Gå til innhold

Trenger sårt litt råd her..


HelgeS

Recommended Posts

Hei!

Jeg trenger noen tips angående noe steinsprutskader som har komt på bilen oppover årene og ser ikke ut når bilen er ren og pen. Skadene er bak dekkene både fremme og bak.

Fremme er det verst på skjermen, sidedør og kanalen,

Bak er det mest bakfangeren som har fått det. Jeg håper det er noe som kan gjøres utenom lakkering for å kunne opprettholde den gjennomgående orginal-looken på bilen. Noen som har kloke råd??

Beklager men bildene er tatt med mobil, og bilen er faktisk nyvasket men ser skitten ut pga av skadene.

post-375-1223891623_thumb.jpg

post-375-1223891589_thumb.jpg

post-375-1223891601_thumb.jpg

post-375-1223891613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Du må sette på smalere dekk så slipper du at det blir slikt hehe.. :P

Har samme problem som deg på min bil bak, da jeg har fjernet de stygge steinsprut lappene som var der og dekkene jeg har nå er bredere enn std, slik at dekke spruter stein rett i lakken.

Å begynne å flekke i sånt blir aldri noe pent vil jeg tro, så vet ikke om noe annen løsning en å få det lakkert. Men kanskje noen andre her har en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skvett lapper og smalere dekk er uaktuelt desverre da dette er stygt!=)

får spare opp noen kroner og høre med lakerer, noen som vet om det kun går å lakke nedereste delen? dvs kun under de sorte plastlistene på sidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
skvett lapper og smalere dekk er uaktuelt desverre da dette er stygt!=)

får spare opp noen kroner og høre med lakerer, noen som vet om det kun går å lakke nedereste delen? dvs kun under de sorte plastlistene på sidene?

Skal ikke være noe i veien for å lakkere under listene.. Men lønner seg jo å ta helt rundt og ikke bare på sidene hvis det var det du mente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok ikke helt etter boka nei så det må nok bli hel-lakkering.. Noen som vet sånn ca pris på det? trenger jo ikke ta inni dører o.l. for fargen skal beholdes som den er.

Men det går ikke an å våtslipe dette da? eller er jeg helt på viddene da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gidder å legge lakk i 100 hull, så kan du godt våtslipe :)

Men hvorfor ikke skvettlapper da, originale er ikke stygge..

Når jeg ser en bil med skvettlapper, så får jeg bare inntrykk av at eieren liker å ta vare på bilen sin.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Hvis du gidder å legge lakk i 100 hull, så kan du godt våtslipe :)

Men hvorfor ikke skvettlapper da, originale er ikke stygge..

Når jeg ser en bil med skvettlapper, så får jeg bare inntrykk av at eieren liker å ta vare på bilen sin.

x2

Forresten om du skal hellakkere den bilen, og betale under bordet må du regne med 16-25000kr, det er ikke billig, og om du vil ha kvalitet på arbeidet og flere lag klarlakk er du fort over 30000

Dessuten om du ikke synes det er stygt så får du beskyttelsesfilm til lakken... den kan brukes under listene feks... den stopper ihvertfall teinsprut og er nesten helt gjennomsiktig. 3m leverer ihvertfall sånt, eg har brukt det på Swissvaxært utsatte deler av min bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
x2

Forresten om du skal hellakkere den bilen, og betale under bordet må du regne med 16-25000kr, det er ikke billig, og om du vil ha kvalitet på arbeidet og flere lag klarlakk er du fort over 30000

Dessuten om du ikke synes det er stygt så får du beskyttelsesfilm til lakken... den kan brukes under listene feks... den stopper ihvertfall teinsprut og er nesten helt gjennomsiktig. 3m leverer ihvertfall sånt, eg har brukt det på Swissvaxært utsatte deler av min bil.

Bilder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Finner du en god lakkerer skal det ikke være noe problem å lakke kun nederste del av dørene, om det var fargeforskjell du tenkte på og resten av lakken er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å del lakere støtfanger og kanallister, har sjekka det med en lakerer, på en E46 snakker vi om i underkant av 5000kr +mva for den jobben.

Har samme problem som deg pga 18 toms felger så jeg vurderer å bytte til M-teck styling da det er biligere å lakere nye deler, en sparkle, pusse å lakere di slitte.

Vurderer da å legge på noen ekstra lag med klarlakk som kansje tåler et par omganger våtsliping, samt å kjøre med skvett lapper høst, vinter og vår. kan jo vurdere å lakkere skvettlapene samme farge som bilen.

Spurte og om pris på ordentlig hellakering med full demontering av bilen da snakker vi om ca 60 000kr.

Hvis jeg demonterte bilen selv snakker vi om mellom 25-35 000kr alt etter hvor kresen jeg var på maks shine, og lakk kvalitet/tykkelse.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo
Bilder? :)

Joda skal se om eg får tatt noen bilder i løpet at kvelden, men eg har kun lagt på film på innsiden av hjulbuer og på de den siden av sideskjørtene som peker mot hjulene, plasser som ikke er særlig synlig om du ser på bilen. Det skal og sies at eg har brukt av den kraftigste typen og den er MYE mer synlig enn om du hadde fått det proft montert med en av de tynnere typene. Den eg har brukt er 0,7mm tykk.

Får ikke tatt bilder før madammen har komt tilbake med bilen... GRR min bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...