Gå til innhold

Recommended Posts

johanzen
Skrevet (endret)

Har hatt denne i litt over 2 år no men ikke laget noen tråd her da jeg ikke har giddet det enda :P men kan no skrive kort hva som er gjort underveis.

Fakta om bilen:

• Audi a4 b7 2007 mod
  • 2.0 tdi Quattro 140hk
  • Lavagrå lakkfarge
  • S-line eksteriør og understell med senkeskåler
  • Rullet ca 190k

Var en usenket A4 når jeg kjøpte den men ønsket å ha bilen litt lenger ned da jeg liker biler som sitter godt i svinger å ikke har slik båtfølelse som var når den var original.

Har montert større endestusser.
montert senkeskåler til s-line understellet
Tonet bak/frontlyktene, bak er tatt av nå men blir montert igjen
Øyelokk på frontlyktene, tatt av nå da jeg ikke likte helt øyelokk...
Lakket cromen rundt grill og sidevinduer svart med plastidip, fjernet pga prickbort kom borti... da var det ødelagt men tror jeg skal dippe/foliere grillen svart.
Montert en annen multimediaspiller (pioneer AVH-X3600DAB)
Cupra R leppe
Carbonfolie på dashbordet og interiør, fjernet da det løsnet.

RS4 grill.

Zito WP111 9,5x19 ET 35

Kjøpt svart taktrekk med tilbehør som blir montert når tiden strekker til.

Ledlys i alle himmelretninger inni

Led skiltlys

US blink med Oransj parklys

Kjøpt inn glasspropp for å fjerne bakviskeren

Har ikke vært helt feil fri denne bilen, i desember 2014, dager før jul streiket kamaksling/løftere og kamlager samt toppakning så ble ca25k fattigere enn jeg ønsket! men etter dette har det ikke vært et eneste feilslag "bank i bordet"! tatt servicer og skiftet slitedeler underveis.

Om noen er interessert i å se og lese når jeg tok en poleringsjobb på denne så er det å finne her:

Bildene er ikke sortert så er bare spyttet inn bilder men har prøvd å holde det ryddig :P

Her kommer noen bilder fra dagen jeg kjøpte den.

20140531_010202.jpg

20140531_010223.jpg

20140531_010237.jpg

Montert nye endestusser, plastidippet grill og vinduslister, sotet lykter og cupra-r leppe

20140603_224946.jpg

20140802_010042.jpg

US blink

20140828_211658.jpg

20140828_105841.jpg

Tatt tidligere i vår etter Senkeskåler og RS4 grill ble montert

13112683_10209429028912394_1248229075_o.

13148303_10209429023952270_326506475_o.j

13224046_10209429024432282_303559963_o.j

Zito felgene på og montert quattrologo i grillen

13315570_10209631989866291_8500996141045

Plastidippet felgene gunmetal grey, men ble for matt for min smak så må nok legge noe annet også på, kanskje glossifier men får se... men er slik bilen står per dags dato

13548839_10209807840782454_846601043_o.j

13548926_10209807840422445_780219895_o.j

Prøvde meg på sånn diagonal greier for å prøve å se om jeg kom meg opp med bare 2 hjul i bakken noe som var lekende lett :rolleyes:

Vinterstuk

13575612_10209807841782479_1744580659_o.

Endret av QuattroSoiner
  • DCN Poeng 1
johanzen
Skrevet
Akkurat nå, Vikingr skrev:

Pen bil, tøffe dei zitofelgane emoji108.png kor kjøpte du quattro logoen du har i grillen?

Ja er tøff men er temmelig vanlig på biler nå for tida...

kjøpte på ebay :)

• DCN Poeng 1
Skrevet

likte veldig godt den fargen på felgene =)  jeg kjøpte meg " glossifier "i dag da jeg begnte å bli " lei " matt looken i tillegg " så ser felgene så stygge ut når de har stått i sola for lenge blir " matt " og  ser ut som dem mister farge " skal lakke mine en gang til i dag og så glossy dem =) 

johanzen
Skrevet
6 minutter siden, glacius skrev:

likte veldig godt den fargen på felgene =)  jeg kjøpte meg " glossifier "i dag da jeg begnte å bli " lei " matt looken i tillegg " så ser felgene så stygge ut når de har stått i sola for lenge blir " matt " og  ser ut som dem mister farge " skal lakke mine en gang til i dag og så glossy dem =) 

Ja er enig der! ikke fan av matt look lengere som jeg var for noen årsiden! :)

Skrevet

Nei er lissom "oppbrukt" haha så nå blir det glossy felger i kveld =)  hele bilen er jo" blank" så tror det blir bedre generelt =) 

johanzen
Skrevet

Hehe ja :P skal også få en annen look på felgene enn matt... :)

Hans Marius
Skrevet

Pen bli du har ;) Hadde du spacere på din? Ser du har 35 i innpress, men mener jeg leste på VACN at det var flere som ikke fikk på de Zito felgene på fremme med 35. Mulig det var for de med større bremser?

• DCN Poeng 1
johanzen
Skrevet
2 timer siden, Hans Marius skrev:

Pen bli du har ;) Hadde du spacere på din? Ser du har 35 i innpress, men mener jeg leste på VACN at det var flere som ikke fikk på de Zito felgene på fremme med 35. Mulig det var for de med større bremser?

Takk :) nei kjører uten spacere, uten senkeskåler stikker dekkene en del utenfor hjulbue å ser ikke veldig bra ut, men med senkeskåler kom de ganske bra innafor. Vet de som har større bremser sliter med å få fitmenten til å passe men det har ikke jeg siden det ikke er noe racerbil :P

Hans Marius
Skrevet

Stemmer, har samme motor og bremser selv så det er ikke noe problem for meg heller [emoji14] de felgene jeg ser på finnes kun i et 30 i 19" så lurer veldig på hvordan det vil se ut og hvor langt de vil stikke ut med kun senkeskåler...

johanzen
Skrevet

De vil nok stikke 5mm lengere ut enn det som jeg har på nå, går vel bra men må ha endel strekk på dekket for å få de innafor buene :P

Hans Marius
johanzen
Skrevet
5 timer siden, Hans Marius skrev:

Ja stemmer... Du kjører 235 på din? Kunne ikke tatt et bilde rett forfra og bakfra så jeg ser hvor langt dine stikker ut? :)

Kjører 235 ja, synes ikke strekk er noe pent men måtte ha moderat strekk på de felgene jeg har nå... :) kan ta bilde imorgen om jeg husker :)

Hans Marius
  • 5 weeks later...
Skrevet

Er det orginalt s-line understell her, eller senka meir? emoji4.png

Originalt s-line med senkeskåler fremme :)

A. Gaastjønn
Skrevet
Originalt s-line med senkeskåler fremme [emoji4]

Ok. Kvaslags skåler har du brukt? Har senkesett på min nå, men det blir for stivt..kunne tenkt meg å montere orginalt sline understell igjen, men senka den kanskje 1cm framme :)
Skrevet

Ok. Kvaslags skåler har du brukt? Har senkesett på min nå, men det blir for stivt..kunne tenkt meg å montere orginalt sline understell igjen, men senka den kanskje 1cm framme :)

Supersport fra Parts & Retards :)  hvordan senkesett har du?

Skrevet

H&R senkesett :) Målte du å mykje senkeskålene senka bilen?

senkefjær eller coilovers? senket rundt 2cm :)

Skrevet
4 minutter siden, Vikingr skrev:

Fjærer :) Ok, då blir det nok å kjøre med orginalt s-line ;)

Okei, har du hatt s-line før? var det mye stivere å kjøre med? har liggende h&r senkefjæring men har ikke orket å montert det da jeg fikk tak i skåler billig :)

A. Gaastjønn
Skrevet

Ja, var det på bilen når eg kjøpte den. Kjørte med det eit par månedar før eg monterte senkefjærer. 

Blei litt stivare. Grunnen til at eg byttar tilbake er på grunn av bakkeklaring. Føler den er alt for låg, spesielt på vinteren. 

Her er den med senkefjærer og 18".

DSC_0003%201_zpsif16p8dw.jpg

Skrevet
1 time siden, Vikingr skrev:

Ja, var det på bilen når eg kjøpte den. Kjørte med det eit par månedar før eg monterte senkefjærer. 

Blei litt stivare. Grunnen til at eg byttar tilbake er på grunn av bakkeklaring. Føler den er alt for låg, spesielt på vinteren. 

Her er den med senkefjærer og 18".

DSC_0003%201_zpsif16p8dw.jpg

skjønner problemstillingen! :P  er det 40mm senkefjær?

12 minutter siden, Freakshow skrev:

pen bil ^^

takk for det :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår