Gå til innhold

Plastfornyer - valgets kval


Dr_S

Recommended Posts

Har bestemt meg for å prøve noe nytt på lister...Meguiars sin TrimDetailer holder frem til det regner eller jeg vasker med en mild såpe...

Det står mellom Black Wow og Polytrol Qwatrol nå.... Hva anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virket en stund som Black WOW var det som var "det store" her inne i vår, både med tanke på utseende og holdbarhet. Nå derimot ser det mer ut som at Owatrol Polytrol er det store man bør satse på. Kan jo ha noe med at mange har testet det og dermed er av en litt annen formening om hvordan det faktisk funker.

Minuset med Owatrol Polytrol er at man bør maskere opp all plast før man skal legge dette på, så dermed er det mer tidkrevende å bruke. Men igjen, dersom holdbarheten er som folk sier, må det jo være et fantastisk produkt.

Har selv bare brukt Black WOW av disse to, og liker den veldig godt. Fint utseende, grei holdbarhet, god lukt når man bruker den og så er den ganske dryg. Minuset er litt søl ved påføring pga flaskens design, og så føles den utrolig dyr når du ser på prisen og volumet du får for prisen. Faktisk 2100kr/literen om man bruker Scandicshine sine priser :P Godt salgsargument for "eksklusive produkter" overfor kunder når du tar bilen deres hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder tidsforbruk på blackwow vs polytrol så synes jeg det totalt sett blir det samme , black wow trenger litt tid for å jobbe inn og fordele produktet men polytrol er det som sagt en fordel å maskere rundt det området som skal behandles og da er det bare å stryke det på vente 15 min og tørke av , hvist du får litt polytrol på områder som ikke skal ha det fjermes det med whitespirit mens det er vått , venter du derimot til det tørker må du til med sterkere løsemiddel

litt usikker på hva du mener med lister , er det plast så er det polytrol ,på gummi lister har jeg bare prøvt blackwow , flott med en gang men ser ut til å være borte etter 1-2 mnd

Endret av bjørn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

x3!

Polytrol er i alle fall den plastfornyeren som har desidert best holdbarhet av det jeg har testet. På gummilister derimot bruker jeg SV Seal Feed. Denne holder også veldig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt i bruk TurtleWax Blach Chrome, lot det virke litt før jeg tørket av.

Dagen etter tok jeg CG New Look Trim Gel, og de holder seg fine, nye og blanke enda.

Og det begynner å bli ca en mnd siden jeg gjorde det... Veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også både Owatrol og CG New Look Trim, og synes begge egentlig fungerer veldig bra.

Owatrol blir størkner og blir hard hvis du påfører alt for mye :P

God holdbarhet på CG New Look.

Den kan også brukes på dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Owatrol og er kjempefornøyd. Holdbarheten kunne ikke vært bedre? hehe Har 1 liter owatrol og kommer aldri til å få brukt det opp. 1 påføring holder jo glatt 1 år, også bruker man ikke mye produkt når man påfører heller, så 1 liter er litt overkill. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg også 1 liter Owatrol, skjønner ikke hvordan jeg skal få brukt det opp, så hadde den med på jobben for å vise en kollega om hvor bra produktet var, holdt en MF forran hullet, snudde opp ned litt, og tok deretter 3 firmabiler før det begynte å bli lite igjen på MFen..

Kollegaen min så potensiale i å få fin sin bil, hele slektas biler og alle terrasebord osv i plast, så han dro rett ned og kjøpte en stordunk, 3L eller noe i den retningen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg ikke polytrol lever opp til de forventningene jeg fikk da jeg leste her..

Jeg brukte det på en bil senest i går. I dag var det en del skjolder og noen steder var mørkere enn andre osv. Virker som om det hadde tørka og blitt borte her og der.

Var sparsom med produkt.

Påførte CG Trim Gel i dag og jeg syns denne er bedre med tanke på visuelt resultat etterpå. Mulig holdbarhet er bedre på polytrol, men jeg syns ikke den gjør det spesielt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg ikke polytrol lever opp til de forventningene jeg fikk da jeg leste her..

Jeg brukte det på en bil senest i går. I dag var det en del skjolder og noen steder var mørkere enn andre osv. Virker som om det hadde tørka og blitt borte her og der.

Var sparsom med produkt.

Påførte CG Trim Gel i dag og jeg syns denne er bedre med tanke på visuelt resultat etterpå. Mulig holdbarhet er bedre på polytrol, men jeg syns ikke den gjør det spesielt fint.

Jeg også slet med skjolder første gang, men har begynt å ta en runde, la det virke, tørke av for så å kjøre på med enda en runde slik at jeg får "metta" det skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg måtte innom noen butikker før jeg fant en som hadde polytrol inne. Men det var på vinteren da, så litt off season kanskje. Det er i allefall ingenting jeg har prøvd som kommer halvveis i nærheten av polytrol når det gjelder holdbarhet.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...