Gå til innhold

Min Jomfrutur :)


Inzane2012

Recommended Posts

Inzane2012

Ja, da har jeg akkurat komt hjem etter en 6 timers jobb med cossien til brodern :) Dere tenker sikkert: "6 timer?? det er jo mindre enn jeg bruker på felgene mine jo..."

Men for min del så hadde jeg ikke orket mer i dag uansett ;)

Glemte desverre igjen kamera, men tenkte når jeg begynte at det er sikkert like greit så slipper dere å så meg drite meg ut ;)

Men har tatt noen ferdig bilder med mobilen så kan nå dere se resultatet i vertfall ;)

Utstyret jeg hadde var ganske skralt da ikke alt jeg har bestillt enda er komt, men det jeg hadde var:

Autorange rens og voks

Mothers Clay

Biltema shampoo ( min PB SS&S har ikke komt og broderen hadde kjøpt litt "stæsj" på biltema)

Chenill(eller hvordan det skrives) vaskehanske

biltema DA

masse MF kluter

Nanolotus, men den ble ikke brukt...

post-900-1274732838_thumb.jpg

post-900-1274732863,94_thumb.jpg

post-900-1274732886,09_thumb.jpg

post-900-1274732908,84_thumb.jpg

post-900-1274732928,04_thumb.jpg

post-900-1274732958,55_thumb.jpg

post-900-1274732981,58_thumb.jpg

PS: beklager den dårlige kvaliteten på bildene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Blankt ble det ihvertfall B) Polerte min Volvo C30 i går og brukte heller mer enn 6 timer på selve poleringen.

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer med riktig "attitude" til bilpleie er bedre enn 50 år med zalo og parafin, det kan jeg love deg :)

Og her inne driter vi ikke hverandre ut. Kanskje en sleivete kommentar innimellom, men alt i godt humør. Synes du fikk fram fargen bra her - den var sikkert ikke så rød da du startet :)

Og velkommen til galskapen, dette er nok bare starten på jakten etter The Perfect Shine hvor man til slutt snakker "swirlsk" i søvne og i halvvåken tilstand mumler på mantraet "sealer før voks går an, voks før sealer medfører besøk av Chuck Norris" (eller noe sånt noe, er ikke verdensmester i rim akkurat)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

6 timer med riktig "attitude" til bilpleie er bedre enn 50 år med zalo og parafin, det kan jeg love deg :)

Og her inne driter vi ikke hverandre ut. Kanskje en sleivete kommentar innimellom, men alt i godt humør. Synes du fikk fram fargen bra her - den var sikkert ikke så rød da du startet :)

Og velkommen til galskapen, dette er nok bare starten på jakten etter The Perfect Shine hvor man til slutt snakker "swirlsk" i søvne og i halvvåken tilstand mumler på mantraet "sealer før voks går an, voks før sealer medfører besøk av Chuck Norris" (eller noe sånt noe, er ikke verdensmester i rim akkurat)

:)

Var egentlig ikke så mye swirls og rds i lakken, men det virket som det var litt støvkorn i lakken samt noen småskavanker etter steinsprut og den slags...

samt at siden jeg ikke hadde fått di skikkelige putene mine fra SS enda så måtte jeg ta tiltakke med di to svære greiene som fulgte med biltema maskina :(

men såg uansett ut som lakk rensen gjorde litt godt, hadde knapt tatt panseret, ene frem skjermen og halve passasjer døra før putene var godt røde, og når jeg var ferdig med rensen var puten røde hele veien gjennom :) så fikk fjerne den lille oksyderinga som hadde kommet, men såg at det var ikke så mye annet den tok :)

Og "galskapen" har egentlig allerede begynt, har vel kjøpt stæsj for nesten 4000kr allerede, og når skatte pengene kommer blir det en del små snask fra swissvax og ;)

En annen ting jeg MÅ ha meg er en sånn liten krakk med hjul på, holdt på å knekke sammen på slutten idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Autorange rensen er super på oksidert lakk den, renser godt og er fin å jobbe med også...

Bilen ble blank også den, så bra jobb...

:)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
dansken

Jo mere erfaring og jo bedre produkter du får, jo mere tid vil du også kjenne at du bruker for å få det som er "bra nok" for Ola Normann til å bli tilnærmet perfekt for detailere ;) Resultatet er det ikke noe å si på :thumbup:

Og krakken får du kjøpt på Biltema, art.nr. 38-877 til 269,- kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...