Gå til innhold

Nytt hus med garasje integrert - lyd

Recommended Posts

Skrevet

Skal bygge nytt hus med garasjen «påkoblet» og har med det noen tanker og spørsmål jeg ønsker tips omkring. Blir ikke så stor, men grei plass til én bil. Ca 27m2

Planen er støpt gulv med varmekabler, vanlig bindingsverk i vegg med behandlet gips og takess i tak.

Dette blir ingen inn og ut garasje, men en ren og ryddig plass som motorsykkel kan stå, samt litt enkel bilpleie til kosebilen.

Målet er så ren stil som mulig, så tenkte å bygge inn høyttalere, lys og strøm.

Lyd: Høyttalere integrert i tak eller vegg? Fordeler/ulemper? Sett på noen innbyggingshøyttalere fra Dali og B&W som jeg tror vil kle rommet fint

Lys: Tips? Tenkt på spottere, men må sikkert ha latterlig mange for å få nok lys hvis man skal jobbe litt der?

Ellers så blir det montert det vanlige som elbillader, sikringsskap, kurser til ditt og datt.

Kan legge ut litt bilder etterhvert hvis det er interesse for det.

Hans Marius
Skrevet

Blir spennende å følge med på dette prosjektet 😊 selv gikk jeg for kun trekkerør for høyttalerkabler fra der forsterkeren skal stå og frem til 2 veggbokser hvor jeg kan koble til høyttalerne. Har ikke valgt høyttalere enda, men planen er et par stereo bokhyllehøyttalere. Har tro på at jeg kan få litt mer kontroll på bassen med eget kabinett enn å bruke taket som kasse. 

Når det kommer til lys så gikk jeg for led armaturer i forrige garasje og det gav ok lys for mekking, men alt for diffust lys til å se noe som helst i lakken. Gikk derfor denne gangen for led spotter i kombinasjon med led tuber for generelt lys og for å se strukturen i lakken. På denne måten kunne jeg gå ned på antall spotter også. Skal prøve å få oppdatert tråden min med bilder av hvordan det ble når jeg er tilbake fra ferie 😉

• 3 weeks later...
Skrevet

Dette blir nok bra.

Jeg har 2 x B&W 684 innfelt i taket i hagestua. Kommer nok til å ha disse i garasjen også. Husk å legge opp til backbox, da du ikke får gjort dette senere. Blir mye bedre lyd og du får bassen mer inn i rommet. Bruker Heos AMP som forsterker, men i garasjen skal jeg ha 4 stk, så da blir det en HEOS Link og en effektforsterker med 4 utganger. Tipper på NAD 940 eller 980.

Lys: Ser mange bruker sånne arbeidsarmaturer fra f.eks Jula eller Elektroimportøren. EL hadde noen fine på tilbud til 599,- forrige uke, på 6500lumen og 4000k.

Følger med videre :)

• Liker 1
  • 2 months later...
Skrevet

Denne har det du er ute etter.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2021 Tesla Model Y LR

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Skrevet
1 time siden, Klykken skrev:

Denne har det du er ute etter.

Herlig! Takk for tips 

• 2 weeks later...
Skrevet

Tips mottas; veggprint? Tenker å fylle en vegg ( h 2,7 X b 5,5) med er kult print / tapet eller lignende. Noen som har gjort noe sånn? Vet at f.eks noen veggplate-leverandører har noe i sortimentet, men ikke funnet noe som er «fett nok» :) 

Hva bør underlaget være hvis man får printet et bilde på folie? Og det skal sitte uten å bølge seg? 

Skrevet

Fototapet er jo noe mange leverer. Sjekket ut det? Kan velge eget bilde f.eks.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2021 Tesla Model Y LR

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

• 1 month later...
johnsen90
Skrevet
6.11.2021 - 12.00, R.øver skrev:

Tips mottas; veggprint? Tenker å fylle en vegg ( h 2,7 X b 5,5) med er kult print / tapet eller lignende. Noen som har gjort noe sånn? Vet at f.eks noen veggplate-leverandører har noe i sortimentet, men ikke funnet noe som er «fett nok» :) 

Hva bør underlaget være hvis man får printet et bilde på folie? Og det skal sitte uten å bølge seg? 

photowall har jo bildetapet som du kan bruke? Bruke egne bilder også. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår