Gå til innhold

Hvilke hobbyer har dere?


hmsilset

Recommended Posts

Hobbyen min er RC, billig morro etter bilene er kjøpt inn. Koster litt med dekk til den on.road bilen da, men det er bare til å lukke øynene og betale :)

har en HARM SX3 on-road bil med 23ccm og en FGbaja buggy med 26ccm

bilane.jpg

finn9.jpg

finn5.jpg

Endret av Bingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som så mange andre bygd for komfort og ikke fart, og det merkes vel på mine hobby'er og :)

Spilling på pc/konsoll, samt film, elsker og se film og har begynt å bytte ut samlinga med dvd'er til fordel for blu-ray's :)

Motorsport er jo noe jeg liker veldig godt, selv om jeg aldri har fått sjangsen til å prøve noe mer enn go-kart...

PS: todleif, såg detta tysker-stålet ditt tidligere i sommer, stod på mannheller i en diger blå ford Transit som det stod Tracksa bak og på sidene :) må si jeg blei litt sjokkert der du kom peisandes på og skulle absolutt kjøre forbi hele ferjekøken nedover tunellen etter Fodnes...

Endret av Inzane2012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobbyer ja..

Friluftsliv er noe jeg bruker mye tid på sammen med fluefiske og fluebinding.

post-1279-094781800 1283805087_thumb.jpg

Om sommeren tilbringes tiden på vannet hvis jeg ikke står i en elv.

post-1279-004832300 1283805164_thumb.jpg

Ellers trener jeg mye spor og rundering med denne lille jenta:)

post-1279-069178500 1283805202_thumb.jpg

- SAAB 9-3 AERO TTiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen jeg også da.

Bilsport. Spesielt formula one. Er det løpshelg er får jeg som regel med meg trening på torsdag, fredags treningen, så er den super spennende kvaliken på lørdagen. Og så er det å sitte å se på 50-70 runder med fullgass og fullbrems på søndagen. Formula one er så mye mer enn bare mange runder rundt en bane, når dekk valg, oppsett av aerodynamik og når pitstops skal utføres samt vær og temperatur også spiller en stor rolle i verdens mest prestisje tunge motorsport.

Nett sidene til formula one er også å anbefale når man skal følge med på et løp. Der finner man mye rundt hva som er nyutviklet fra løp til løp, samt det viktigste Live timing, hvor du kan se rundetider og når bilene går inn og ut av pit.

Foto. Har drevet noen år med fotografering har et Nikon D200 kamera med Nikon 18-200 VR II objektiv som har nå gått kanskje en 10000-15000 eksponeringer.

IT. Er kanskje mest jobben min, men har et nettverk her hjemme hvor alt henger sammen i et "teknisk rom" via ca 200 meter nettverkskabel. Har 3 laptop, 1 mac, 2 stasjonære, 6GB lagringsboks og en Dell server og nettverks overvåkings kamera. Holder min egen nettside www.korvaldveien.net og driver også min egen mail server.

Internett har jeg hatt siden det ble kommersielt tilgjengelig så det var vel i 95`96 engang, da med modem på 28kbit.

Spill. Har ikke spilt så mye i de senere årene, men trekker noen ganger ned lerretet og drar en runde med en feit bil og litt rattogpedal.

Film. Liker å se filmer av ymse slag. Har vel en ca 300-400 filmer i samlingen. Med et greit hjemmekino system er det mye bedre å se film hjemme en på kino. For her hjemme kan jeg jo ta meg en røyk.

Barn. Har en datter på 3 1/2 år som spør "hvorfor" hele tiden. Hun kommer sist i lista her, men egentlig er hun på toppen av alt. default_biggrin.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Barn. Har en datter på 3 1/2 år som spør "hvorfor" hele tiden. Hun kommer sist i lista her, men egentlig er hun på toppen av alt. default_biggrin.png

Aha, jeg har også en hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

hehe... moro det da, "Pappa hvorfor er bilen hvit. Pappa, hvorfor har du såpe på bilen. Pappa, hvorfor må du tørke den. Pappa hvorfor tar du voks på." x 10 mens man vasker bil.

Prøvde å lære vesla å legge SV i går også, men mista pad`n på bakken hele tiden. Så er vel kanskje litt liten enda, men hadde vært greit med litt hjelp innimellom da... hehe default_biggrin.png

Sorry var ikke meningen å spore av her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som så mange andre bygd for komfort og ikke fart, og det merkes vel på mine hobby'er og :)

Spilling på pc/konsoll, samt film, elsker og se film og har begynt å bytte ut samlinga med dvd'er til fordel for blu-ray's :)

Motorsport er jo noe jeg liker veldig godt, selv om jeg aldri har fått sjangsen til å prøve noe mer enn go-kart...

