Gå til innhold

hastighet på maskinen?


hardrocx

Recommended Posts

Hvilken hastighet kjører dere maskinene på til de forskjellige arbeidsoppgavene dere ska gjøre?

Har fått ett intrykk over at folk aldri e over 1500...?

Når eg har kjørt på lavere hastigheter så får eg bare "kjørespor"

Men det eg pleier å gjøre e å kjøre på lav hastighet for å få cut, så øker eg hastigheten til alt mellom 1200-1800 på slutten for å "fjerne" kjøresporene igjen..

E det bare eg som gjør alt helt feil eller høres dette logisk ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen polisher liker mer hastighet enn andre, menzerna kan du godt kjøre på 2000, men liker selv av en eller annen grunn å ligge på rundt 1500..

Scholl har jeg hørt her inne at du kan kjøre opp mot 2500 omdr, men skyt meg ente om jæ har fæil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg har kjørt på lavere hastigheter så får eg bare "kjørespor"

Men det eg pleier å gjøre e å kjøre på lav hastighet for å få cut, så øker eg hastigheten til alt mellom 1200-1800 på slutten for å "fjerne" kjøresporene igjen..

De fleste gjør det nok motsatt ja :)

Hvis du beveger maskinen i lik fart på 1000 og 2000 har du mest cut på 2000.

De fleste bruker å spre produktet på 6-900 for så å øke hastigheten.

Kjørespor får man som regel av litt grov pute og produkt, så går man over med finere pute og produkt for å fjerne de etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprer produkt på 600, varmer opp på ca 1200+ og kjører på til produktet er butt ned på ca 1500+. Så refiner jeg hvis det er siste steg på ca.1200. Det har fungert bra for meg hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, kan det ha noe me produktene og Putene eg har asså? Men får prøve meg mer frem! :)

For å unnga kjørespor/hologrammer bør man gå over med en fin pute/polish. Kommer selvsagt an på lakken og. Jeg klarte å få kjørespor på en 06 Landcruiser med Menzerna 85RD(Final Finish) og Scholl Finish pute..Hehe

Endret av bjorke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gule fra sonax med SIP eller Meguiar's#83 fjerner mye, og det er omtrent bankers å ikke få kjørespor. Spre lett på 600, rett opp på 1500 fire sakte runder, deretter noenganger fort og galt over på 1000-1200 hvis jeg føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gule fra sonax med SIP eller Meguiar's#83 fjerner mye, og det er omtrent bankers å ikke få kjørespor. Spre lett på 600, rett opp på 1500 fire sakte runder, deretter noenganger fort og galt over på 1000-1200 hvis jeg føler for det :)

Kremt, er 1000 det samme som 1 på maskinen eller? Har aldri tenkt på det før nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, tror det :) eg tror det står fra 1 og oppover på min å

Det begynner med 1 på min også, men du har jo trinn før det også. Det jeg i hovedsak lurer på er om 1000 omdreininger er det samme som 1, på poler maskinen.. Har fundert litt på det i den siste tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror min e sånn hvertfall, no ska eg ikje si sikkert ser egentli ikje så mye på den, føler meg heller frem, men har lagt merke til det samme som deg, så e ikje sikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Det kan dere lett regne ut! Finn ut hva laveste og høyeste hastighet er på maskina, så deler du det tallet på antall hakk du har på maskina! Da får du hastighet per hakk og ganger det med så mange hakk det er før 1 kommer. På min Makita er det med et diagram som viser hvilken hastighet på hvilket hakk, men måtte gjøre som jeg forklarte på den forrige maskin som ikke hadde det :)

Endret av gomega
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dere lett regne ut! Finn ut hva laveste og høyeste hastighet er på maskina, så deler du det tallet på antall hakk du har på maskina! Da får du hastighet per hakk og ganger det med så mange hakk det er før 1 kommer. På min Makita er det med et diagram som viser hvilken hastighet på hvilket hakk, men måtte gjøre som jeg forklarte på den forrige maskin som ikke hadde det :)

Hjertelig takk for den informasjonen!! Da skal jeg finne ut av det vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...