Gå til innhold

Nystartet firma, Roulund Detailing


Roulund

Recommended Posts

Det hele begynte en sen kveld i sommer da meg selv og en kamerat snakket om bilepleie. Har i mange år vært interresert, men visste aldri hvilke muligheter det var. Dette var noe vi fant ut av denne kvelden. Etter mange timer med søking på nett og lesing på detailing rundt forbi var vi alvorlig bitt av basillen begge to. Han faktisk litt mer enn meg i begynnelsen, men kan vell trygt si at det ikke varte lenge.

Bestillinger rundt forbi ble sendt etter mange mye lesing om hva som var bra og hva folk anbefalte. Denne kvelden endte i en bestilling på 4-5000kr alt i alt. Selv satt vi og trodde vi var helt sprø, men så fant vi jo detailersclub.no og da skjønte vi at det var flere som delte vår interesse her i vårt kjære land.

Det gikk ikke lange tiden før vi fant ut at flere produkter måtte handles inn. Så da ble nok en bestilling sendt til Ketil. Takk til Ketil for god hjelp til å både velge produkter, anbefalninger og ikke minst en brennende iver for yrket som smittet godt over! :) Nå hadde vi mange produkter og kom til å klare oss lenge, trodde vi.

Vi hadde lenge snakket om roterende og DA maskiner. Kikket litt rundt også der hva folk anbefalte osv. Endte opp med at jeg skulle prøve dette da. Var veldig skeptisk til dette i begynnelsen da noe som gikk fort på en lakk hørtes ikke alt for bra ut. Kjøpte da en DA maskin på Biltema og denne ble testet. Brukte den en gang, var helt forferdelig og den ligger nå trygt i skapet. Blir nok brent som en liten protest mot slike "luremaskiner". Hehe.. En liten stund gikk og vi kikket litt mer, for håpet om roterende eller DA var der fortsatt.

Det var da Ketil kom med et utrolig godt tilbud, som jeg tror mange benyttet seg av. Vi var i hvertfall noen av de. Det ble roterende på meg og DA på kompisen min. Da vi skulle handle dette måtte jo enkelt produkter i pakken byttes ut etter litt lesing om bedre produkter. :) Farlig det der. Rett før jeg skulle hive inn bestillinga, fikk jeg et bra tilbud av Ketil, som alltid, på Swissvax Onyx, noe jeg ikke lenge etter takket ja til og en STOR pakke var i posten på vei til en lykkelig detailer.

Prosjekter måtte skaffes og etter en liten tråd på VACN forumet så var det mange som ville ofre dører, pansere, biler og det som kunne tenkes å poleres. Dette gjorde at jeg fikk en utrolig bra start. Fikk testet mange produkter, fikk mye øving me roterende og ikke minst fant ut hvordan jeg best kunne utnytte de forskjellige produkter på best mulig måte. Der igjen mye takk til dere her på forumet for hjelp, respons og ikke minst tråder som jeg har dratt mye lærdom fra og har hjulpet meg utrolig!

Det var nå jeg begynte å tenke, er ikke noen grunn til at jeg skal ha den eneste blanke bilen.. ;) Og begynte derfor og utlyse at jeg hadde detailet biler. Fikk fort inn 3-4 biler og alle ble strålende fornøyde. Dette har endt med noen faste kunder og begynnelsen på en kundeportefølje. Fant ut at skulle jeg gjøre dette så kunne jeg like så godt gjøre det skikkelig.

Igjen begynte jeg å surfe nette om informasjon om engangsforetak og MYE lesing ble gjort. Midt i alt dette skiftet jeg også jobb, noe som tok litt av de få hjernecellene jeg har. Enmannsforetak var tingen etter mye tenking.

Så for drøyt to-tre dager siden registrerte jeg meg på altinn.no og fikk i dag beskjed om at firma mitt ble godkjent.

Navnet var ikke så vanskelig å velge,.... Roulund kommer av at jeg enkelt og greit heter Kjell Kjørberg Roulund, og har nødt til å være i foretaksnavnet mitt. Detailing ble brukt fordi jeg mener det er STOR forskjell på bilpleie og Detailing. Man kan gjerne si at disse to tingene er de samme, selv så snakker jeg om avansert bilpleie når folk ikke vet hva detailing er. :P. Bilpleie blir forbundet med den vanlig vask og voksing som de fleste er kjent med og bilpleie firma som sette kvantitet foran kvalitet, derfor.....

Min definisjon: Detailing er en kunst, bilpleie er ikke...

Så ble da navnet Roulund Detailing.

Firmaet blir til å begynne drevet på hobbybasis ved siden av egen jobb, men hvem vet, kanskje det blir en liten scandicshine kopi av meg.. Hehe.. :P

Mvh.

Kjell K Roulund

Roulund Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut dette her :) Blir spennende å høre om dette utvikler seg til å bli noe fast!

Lykke til!!

Takk for det! Ja, blir spennende å se. :)

Gratulerer!! Nå vil vi se bilder av produkter, lokaler og ikke minst jobber du tar! :) Lykke til videre :)

Produkter kommer, litt usikkert hvordan og hva enda, men ja, det kommer! :) Lokalene leter jeg etter pdd, håper å finne noe så fort som mulig. Jobbene kommer ut på forumet her med detaljerete arbeidsbeskrivelser. :):D

Tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Takk for det! :)

Gratulerer og lykke til :)

Takk skal du ha Virtual! :D

Blir nok topp dette Kjell :D Gleder meg ;)

Det tror jeg også Ketil! Da er vi to som gleder oss.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Tøft! Lykke til!

Har fundert litt på å etablere enkeltpersonsforetak selv, tror ikke det er en dum erfaring å ha med seg. Bare litt usikker på hvor mye jobb det egentlig blir mtp regnskap og rapportering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis og lykke til..

Takk for det Bernhard!

Gratulerer!

Følg med på de forskjellige bilpleieforumene, det er til stadighet noen som etterlyser detailere i nærområdet sitt :)

Takker og bukker! Jepp, i will! :)

Tøft! Lykke til!

Har fundert litt på å etablere enkeltpersonsforetak selv, tror ikke det er en dum erfaring å ha med seg. Bare litt usikker på hvor mye jobb det egentlig blir mtp regnskap og rapportering..

Tusen takk! Det er det man har regnskapsførere til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det er bare å gratulere med egen Detailing shop det, og lykke til...

men er ordet "detailing" såpass kjent at folk vet det er bilpleie det dreier seg om da?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Det er bare å gratulere med egen Detailing shop det, og lykke til...

men er ordet "detailing" såpass kjent at folk vet det er bilpleie det dreier seg om da?

Men truhaa då, de som ikke forstår hva detailing er sliter som oftest med å forstå at det er mulig å gjøre noe mer med billakk enn vask og voks, dessuten interiør for de er som oftest støvsug og cockpitshine.

Og Foresten Gratulerer så mye, eg tror det vil gå rimelig smertefritt å samle en brukbar kundekrets. Uansett lykke til med firmaet dette blir bra B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gratulere med egen Detailing shop det, og lykke til...

men er ordet "detailing" såpass kjent at folk vet det er bilpleie det dreier seg om da?

Takk for det! :D

Nei, det er ikke det og det er jo et lite minus. Men målet mitt er jo å få flere til å skjønne det! :D Den vanlige mannen i gata skjønner at det er noe som er detaljert, gjort av presisjon og tror det kommer til å slå ann. Det vil da tida vise. :)

Endret av Slime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :D

Nei, det er ikke det og det er jo et lite minus. Men målet mitt er jo å få flere til å skjønne det! :D Den vanlige mannen i gata skjønner at det er noe som er detaljert, gjort av presisjon og tror det kommer til å slå ann. Det vil da tida vise. :)

Lag et kult slagord a'la "bilpleie som du aldri har sett det før" (som høres bedre ut enn akkurat den ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Takk alle sammen!

Koselig å hørra hvor positive dere er! Tror dette blir bra. Responsen før jeg startet firma var WOW til alle som hentet bilen så har tro på dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...