Gå til innhold

Pokker limrester!


pasi

Recommended Posts

Maskerte opp bilen, men tabbet meg ut og brukte casco maskeringstape. Resultatet er fine limstriper i plastdekor på begge sider :-(

Noen som har et knallmiddel for dette? Har prøvd white/red sprit, Prickbort, AG plastrens m.m.

Men vet dere hva det verste er... at jeg ikke kan klare å finne ut hvordan jeg kan skylle dette på kona :-)

MVH

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gallery_2088_112_18911.jpg

Ren bil gjør en forskjell...

Jeg har nå forsøkt sitrusrens og må bare legge til at dette var et knallprodukt. Fjernet ikke alle limrester med en gang, men etter et par/tre omganger var det vekk. Lukter sterkt appelsin :-)

Endret av pasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

3M sitrusrens eller 3M GPAC tar nok det meste av gammelt lim, bare ha det i bakhodet at GPAC er sterk, og en bør være sikker på at den ikke lager noe ugang der det blir brukt.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3M tapen (den blå) som jeg har kjøpt hos shinearama imponerer ikke meg i det hele tatt.. Mulig jeg må endre måten jeg jobber, men si at du har kjøpt ny bil, er keen på å gi den en litt bedre start på livet på veien enn Møller Bil's vaskehall, og kjører følgende fremgangsmåte:

Forvask med sterk avfetting (for å drepe smørja som påføres i vasketunellen på mottaksanlegget på Bekkelaget).

Kontroll av evt. jernbanestøv/flygerust i lakk. Claying/ Iron eks dersom du har vært uheldig..

Vask med ordentlig såpe i REN bøtte og god mitt.

Hvis du har vært heldig, og ingen av de som kalles bilklargjørere har dratt luftslangen sin over DIN bil's panser for å gå i gjennom kvalitetskontrollen på neste bil for å justere dekktrykk har du mulligens en relatvt ripefri bil som gleder seg til skånsom tørk og taping..

Tørk gjennomført, med både trykkluft og favoritthåndkle.

Taper, kjører CleanerFluid med DA maskin og finishing pute (fritt valg, men jeg liker små Sonus pads, og store Megs soft buff pads)

Allerede ved tørking/buffing av CF sliter jeg med limrester fra 3M tapen hver gang jeg har vært i nærheten av tapen med MF kluten..

ender med å rive av tapefaenskapet før Shield skal på, og må være (eller kanskje ikke??) forsiktig med hvor voksen ender opp (for å unngå voks på plast/gummi) for slippe hvite plast/gummi detaljer...

Ved tørking av CF ser limrestene fra tapen ut som nye riper, og det suger..

Finnes det tape som egner seg bedre for detailing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nå hadde jeg akkurat kjøpt inn denne tapen... og forstår at jeg er like langt. Forslag til bra maskering taes imot med takk!!!

MVH

Pål

3M tapen (den blå) som jeg har kjøpt hos shinearama imponerer ikke meg i det hele tatt.. Mulig jeg må endre måten jeg jobber, men si at du har kjøpt ny bil, er keen på å gi den en litt bedre start på livet på veien enn Møller Bil's vaskehall, og kjører følgende fremgangsmåte:

Forvask med sterk avfetting (for å drepe smørja som påføres i vasketunellen på mottaksanlegget på Bekkelaget).

Kontroll av evt. jernbanestøv/flygerust i lakk. Claying/ Iron eks dersom du har vært uheldig..

Vask med ordentlig såpe i REN bøtte og god mitt.

Hvis du har vært heldig, og ingen av de som kalles bilklargjørere har dratt luftslangen sin over DIN bil's panser for å gå i gjennom kvalitetskontrollen på neste bil for å justere dekktrykk har du mulligens en relatvt ripefri bil som gleder seg til skånsom tørk og taping..

Tørk gjennomført, med både trykkluft og favoritthåndkle.

Taper, kjører CleanerFluid med DA maskin og finishing pute (fritt valg, men jeg liker små Sonus pads, og store Megs soft buff pads)

Allerede ved tørking/buffing av CF sliter jeg med limrester fra 3M tapen hver gang jeg har vært i nærheten av tapen med MF kluten..

ender med å rive av tapefaenskapet før Shield skal på, og må være (eller kanskje ikke??) forsiktig med hvor voksen ender opp (for å unngå voks på plast/gummi) for slippe hvite plast/gummi detaljer...

Ved tørking av CF ser limrestene fra tapen ut som nye riper, og det suger..

Finnes det tape som egner seg bedre for detailing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius

Vær oppmerksom på at det finnes flere typer 3M blå tape.. 3M 3434 er den "riktige," ikke bruk annen blå 3M på lakk.

3M 233 eller 233+ (grønn og beige) er de eneste andre tapetypene fra 3M som er laget for lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...