Gå til innhold

Hvilke hobbyer har dere?


hmsilset

Recommended Posts

Magne/Otta Detailing

Har alt for mange hobbyer som tiden ikke strekker til lenger..

På bilfronten går det i Mini Cooper S '71 og en Morris Marina 1,3 Super Deluxe '76.
Morrisen er i ganske god stand og i drift stort sett hver sommer, mens minien har behov for litt pleie og står nå innerst i garasjen, planen er å plukke denne fra hverandre i vinter og sveise inn nytt gulv og et par andre plater, samt overhale motor og gi den nytt interiør da den har hatt et langt liv som bakkeløpsbil i england. Dette er en original Cooper S, ikke noe ombyggingsprosjekt.
Samt jeg har en Buick LeSabre '89 begravelsesbil som jeg må få på veien igjen som festivalbil ;)

Ellers er jeg utdannet Serviceelektroniker innen data og kontorsystem, så det blir litt pusling med elektronikk nå og da, men ikke så mye som tidligere.

Jeg tok "dykkerlappen" for en del år siden og har PADI Advanced OWD, dykker med et vinge system med 2x7L 300bar oppsett, men tiden strekker ikke til og nå må tankene trykktestes igjen føy nye dykk. I og med at det er et lite dykekrmiljø i mitt område blir det langt mellom mulighetene til å få dette gjort og dermed blir det også lite dykking ;)

Som flere andre her klimprer jeg litt på gitar i ny og ne, men har blitt mindre av det også de siste årene,
Jeg har en Fender Stratocaster "Blackie" (Eric clapton signature) som går sammen med en Fender HotRod forsterker, samt en Ibanez ett-eller-annet kassegitar.

Bygger for tiden hus så det blir mye snekring på fritiden også, om dagen bygger jeg trapp til 2.etg.

Selve huset er kommet opp og 1.etg er mer eller mindre ferdig, så må begynne oppe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hobbyer kan vel beskrives med 3 ord. Bil, bil og bil... Etter å ha prøvd kreftene i Dodge Viper SRT-10 og Porsche 911 så merker jeg dessverre for lommeboken at jeg MÅ ha større motor = sitter med Z4 katalogen jeg henta på Stenshagen igår...

Ellers så går jeg noen titalls mil på langrenn og sykkel i året, hvis det er hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel for det meste i alt med motor, men bil og snøscooter har vært det det har gått i hovedsaklig de siste årene.

Har dog ikke fått kjørt så mye de to siste sesongene siden jeg brakk hånda under kjøring i fjor og i år har det vært mye jobb og kurs, og det at jeg ble pappa i Mars så det har blitt nedprioritert.

IMG_0395.jpg

Har også kjørt motocross tidligere, men etter å ha skjært motoren ble jeg lei så den har stått noen år nå.

Tenker jeg blir å lete den fram å få den kjørbar igjen for så å begynne å kjøre litt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Gammel tråd men bedre sent enn aldri.

Hobbyen min er vel blant de mer sære, jeg er radioamatør.
Alle husker vel "Radioten" med Rolv Wesenlund som er en strålende parodi.

Jeg jakter land (DX), for tiden har jeg kjørt 270 og 239 av dem bekreftet.
De våkne leserne syntes sikkert at det er et høyt antall men det er flere "land" i radioverdenen, for eksempel teller Svalbard og Peter den førstes øy som egne land selv om de er Norsk territorium.

Det neste store som skjer på den fronten er at at Amsterdam øya blir aktivert av en stor ekspedisjon som har ett eneste formål og det er radio.
Da blir det å holde effektforsterkeren varm og ørene på stilk.

Ellers så liker jeg å konkurrere men stiller i "ambisiøs mosjonistklasse", jeg greier ikke å holde det gående i 48 timer i strekk som er nødvendig for å yppe seg mot de store gutta.

Eksempel på regler i de store contestene: http://www.cqww.com/rules.htm

Min stasjon er medium + i norsk målestokk med full lovlig effekt ut og brukbart utstyrt med antenner selv om det er langt igjen til å være oppe blant dem som satser hardt på antenneparken.

I skrivende stund er det gode forhold for radio og Vietnam ble kontaktet på 28,730 MHz i dag.

Betingelsene for bølgeutbredelse er avhengig av aktiviteten på sola og selvfølgelig kan en følge med på slike data.

For de som vil se info om stasjonen: http://www.qrz.com/db/LA7GNA

Mer info om amatørradio: http://www.nrrl.no/

73 og fortsatt god Jul fra LA7GNA

John A
 

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hadde jeg hatt tid skulle jeg fortsatt med skyting, elsker å skru og mekke. Men med hus å pusse opp o.l så får det bli med polering og vedlikehold enn så lenge :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bayersk-mach-werk

Hmmm... Hobbyer ja, liker å skru å fikse opp ting så dem blir gode som nye både lakk og mekanikk. Bil og alt med motor er som regel gøy. Motorsykkel på en varm sommerdag og en tur innom iskremkiosken på hjørnet er det lite som slår, syntes igrunn mc er en god del morsommere en bil, blir en helt annen følelse å kjøre sykkel, men bil er gøy det og. Nå for tida går detmest i bil og å holde min 1998 mod 523 i så god stand som mulig så får jeg se etterhvert dersom jeg får muligheter til skrulokale så blir det nokk noe prosjekt bil etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
JensChristian

Bumper denne tråden - tok dykkerlappen i påsken og har dykket mer enn jeg har polert biler i det siste :)

 

 

https://vimeo.com/129967432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil, sykling(må fordi jeg kjøpte aaaaalt for dyr sykkel da jeg skulle ha et slankeprosjekt) for så å finne ut at jeg EGENTLIG liker bedre å gå i fjellet.. Samt fridykkyng/uv-jakt, skyting (lite etter mil) og sofaligging (aldri sitting!) med tilhørende tv titting. Tidligere lett audiofil idiot.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...