Gå til innhold

Fått igjen bilen fra lakkering av støtfangere


Mats

Recommended Posts

Hola!

Fått igjen bilen fra lakkering idag, støtfanger foran og bak er lakkert. Behøver jeg og vente før jeg kan vaske bilen og legge på quick detailer?

Fikk beskjed om at jeg burde vente 2-3 uker før den ble maskin polert så lakken fikk feste seg best mulig. Men behøver jeg og vente før jeg vasker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Lurt å vente litt i alle fall... Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan en QD egentlig binder seg til lakken, men vil tro den er syntetisk slik at lakken ikke får puste. Dermed ville jeg nok i alle fall ventet med det og lagt på et lag med en naturlig voks om ikke så alt for lenge, slik at lakken fortsatt får puste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyl av med hageslange. Ville ventet med å bruke høytrykkspyler hvertfall. Også hadde jeg nok ventet en stund før jeg hadde lagt på noe beskyttelse. Greit å la lakken herde 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg lakerte fikk jeg beskjed fra lakereren att det var null stress i og med att den "nye" lakk typen er vannbasert.

Derimot den gamle som var mere bassert på løsemidler/cellulose etc så var det noe annet.

QD skal jeg ikke si noe om for det spurte jeg ikke om.. men er bare å kjøre på med vask, både med og uten såpe, skal ikke være noe problem det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg konkluderer med at jeg drøyer det i noen dager med og vaske og dropper quick detaileren en stund så lakken får puste. Skal høre med lakkereren i morra for sikkerhetsskyld.

Takk folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg konkluderer med at jeg drøyer det i noen dager med og vaske og dropper quick detaileren en stund så lakken får puste. Skal høre med lakkereren i morra for sikkerhetsskyld.

Takk folkens! :)

Det jeg ar fått beskjed om når jeg har fått lakkert ting på bilen min er at du burde vente hvertfall en uke med å vaske! Jeg ville dobbeltsjekket med lakkereren, det pleier jeg å gjøre for å være helt sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Vaske kan du gjøre rimelig fjort, quick detailer er heller ikke noe farlig. Men vent gjerne 1 mnd før du maskinpolerer, så lakken får herde skikkelig.

Merket godt forskjell på hardheten fra 1 uke og 4 uker når jeg lakkerte panseret mitt.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha, det stemmer ganske bra med det jeg fikk til svar også. Burde vente minst en måned før jeg maskin polerte bilen. Men vaske kunne jeg gjøre relativt fort, men måtte ha det i bakhodet den første måneden att høytrykksspyler skulle jeg være forsiktig med, kunne bruke det men det lønte seg og ha god avstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hola!

Fått igjen bilen fra lakkering idag, støtfanger foran og bak er lakkert. Behøver jeg og vente før jeg kan vaske bilen og legge på quick detailer?

Fikk beskjed om at jeg burde vente 2-3 uker før den ble maskin polert så lakken fikk feste seg best mulig. Men behøver jeg og vente før jeg vasker?

Jeg jobber i en bedrift som er reservedel leverandør av plast eksteriør til Volvo, og vi både polerer og rengjør våre nylakkerte produkter så fort produktet er kaldt etter lakkherdinga. Lakken herder i en 5 sone ovn med max 85 grader C i 50 minutter. Lakken er dog lettere å "brenne" under polering rett etter herding. Sart hand på poleringsmaskina er tingen. Vi rengjør våre produkter i en 70/30% vann/sprit blanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...