PS: todleif, såg detta tysker-stålet ditt tidligere i sommer, stod på mannheller i en diger blå ford Transit som det stod Tracksa bak og på sidene :) må si jeg blei litt sjokkert der du kom peisandes på og skulle absolutt kjøre forbi hele ferjekøken nedover tunellen etter Fodnes...

Hehe! ;)

Eg rekner med at du meiner Fodnestunnelen. (tunnellen på 6,5 km imellom Fodnes og Lærdal)

Ferjekøen køyrer vanligvis ganske seint, so da køyrer eg forbi i moderat fart. (men av og til kan eg gi på littegrann :rolleyes: )

Og det er jo ikkje akkurat vanskeligt å høyra bilen!

IMG_0722.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det stemmer nok sikkert det du, er ikke så kjent inni der :) var faktisk ment å ta bilde av bilen din og legge den ut i den tråden om sjeldne biler langs veien her :) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
hmsilset

bumper denne tråden for å se hva nye medlemmer driver med.. Tok en liten trening for å sjokke de slappe musklene mine i dag.Han jeg trener sammen med er på sykehus, så må trene aleine.3 uker siden sist, så tenkte å sjokke kroppen med 5 tunge sett i dag :) Jeg trener altid saakte.

52 kg

001-1.jpg

Program som er blitt endret jevnlig siste 17 åra.Alt etter om jeg trener på gym eller hjemme.

003-1.jpg

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den hobbyen som jeg vier mye tid (og penger) til utenom de to gutta mine (er vel egentlig ingen hobby ;) ) er fluefiske og fluebinding.

Jeg bruker kajakken mye til fiske i både elv og stillevann.

109994_s.jpg

Siden gutta krever mye av tiden min, så blir tiden til den hobbyen mindre og mindre, men det gjør ikke så mye da jeg håper at de får den samme interessen for dette fantastiske fiske etterhvert :rolleyes:

Jeg har en bedre halvdel som to ganger gitt meg mulighet til å dra på ørretfiske på Kolahalvøya (tusen takk til hun :) ) og en ny tur står på trappene i 2011 og den uka med det fantastiske fiske der veier opp at det blir mindre fiske her til lands.

MI 8:

109997_s.jpg

Nais 1:

109995_s.jpg

Nais 2:

109996_s.jpg

Endret av JEL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATV miljøet har blitt mere aktivt her i rundt i det siste, da er det den hobbyen jeg bedriver mest for tiden :)

57_-968101195.jpg

Der vi kjører kun på vei å er aldri offroad..........!

Endret av garrett_T4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene går unna med styrketrening, sykling og øl. Så forfra igjen. :)

Blir litt alpint og snøscooterkjøring om vinteren.

Tv og slikt er ikke hobby.

Garret4: Har du bilder fra noen atv-turer? Alltid vært hekta på atv!

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv/turer i skog og mark, både på ski, sykkel og til fots. Gjerne med kamera. Bil og motoriserte farkoster generelt. Litteratur, musikk, teknologi, historie, aktualitet/dokumentarer, holde seg i noenlunde OK form, lage (og spise!) god mat, oppleve nye steder. Spiller heller dataspill enn å se på TVen på sløve dager. Helst RPGs, strategispill eller bilspill.

Ting jeg har lyst til å ha som hobby (men ikke kommet meg til ennå); Dykking, har og lyst på kano og båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med til topic her nå jeg, så kan dere evt diskutere miljø, eiendomsrett og slik ting i andre tråder :)

Har lagt inn taekwondo i hobby-listen min - og det kan anbefales for alle sammen. Utrolig bra trening. For en dønn stiv ex-hockey-kropp så får man noen ekstra utfordringer, men de er der for å overvinnes :)

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bumper denne tråden for å se hva nye medlemmer driver med.. Tok en liten trening for å sjokke de slappe musklene mine i dag.Han jeg trener sammen med er på sykehus, så må trene aleine.3 uker siden sist, så tenkte å sjokke kroppen med 5 tunge sett i dag :) Jeg trener altid saakte.

52 kg

001-1.jpg

Program som er blitt endret jevnlig siste 17 åra.Alt etter om jeg trener på gym eller hjemme.

003-1.jpg

Hvorfor har du ikke hovedøvelser på bein og rygg i programmet ditt da?

Mitt ser slik ut

Dag 1

Benkpress eller dips for bryst

Foroverbøyd eller sittende roing

Skulderpress med manualer

Chins eller nedtrekk

Dag 2

Bicepscurl

Smal benkpress eller dips for triceps

Markløft

Strak markløft

Beinpress

Legger – sittende

Mage

Dag 3

Stokkpress (skuldre)

Chins eller nedtrekk

Benkpress eller dips for bryst

Foroverbøyd eller sittende roing

Dag 4

Smal benkpress eller dips for triceps

Bicepscurl

Knebøy eller frontbøy

Good Mornings

Legger – stående

Mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...