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt morgenkaffen til å forsøke å få litt verdighet inn igjen i denne tråden.... :D

Det betyr sletting av masse vissvas som ble dratt igang i hovedsak av en kar som kjører rød bil med salongbord på bakluka <_<

Kjør ivei videre og husk at temaet er swissvax cleanerfluid, og nytten/effekten av denne.

Ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av CF regular er at den er en lakkrens kort og godt, som hvemsomhelst kan kjøpe og bruke på sin ubehandlede lakk, før man vokser.

For oss som kjører både 2 og 3 stegs korrigering før man vokser, vil den rensen CF gir være forsvinnende liten. Brukte CF for hånd på mine første biler før jeg gikk over til maskinkorrigering, og voksen holder knallbra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk av CF regular er at den er en lakkrens kort og godt, som hvemsomhelst kan kjøpe og bruke på sin ubehandlede lakk, før man vokser.

For oss som kjører både 2 og 3 stegs korrigering før man vokser, vil den rensen CF gir være forsvinnende liten. Brukte CF for hånd på mine første biler før jeg gikk over til maskinkorrigering, og voksen holder knallbra likevel.

Men vil ikke CF kunne fjerne en del oljer som en kan ha "glemt" ved wipe-down?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleaner fluid er en slags lakkrens/polish, så den tilfører heller oljer enn å fjerne dem.

Sakset fra swissvax.no:

"Denne lakk preserverende løsningen vil nære lakken ved bruk av ”tunge” polerende oljer"

Den renser lakken og etterlater litt oljer, som igjen gir litt ekstra bling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Dog har Dag sagt flere ganger at i alle fall CFP (ikke helt sikker på om dette også gjelder CF regular), at det den gjør er å fjerne alle oljer for å gjøre overflaten helt ren. Og skal dermed ikke legge igjen noen oljer i stor grad i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det blir helt feil å si at den etterlater oljer PÅ lakken. Derimot vil tørr og matt lakk trekke til seg oljer, noe som blir noe helt annet.

På ubehandlet rød lakk (uten klarlakk) fra 1995 vil den være både oksidert, matt og tørr. På en slik lakk kommer nok CF mer til sin rett enn på klarlakken jeg akkurat har kjørt 3-stegs på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...