Gå til innhold

Fjerning av rust


Talker

Recommended Posts

Har litt rust i skjermer og nede på ei dør og nederst på bakluka. Og lurer på om det er noen som er god på dette området her? Skulle likt å visst hva noe slikt vil koste meg å få fikset. Kan vise noen bilder tatt med mobilen, om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var jo faktisk lite rust for engangs skyld.

Tviler på det er noe hull, kanskje med unntak av bilde nr. 2, så kan komme unna med sliping og lakking.

Pris vil jeg ikke si noe konkret, da jeg ikke er noen lakkerer, men syns 5-7.5k høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder til.. klura litt med komprimeringa :P

Det er flere bilder av samme sted, så det er ikke så ille som det kanskje ser ut til om man blar igjennom :P

Beklager skitten bil ;)

post-337-1222806934_thumb.jpg

post-337-1222806939_thumb.jpg

post-337-1222806951_thumb.jpg

post-337-1222806958_thumb.jpg

Endret av truhaa
ENTER etter bildene... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er med slik underliggende rust er som regel at du kun ser toppen av den berømte kransekaka. Kan strekke seg lengre inn enn der du kun ser boblene. Det finner en jo ikke utav før en sliper ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ta litt rust på primeraen (venstre kanal helt bak).... begynte med sandblåse, endre med dremel og kappeskive.. Men fikk det pent!

Så talker; dremel multi er fiiiiin sak til rusta du har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Hvis du finner rust bobler, så skrap bort lakken med en gang, for og fjerne fuktigheten som ligger mellom lakk og metall.

Fjern deretter løs rust og smør på litt go gammaldags bone voks for å beskytte metallet til du eventuelt får lakert.

Har gjort dette noen ganger når jeg bygde hus og ikke hadde tid til å slipe og lakere med en gang, går fint an å kjøre med en vinter hvis du bare smører på litt boning av og til.

Fordelen med å gjøre dette er at metallet får tøke hver gang været tillatter det samt at boniga beskytter metallet.

Er jo en typisk nød løsing, men er mye bedre en at fuktigheten mellom lakk og metall fortsetter og spise mer av bilen gjennom vinteren.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man på noen måte "flekk-lakke"? En maler på jobb som nevnte noe om en teknikk der man smørte på tynner rundt område der man skulle lakke. Så fløyt det fint sammen. Hva tror dere? Skulle gjerne fått fikset dette så billig som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...