Gå til innhold

Audi A4 B7 S-Line


j-j-jimmy

Recommended Posts

j-j-jimmy

Etter å ha lest, lest, og lest samt handlet inn produkter og utstyr gjennom hele vinteren, var det endelig tid for å prøve seg på min egen bil.

Dessuten skal bilen på photoshoot med KRSfoto på fredag, og da må den jo skinne litt!

Har fått tørrtrent såvidt på noen paneler på andre biler, men alt i alt var dette min første detail/korrigering av en bil, hvis en ser bort fra polish med 2-hodet DA for noen år siden. Men det var med Autoglym forbrukerserie, så det teller ikke :-D

Dessverre er det skralt med før- og underveisbilder, dette får bli bedre prioritert neste gang. Følte egentlig jeg hadde nok med å ha fokus på det jeg dreiv med, samt litt tidspress så jeg håper det blir tilgitt.. Jeg skriver heller litt fyldigere :-)

Vasken bestod av:

Surfex HD 1:5

Blåtind karosserirens

Meguiars NXT såpe

Swissvax detaljkost

NoName microfiber svampegreie med lange "tuster" (da jeg greide å glemme vaskehansken hjemme)

Scandicshine bøtte med gritguard

Clay:

Gul Riccardo clay

ONR som clay-lube

 

Korrigering:

FLAK roterende

Sonus puter (4" og 6") Gul, oransj og blå ble brukt

Scholl bakplater

NoName puter, gule (noe jeg hadde liggende fra DA'en, str. ca. 3", kjøpt for Meca for ca. 3 år siden)

Menzerna Power Gloss

Menzerna PO85RD3.02

Menzerna PO85RD

Menzerna Top Inspection

LedLenser T7

LSP:

Poorboy's Black Hole Show Glaze

Voks ble CG 5050.

Ellers:

Meguiars Gold Class Trim Detailer

Swissvax Pneu Matt 

 

 

 

I starten slet jeg litt med å finne combo som fjernet nok swirls, da Power Gloss og gul sonus-pad ikke fjernet nok selv om jeg kjørte nokså hardt. Det var altså 4" pad jeg testet med. Prøvde i mange omganger, men syns ikke jeg fikk det bra. Så tok jeg fram større pad og bakplate og testet med PO85RD3.02, og da skjedde det plutselig ting! Jeg begynte å stusse litt, for jeg oppdaget at den store pad'en var mye hardere enn den lille...

Jeg hadde med noen gamle pad'er fra DA-maskinen jeg hadde en gang i tida, og disse var også mye hardere enn cuttingpad'ene fra Sonus. Så jeg prøvde med disse og fikk mye bedre resultater, og veien fram var da greiere.

Kjørte over med PO85RD på blå pad for å kvitte meg med hologrammer og få mer gloss.

Siden dette var min første tur med roterende så så jeg litt mellom fingrene med litt swirls og rds som ble igjen. Selv om resultatet altså ikke ble 110% så ble jeg veldig fornøyd, og det var utrolig gøy selv om ryggen og nakken klager i dag, hehe.. Mao. Jakten på den perfekte finish fortsetter... Må jo ha noe å se fram til?! B-)

Så fulgte wipedown med Menzerna Top Inspection, før PB Black Hole ble lagt på. Vet ikke helt hva jeg syns om den, jeg har ikke helt trua, så ikke så mye forskjell synes jeg. Jeg la på for hånd, kanskje det er bedre med DA?

Etter det var det dags for siste hånd på verket, et lag med CG5050.

Deretter ble det lille av plast som finnes gått over med Megs Gold Class Trim Detailer. Denne liker jeg veldig godt, enkel å jobbe med og gir fint resultat, holdbarheten gjenstår å se :-)

 

Dette bildet tok jeg noen dager før, under en liten "treningsøkt" på et panel, dette bildet sier noe om hvordan tilstanden på bilen var:

IMG_4571.jpg

 

 

Såå folkens over til resultatet.

IMG_4646.jpg

 

IMG_4699.jpg

 

IMG_4708.jpg

 

IMG_4710.jpg

 

IMG_4666.jpg

 

IMG_4658.jpg

 

IMG_4690.jpg

 

IMG_4673.jpg

 

IMG_4682.jpg

 

IMG_4685.jpg

 

IMG_4650.jpg

 

IMG_4694.jpg

 

IMG_4645.jpg

 

IMG_4644.jpg

 

IMG_4642.jpg

 

IMG_4639-1.jpg

 

 

 

 

Bilen har nettopp fått ny motor, derfor har det selvfølgelig blitt en runde med shining her også.

På motorvasken brukte jeg Surfex HD 1:5, detaljkost og Meguiars GCTD.

 

 

IMG_4725.jpg

 

IMG_4727.jpg

 

IMG_4719.jpg

 

 

Takk for titten default_smile.png

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette var veldig flott jeg,kan sikkert lønne seg å konsentrere seg om bilen istedet for å ta så mye bilder på første jobben,men synes du har vært flink,ble pen den dær,fin glans i rødfargen,skinner bra,du får det sikkert bedre til neste gang,å bedre gangen etter der igjen :D fin Audi,men hvorfor har du bytta motor??

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Det var det jeg tenkte og, neste gang blir jeg sikkert enda mer fornøyd :) Kunne egentlig tenkt meg å investere i en litt dyrere Swissvax voks også, CG 5050 er fin den, men kanskje Concorso, eller Insignis hadde løftet resultatet et hakk opp...

Motoren ble bytta på grunn av ras på oljepumpa. Drivkjedet til oljepumpa røyk av så den mistet oljetrykket, og i tillegg fløy en bit av kjedet gjennom et deksel og inn i reg-reima slik at den fikk kammet over skikkelig. Totalras mao.. Ser på flere utenlandske forum at det er mange som har opplevd det samme på denne motoren (brukt i passat, a4 og a6 om jeg ikke husker helt feil) så det virker som en svakhet... Men Audi har aaaldri hørt om det såklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Dette ble jo veldig blankt B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hans Marius
  • Moderatorer
ØHN

Blankt fint resultat. Fin write-up også. Cred fra meg :)

Bilen kledde virkelig rødfargen også. Synd med motoren din, det bekrefter mine fordommer mot VAG-produkter. Fine biler, men dyrt å holde i drift pga uforutsette verkstedbesøk.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Godt stykke arbeid dette, og ikke minst til å være første gangen :)

Felgene dine er smoooothe, de kler bilen sykt godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j-j-jimmy

Takk, takk og takk!:)

ØHN: Kjedelig med motoren ja, men jeg tror at hvis man skal ha en bil som det aldri skjer noe uforutsett med, så må man kjøpe en 1:10 modellbil som står på hylla :-) F.eks har Jaguar hatt problemer med registerkjedestrammeren som har resultert i endel motorhavarier, og jeg vet også om en Avensis (tror det var '07) som motoren gikk ad dundas på for litt siden. Så jeg tror snart ikke det er noe forskjell på hva man kjøper jeg...

Ellers er jeg enig i at kvaliteten generelt på nyere biler har sunket litt på grunn av pressing av priser, det som forårsaket havariet mitt var en liten plastikkbit som de sikkert hadde spart 5 kr på...

Bernhard: Takk for det, og takk for write-ups og tips som følger med i disse :)

gomega: Er det ikke sånn at du er herover i ny og ne? Sender telefonnummeret mitt på PM, så kan du jo bare sende på ei melding når du vet du skal bortover en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...